Fitness Seller

Tintelende pink!

Bezoekers in dit topic

Tomassi

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
19 apr 2003
Berichten
13
Waardering
0
Dandyman! Hoe toevallig! Ik heb dus precies hetzelfde! Sterker nog, ik ben vandaag lid geworden van dit Forum omdat ik wilde kijken of er hier misschien info over zo'n soort rare 'blessure' staat!

Ik heb afgelopen donderdag bij een zelfde soort oefening als jij beschrijft die 'rare pink' opgelopen. Het begon bij mij met een tinteling door mijn gehele linker onderarm. Net alsof je je elleboog stoot ('t beroemde telefoontje :p). Daarna kreeg ik last van een tintelende pink. Sinds gisteren is daar één vinger bijgekomen en trekt het door naar mijn onderarm en handpalm. Maar dan alleen de 'onderkant' zeg maar. Als ik er warm water overheen laat stromen wordt het trouwens minder!

Heb na donderdag niet meer getraind, maar vermoed dat het niet geweldig zal gaan de volgende keer. Misschien dat het ligt aan het 'verrekken' (technische term klopt niet, I know) van een zenuw. In het ergste geval hebben 'we' misschien een zenuw die 'in de knoop' zit (jaja, de technische termen vliegen ons om de oren). Dit zou helemaal erg zijn, omdat dit bijna alleen operatief verholpen kan worden!

Volgende week wordt het voor mij waarschijnlijk een bezoekje aan de dokter. Ff elkaar op de hoogte houden lijkt me okee, want ik vind dit errug raar!

Greetz.
 
Goed, dat ik nieuw ben is nu wel te zien! Deze 'post' hoorde eigenlijk onder die van Dandyman (geen grip door mn pink) 'te hangen'. Waarschijnlijk heb ik door mijn tintelende pink het verkeerde gedaan! :p Sorry!
 
hahaha, het is jouw vergeven hoor.

[qoute]Ik heb afgelopen donderdag bij een zelfde soort oefening als jij beschrijft die 'rare pink' opgelopen. Het begon bij mij met een tinteling door mijn gehele linker onderarm. Net alsof je je elleboog stoot ('t beroemde telefoontje ). Daarna kreeg ik last van een tintelende pink. Sinds gisteren is daar één vinger bijgekomen en trekt het door naar mijn onderarm en handpalm. Maar dan alleen de 'onderkant' zeg maar. Als ik er warm water overheen laat stromen wordt het trouwens minder! [/qoute]

bij mij is t meer zon tinteling van euh hoe ga ik dit t beste uitlegguh. dat gevoel van een slapende arm zeg maar alleen dan net anders. Tot nu toe alleen in mn linkerpinktop maar tijdens de cable row had ikdus helemaal geen controle meer over mn grip aan mn linkerhand. vreemd ja, maar hoe kwam jij aan die tinteling, bij welke oefening heb jij die opgelopen dan?

en ik ben niet zon dokterspatientje maar als jij gaat dan durf ik t ook wel. anders houden we elkaars (linker)handje vast.;)

als ons dat lukt:D

Dandyman! Hoe toevallig! Ik heb dus precies hetzelfde! Sterker nog, ik ben vandaag lid geworden van dit Forum omdat ik wilde kijken of er hier misschien info over zo'n soort rare 'blessure' staat!

er valt overigens veel meer te doen hier hoor Tomassi.

[standaardquote van onze forumgek Oli]zo kan je hier ook veel lol trappen en zelfs af en toe nog wat bijleren ook! 2 vliegen in 1 klap dus! Er word wel eens gezegd dat bodybuilders erg serieus zijn, maar je zal hier al snel gaan merken dat wij eigenlijk stuk voor stuk enorme lolbroeken zijn!![/quote]

maar daar kom je nog wel achter:D
we houden elkaar idd op de hoogte
:thumb:
 
Hahaha! Mooi dat jullie hier zo vergevingsgezind zijn! ;)

bij mij is t meer zon tinteling van euh hoe ga ik dit t beste uitlegguh. dat gevoel van een slapende arm zeg maar alleen dan net anders. Tot nu toe alleen in mn linkerpinktop

Goed....hahaha, kmoet ff wennen aan een goede message hier neerplanten, maar goed. De 'quote' is gelukt. :D

Vandaag ben ik opgestaan met een geheel nieuwe verassing! Alleen last in mijn linkerpinktop. Dus we kunnen elkaar nu helemaal goed de linkerpinktop 'schudden'. Ik weet ook niet precies hoe het te beschrijven. Waar het vooral op lijkt is alsof je geen goede bloedsdoorstroom hebt. Net alsof je je arm te lang omhoog hebt gehouden of er op hebt gelegen. Dezelfde tinteling, maar dan alléén in m'n pink! Haha! Erg vaag!

bij welke oefening heb jij die opgelopen dan?

Zoals ik al eerder vermelde, bennik een beginner. In het algemeen dus. :D

Welke oefening het is, de technische term weet ik niet! :(

Liggende cable-cross? Tussen twee 'torens' op een bankje en dan de kabels voor de borst langs trekken?! Haha! Hoop dat je dit iets zegt. En inderdaad, ik kon helemaal niet meer trekken met mijn linkerarm. Net alsof 'ie uit de kom was geschoten ofzo! Daarna heb ik heel even lat-pulldown geprobeerd, maar daar trok ik dus alleen maar met rechterarm. Mijn linker leek wel helemaal 'buiten werking' te zijn! ???

Oei, nu hebbik stiekum toch een langer en onaantrekkelijker verhaal getypt dan ik van plan was! In ieder geval thanks voorrut welkom dandyman! Heb ondertussen hier flink rondgesurfd en zie inderdaad dat er hier heel wat te leren en te beleven is en valt! :D

Trwns, laatste toevalligheid, misschien is het een 'vereiste' om een 'pinksyndroom' te hebben? Ik ben student communicatie, jij werkt op een reclamebureau. Maybe zijn 'reclamemannen' vatbaarder? :p

Grz! We'll keep in touch...;)
 
Originally posted by Tomassi
Waar het vooral op lijkt is alsof je geen goede bloedsdoorstroom hebt. Net alsof je je arm te lang omhoog hebt gehouden of er op hebt gelegen. Dezelfde tinteling, maar dan alléén in m'n pink! Haha! Erg vaag!

Mijn linker leek wel helemaal 'buiten werking' te zijn!

We begrijpen elkaars probleem. Voor mij zijn dit vrijwel dezelfde symptomen. heeft idd ook met de doorbloeding te maken, althans, daar ga ik van uit.

Originally posted by Tomassi
Liggende cable-cross? Tussen twee 'torens' op een bankje en dan de kabels voor de borst langs trekken?!

liggende variant van deze?
http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/CBStandingFly.html

Originally posted by Tomassi
ik kon helemaal niet meer trekken met mijn linkerarm. Net alsof 'ie uit de kom was geschoten ofzo!

probeer t met je rechterhand:D

Originally posted by Tomassi
Trwns, laatste toevalligheid, misschien is het een 'vereiste' om een 'pinksyndroom' te hebben? Ik ben student communicatie, jij werkt op een reclamebureau. Maybe zijn 'reclamemannen' vatbaarder?

Ik denk t ja, we maken nu iig wel reclame voor een pinksyndroom.
Nu maar hopen dat er iemand een reactie op geeft :rolleyes: ;)

en we houden elkaar op de hoogte van de laatste ontwikkelingen:thumb:
 
Die tinteling van je pink/hand/onderarm etc. komt vanuit je nek.
Zie vaak mensen die voor rontgenfoto's komen die dezelfde verschijnselen hebben.
Mensen kunnen (aangeboren) een extra halsrib hebben, die dan op een zenuw drukt, of dat de halswervels zelf een bepaalde druk geven. (bv door slijtage)
Ik kan me dan ook goed voorstellen dat jullie bij bv die liggende cable cross door een zwaar gewicht je nek erbij aanspannen, en bv zo een blessure veroorzaken.
Ik zou ook zeker naar de dokter gaan indien die tinteling langer dan een dag aan blijft houden, want dan is er toch wel sprake van een blijvende verstoring in je zenuwstelsel.

Succes
 
Thanks voor de info Diverin, alhoewel het niet écht positief klinkt. :( Dandyman en ik kunnen ons nu echt zorgen gaan maken! :p

En inderdaad, ik kreeg de pijn na het doen van de liggende cable cross! :D

Haha! Brrrr, wie toch ooit bedacht heeft dat sporten goed voor je is en dat je er vooral plezier en voordeel van hebt......???



En ff een 'off-topic' vraag (haha, sorry kan 't niet laten). Door je naam werd ik toch errug nieuwschierig Diverin! Kduik namelijk zelf ook! Waar heb je al gedoken? Kheb zelfs 'helaas' ;) alleen 't genoegen gehad bijna overal op Curacao een paar keer gedoken te hebben. Maar ben benieuwd naar andere mooie plekken? Aan je foto's te zien ben je bij de Rode Zee geweest, niet? :D Hoe was dat? :D

Salut en een 'pinkshake' voor Dandyman ;) ,

Tomassi.
 
Ja ik zou ff rustig aan doen, denk dat dat verstandig is. maar als het blijvend is toch ff naar de huisarts, al zou je met een x cwk op jullie leeftijd (ik bedoel dan in vergelijking met bv een 80 jarige he :D ) waarschijnlijk toch niks ernstigs ontdekken...

Oke, dan ook ik ff off-topic:
Ja klopt, die foto's zijn gemaakt in Egypte (Hurghada), zijn er drie keer geweest. Het is daar erg goed duiken, de mooiste dingen, en voordeel is dat het land zelf niet erg duur is.
Wil misschien aan het eind van dit jaar ook wel richting Curacao, dus als je nog tips hebt?!

Maarre die foto's die je van mij gezien hebt zijn alweer van een tijdje terug hoor, ben nu zo'n 10 kg lichter dan toen.
Ben zelf ook fabatiek bbster, ben nu alleen meer met het droger worden bezig, om na een tijdje misschien voor weer wat meer massa te trainen.
 
Originally posted by Diverin
Die tinteling van je pink/hand/onderarm etc. komt vanuit je nek.
Zie vaak mensen die voor rontgenfoto's komen die dezelfde verschijnselen hebben.
Mensen kunnen (aangeboren) een extra halsrib hebben, die dan op een zenuw drukt, of dat de halswervels zelf een bepaalde druk geven. (bv door slijtage)
Ik kan me dan ook goed voorstellen dat jullie bij bv die liggende cable cross door een zwaar gewicht je nek erbij aanspannen, en bv zo een blessure veroorzaken.
Ik zou ook zeker naar de dokter gaan indien die tinteling langer dan een dag aan blijft houden, want dan is er toch wel sprake van een blijvende verstoring in je zenuwstelsel.

Succes

Bedankt , Diverin.
deze info maakt mn dag weer goed:rolleyes: ;)
T klinkt iig wel plausibel aangezien we t allebei kregen terwijl we een oefening liggend uitvoerden. En voordat ik met knikkende knieen naar de dokter ga, heb jij enig idee wat ons te wachten staat qua behandeling?

leuk man dat sporten:rolleyes:

en Tomassi, ik ga liever voor een proteineshake:D
 
:D Dan de proteïneshake maar hè :D

De pinkshake gaat nog wat moeizaam, maar ik boek vooruitgang. Dacht zelfs dat het over was vanochtend! Maarja, hij sliep nog denk ik! ;)

Hoe is het met jouw vinger Dandy? Kheb het idee dat het minder wordt, maar heb de dokter nog niet uit mijn hoofd gezet!

Diverin, again thanks voor de info en 't kloppende hart onder de riem! ;)

Off-topic......maar toch een very important topic! Duiken! Kijk, de rode zee is dus de moeite waard?! Mooi, mooi! Helaas moet ik nog wel even de arme student spelen, maar wie weet. In een mooie toekomst nog wat duiken op mooie plaatsen op de wereld! Nog speciale vissen/dieren gezien Diverin?

Over Curacao....ik heb zeker wel tips! Maar dan ben ik nog wel ff bezig vrees ik! Ik heb daar het duiken geleerd en heb er daar ongeveer 25/30 gemaakt. Dat is een jaar geleden en sindsdien heb ik niet meer gedoken :(. Dus je snapt hoe ik me voel nu! Het is er erg mooi en ik weet zeker nog wel wat plaatsen. Mocht je voorbereid zijn op een enthousiast en lang verhaal Diverin, let me know! En 'about' je foto's, voor mij waren deze al meer dan indrukkend genoeg. Mijn arm en rug past 1,5 keer in jouw arm en rug vrees ik! :p


Salut,

Tomassi.
 
Heb er ook minder last van, mede doordat met pasen er vrij weinig van trainen terecht kwam en dus qua grip en kracht te combineren nog geen redelijke indicatie heb.
Voel nu overigens wel weer een rare tinteling, net of t bloed in mn topje is afgekneld of zo.(nog steeds geen goede omschrijving, nee maar toch wel iets meer inde trant van wat ik voel)

en ik denk dat de dokter mij donderdagochtend wel op zn stoep kan verwachten.
 
Dandyman! Hoe issut met DE pink? Kheb er zelf geen last meer van! Gisteren voorzichtig de cable-cross geprobeerd, toen voelde ik wel 'die spier/zenuw' die afgeklemd wordt (volgens diverin). Heb goed geprobeerd op mijn nek te letten, maar voelde toch nog ff een tinteling opkomen. Ben toen maar gestopt met het cable-crossen, maarrrrr, vandaag is alles weg, alleen als ik met armen boven mijn hoofd houdt voel ik nog wat pijn onder mijn arm. Ben benieuwd hoe het met jouw pink is en of je nog naar Monsieur le Docteur bent geweest! Hoop dat jij net zoals ik volgende week weer 'aan de cable-cross' kunt!

Grz,

Tomassi.

P.s. Nice avatar ;)
 
Heb er ook idd minder last van..thank god:)

af en toe voel ik nog een licht gevoel van wat ik eerder voelde, maar tot op heden geen last gehad van gripproblemen...
ff afkloppuh:D

t is nog niet helemaal weg mar t gaat de goede richting op zoals t nu aanvoelt.

ben nog niet naar de arts geweest, had je waarschijnlijk ook niet verwacht :D aangezien dit altijd een 10jarenplan is bij mij, maar zodra de situatie weer verslechtert gaat dandy er zekrs wel naar toe

greetings and Pinky swear,

Dandy

ps. Jules dankt u vriendelijk
 
He ik ben dus niet alleen met dit probleem :)
Heb in januari een aantal spieren in me borst en rug gescheurd/verrekt.
Heb daar 2 maanden voor thuis gezeten en onder fysiotherapie.
Na 2 maanden was de pijn weg maar de tinteling in me pink en de helft van mijn ringvinger bleef.
Uiteindelijk bij de neuroloog terechtgekomen, die me hebben doorgemeten (stroomstootjes door je zenuwen)
Alles was in orde en het moet vanzelf over gaan.
Het was waarschijnlijk een beknelde zenuw.
Ik kreeg als tip om niet te steunen met mijn elleboog (ook niet op zachte ondergrond).
Dit is dus wel degenlijk waar, als ik steun op me elleboog (achter de computer de ideale houding :) ) krijg ik na een half uur ontzettende last van die zenuw, vanaf me elleboog door me onderarm naar me pink en ringvinger.
Heb naderhand 1 keer mijn favoriete oefening gedaan, preacher-curl op het bankje en dat heb ik geweten ook :(
Andere oefeningen geen last, het blijft dat steunen he.
Hoop hier toch ooit weer vanaf te komen.
 
Hebben jullie er nog steeds last van, ik heb ik ook last van, sinds deze week.

Ik heb het al eerder gehad en toen heeft mijn sportmasseuse het er uit gemasseerd.

En deze week er weer last van, gisteren ben ik weer mij de masseuse geweest, nu even afwachten of het weg gaat, het is een vresselijk klote rotgevoel.
 
Ik heb er ook last van. Sinds ik mijn bovenarm heb gebroken en terug ben beginnen trainen heb ik bij cable row ook zo een tintelend gevoel maar dan in mijn wijsvinger. Is best wel rot maar ik zie het niet zitten om weer bij de dokter te gaan en te moeten horen dat ik weer enkele maanden niet mag trainen ofzo. Heb al genoeg stilgelegen hoor.
 
Ik heb t vaak als ik rustig op de bank zit en niet zo zeer tijdens de training.... Heel vreemd....
 
Ik ga vanavond bij de dokter en ga het hem eens uitleggen si. :)

Zal laten weten wat het verdict is.
 
Het is dus volgens hem een zenuwtakje dat gekneld zit ergens aan de biceps. Naarmate de biceps groter wordt zit dat zenuwtje meer gekneld. Dit gaat na verloop van tijd over. Hij zei dat ik eventueel bij een fysiotherapeut kon gaan voor zo een img test te laten doen maar dat ging niets uitdoen omdat hij de oorzaak toch al wist. Hij zij ook dat ik extra vitamine B kon nemen maar dat is meer voor alcholverslaafden enzo :D Hij zei dat het wel zichzelf zou oplossen.

Dus lekker gewoon verder trainen. ;)
 
Is een beklemde zenuw meestal bij de elleboog de epicondiles als het te lang aan houdt atrofeert je hand en kracht gaat eruit.
Kan omgelegd worden naar de buiten kant elleboog....
Kan komen door steunen erop en door oefeningen zoals de french press maar dan in power steil uitvoering met behoorlijke gew van zeg rond de 100kilo of meer....
Als je slaapt de arm zoveel mogelijk recht houden door er iets op te wikkelen komt de boel tot rust...
Heb het zelf ook gehad bij neuroloog geweest en niet meteen operatief in grijpen door rust weer goed gekomen en nu lig ik alweer rustig met 100kilo te power pressen....
 
Back
Naar boven