Fitness Seller

Tinteling bicep

Bezoekers in dit topic

HarrySpotter

Novice
Lid geworden
22 jun 2023
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
89kg
Hallo, in het kort heb ik een medische vraag waar in met googelen (nog) niet verder kom en wil het dus graag hier vragen.

Context: Doe inmiddels een paar jaar gewichtstraining, doe altijd warmups, geen pre-workout of andere middelen.

Probleem: brandend/prikkelend gevoel in de arm met bicep (vooral curl) oefeningen. Het gevoel is op een specifieke plek en voelt niet als een normale pump. Doorgaans heb ik er nooit last van, enkel met wat zwaardere gewichten. Het doet overigens geen pijn en is enkel in de linker arm.

De plek:
1687426588706.png

Inmiddels doe ik een aantal weken wat rustiger aan met de armen. Misschien herkend iemand dit of weet wat het zou kunnen zijn?
Heb net even geen zin om mezelf te slopen.

In het ergste geval kan dit op tennisarm duiden.
Meer aannemelijk lijkt me dat de pezen in de (onder)arm nog wat achterlopen, of wat overbelast zijn. Een of twee weekjes absolute rust kan geen kwaad als je voeding ok is.
Ga gewoon ff naar de doc als je twijfelt

fysio ipv dokter is mijn advies. Dokter zegt ook rust (99% van de doktoren). Fysio gaat vaak wel kijken wat het is en hoe te behandelen.

Aleen in de biceps of ook onderarm en vingers ?
Sowieso fysio, huisartsen sturen alleen maar door.

In het ergste geval kan dit op tennisarm duiden.
Meer aannemelijk lijkt me dat de pezen in de (onder)arm nog wat achterlopen, of wat overbelast zijn. Een of twee weekjes absolute rust kan geen kwaad als je voeding ok is.
Ga gewoon ff naar de doc als je twijfelt
Tennisarm/elleboog heb je last aan de buitenkant.
De symptomen die bij een tennisarm horen zijn onder andere:
Buitenkant van de elleboog is pijnlijk/gevoelig
Een stekende of zeurende pijn
Stijf gevoel in de spieren bovenop de arm
Een zwaar gevoel in de (onderarm)
Pijn bij strekken van de elleboog
Aanraking en aanspanning verergeren de pijn
Uitstralende pijn richting hand, onderarm, bovenarm of schouder
Ochtendstijfheid eo Verminderde knijpkracht

Hallo, in het kort heb ik een medische vraag waar in met googelen (nog) niet verder kom en wil het dus graag hier vragen.

Context: Doe inmiddels een paar jaar gewichtstraining, doe altijd warmups, geen pre-workout of andere middelen.

Probleem: brandend/prikkelend gevoel in de arm met bicep (vooral curl) oefeningen. Het gevoel is op een specifieke plek en voelt niet als een normale pump. Doorgaans heb ik er nooit last van, enkel met wat zwaardere gewichten. Het doet overigens geen pijn en is enkel in de linker arm.

De plek:
Bekijk bijlage 587096

Inmiddels doe ik een aantal weken wat rustiger aan met de armen. Misschien herkend iemand dit of weet wat het zou kunnen zijn?
Heb net even geen zin om mezelf te slopen.
Het aangegeven plekje behoort tot de brachioradialis. Misschien is het voor jou comfortabeler om met een EZ stang (cambered bar) ipv een rechte stang te trainen en ook met dumbbells niet teveel te supineren bij de uitgangspositie.

Wat een geluk dat we op dit forum ook allemaal een medische achtergrond hebben en dmv paar regels tekst een volledige diagnose kunnen doen 👏

@ts ga naar de dokter.

Tinteling is kenmerkend voor een geirriteerde of beknelde zenuw. Zenuwen zijn kwetsbaarder. Verkeerde techniek, overbelasting of andere vormen van stress kan zorgen dat het geïrriteerd raakt. Het raakt daardoor opgezet terwijl daar eigenlijk geen ruimte voor is: beknelling > tinteling.

Is het alleen je biceps, of ook bijvoorbeeld pols of vingertoppen? Oorzaak kan ook wat hoger liggen, bijvoorbeeld de achterkant schouders. Die zijn, in tegenstelling tot je biceps, blessuregevoeliger

Back
Naar boven