AndroidHealthClinic

tintelingen stroomgevoel handen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gym life

Novice
Lid geworden
5 mrt 2020
Berichten
19
Waardering
13
Lengte
1m78
Massa
87kg
Vetpercentage
17%
ik sport 2.5 uur om de dag in de sportschool nu 10 maanden zonder een dag te missen en ga ook steeds wat gewicht hoger met de apparaten wat ik doe in de sportschool en ik bulk hem nog steeds door met shakes en 4 keer per dag warm eten met kipfile rocolli etc en wat suplementen erbij.
alles lijkt goed te gaan vorderingen gaan goed gewicht komt goed aan .(van 60kg naar 87kg in 10 maanden moet naar 94kg)
maar nu sinds twee weken heb ik last van tinteling stroomgevoel in me handen bv als ik al 15 min een game speel op de ps4 en er heel licht op lig begint het al , het gaat wel snel weg maar het valt wel meer steeds op.(het zijn geen prikkelingen zoals als je been of voet bv slaapt en weer ontdooit)
en nu bij het wakker worden na bv een middagdutje dat me onderarm en hand onder stroom lijkt te staan dat duurt dan ongv 3 min voor het weer normaal is maar valt wel op dat het steeds vaker gebeurd en ja ik vraag veel van me lichaam als ik train.
meer fruit kan ik wel gaan eten en b12 zit al in de multi sport die ik neem en ik neem ook testo hardcore ,bcaa en omega 3

moet ik dan wat lichter gaan trainen? ik zag wel een forum hier die dat wel aanraad om te doen.
dat maybe je spieren te snel groeien waardoor je het gevoel krijgt in je onderarm of /of hand.

verder weet ik het ook niet

mvg gym life
 
Gebruik je AAS? Slapende ledematen komen dan voor als sides..
 
geen idee wat aas is maar dat gebruik ik niet. las iets net over anobolen ofzo
 
Laatst bewerkt:
Als je AAS gebruikt, heb je je antwoord al.
 
Nakijken hoeveel vit B6 er in je supplementen zit.
 
in serious mass zit b6 testo hardcore zit b6 en in multi sport zit ook b6 net gelezen hmm (die serious mass doe ik samen met wey proteine en neem ik zoiezo 3 shakes van per dag met een maatschep van 25 gram (dus dan 25 gram supermass en 25 gram wey proteine )en met een traindag 4 shakes van 750 ml. ja maybe is dat het wel want sinds ik die serious mass weer heb gehaald leek het te beginnen. thanks zal wat minder van die mass gaan gebruiken en ietsje minder testo hardcore dus dan geen 3 pillen op een rustdag maar bv 1 of 2, traindag moet wel 3 dacht ik.
 
Er zit soms een mega dosering B6 in wat helemaal niet nodig is. Maar staat leuk op het etiket als er overal 100% of soms zelfs 500% adh in zit. Hoe meer, hoe beter.
B6 geeft nog veel meer klachten dan enkel tintelingen in handen. Zou een ander merk nemen waar geen B6 in zit.
 
Is te veel vitamine B6 schadelijk?

Als je lange tijd te veel vitamine B6 per dag binnenkrijgt, dan kan dat schadelijk zijn. Het kan leiden tot aantasting van het zenuwstelsel, waardoor gevoelloosheid, tintelingen of ernstige zenuwpijn in de handen en voeten kan ontstaan. Dit noem je perifere neuropathie.

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid B6
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) voor vitamine B6 voor volwassenen is 1,5 milligram per dag. Dit is de hoeveelheid die je nodig hebt om gezond te blijven. Vitamine B6 heb je onder andere nodig voor de bloedaanmaak en een goede werking van het afweersysteem en het zenuwstelsel. Als je gevarieerd eet volgens de Schijf van Vijf, dan krijg je voldoende vitamine B6 binnen via bijvoorbeeld vlees, eieren en brood. Tekorten komen in Nederland nauwelijks voor.

Hoe krijg je te veel vitamine B6 binnen?

Het is niet mogelijk om een teveel aan vitamine B6 binnen te krijgen met de normale voeding. Dit kan alleen gebeuren als je te veel vitaminesupplementen gebruikt of vitaminesupplementen met hoge gehaltes aan vitamine B6.


HET IS DUIDELIJK :D hoop met het antwoord nog meer mensen met deze klachten te kunnen wakker maken van het gebruik ervan.
 
Nah, mooi opgelost :thumb: Op naar de 94kilo !
 
Lijkt in ieder geval op een zenuwaandoening. Mocht je geen verbetering merken door aanpassing supplementatie dan zou je, wanneer je door aanpassing van houding of door beweging de klacht kunt verergeren, een fysiotherapeut kunnen raadplegen.
 
Vitamine B6, zeker. Ik snap niet waarom je er (B6) zo mee doodgegooid wordt.
 
bijna overal zit het in gaat echt nergens over , als je even niet oplet ben je zo de lul
 
Vitamine B6, zeker. Ik snap niet waarom je er (B6) zo mee doodgegooid wordt.
marketing vitamines worden geassocieerd met gezondheid
 
Back
Naar boven