XXL Nutrition

tip droogtrainen

Bezoekers in dit topic

mm_idah

Novice
Lid geworden
5 aug 2021
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
80kg
Hallo allemaal,

Ik ben al bijna een jaar aan het proberen om droog te trainen. Ik heb een eetschema voor mezelf gemaakt maar ik vind zelf dat ik geen vet verlies. Ik moet eerlijk zijn dat ik mijn vetpercentage niet meet maar zie nog steeds een goeie “zwemband” die niet weg wilt gaan. Ik doe minimaal 4x per week krachttraining. Sinds kort is het voetbal seizoen weer begonnen, minimaal 3x per week, en dat benut ik als mijn cardio.

Mijn caloriebehoefte is : 2889
Momenteel calorieën per dag : 2300
Momenteel eiwit per dag : 204

Hebben jullie nog tips die ik kan gebruiken ??
 
Wat doet je gewicht op die 2300 kcal?
Tel je alles wel goed?
 
Ik heb de calculator op de site van Joel Beukers gebruikt.. moet ik op minder calorieën zitten?
Kcal zou ik zo houden. op dat gewicht met zo weinig kcals+trainen+cardio zou je gewicht af moeten vallen. Dus weet je wel 100% zeker dat je 2300 eet? Komt er in het weekend niet stiekem wat alcohol in het spel? Meeste mensen eten meer of minder dan dat ze denken door een miscalculatie.

Ik zou verder deze macros aanhouden
2gram eiwit per kg
1gram vetten per kg (goede vetten het liefst)
Rest opvullen me koolhydraten
 
Ik heb de calculator op de site van Joel Beukers gebruikt.. moet ik op minder calorieën zitten?
Post eens wat je eet.

En nogmaals.... wat doet je gewicht nu?
Val je af?
 
Post eens wat je eet.

En nogmaals.... wat doet je gewicht nu?
Val je af?
Dit eet ik nu. Zonder de gedroogde rozijnen moet ik zeggen. Mijn gewicht blijft nu al een paar weken staan op 80 kilo.
ik heb bijna dezelfde schema als de foto’s gemaakt maar dan met 2019,1 kcal. Ik wil die gaan proberen na mijn vakantie.
 

Bijlagen

FEFF1748-A27B-4889-974B-ABE7C2588245.png B7BBC79A-CF00-42E8-B61C-177A732EDF38.png
Respect, een jaar aan het droogtrainen, denk wel dat dit veel te lang is.
Ook al wil je afvallen, afwisseling is goed.

Wissel je in je eetschema? krachttraining?
 
Weeg je je eten af?
5 plakken kaas... De ene plak is 20 gr en de andere is 30 gr. Afhankelijk van het merk. Op 5 plakken kan dat dus al 175 kcal schelen.
Pindakaas voor 2 snee. De ene smeert dus 15 gram en de ander dik zo een 30 gr. Scheelt ook al zo een 175 kcal.
Rijst gekookt afwegen is ook niet erg nauwkeurig. Als je rijst 8 min of 10 min kookt.
Kipfilet 250 gr en dan 395 kcal bereid.
Dat zou 15 gr bakvet zijn wat je mee eet. In hoeveel boter/olie bereid je het? En hoeveel blijft er in de pan.
Het blijft meten = weten ... en als je niets afvalt eet je dus op onderhoud en niet eronder.

Als jij dit schema altijd eet en altijd hetzelfde aanhoud maakt het op zich eigenlijk niet zoveel uit hoe je je kcal berekent als je het maar op een consistente manier doet. Als je dan niet afvalt moet je minder eten.
 
Tel je alles wel eerlijk, want je moet echt afvallen als je in een calorie tekort zit.

Savonds snaaien, alcohol en sauzen zijn echt van die stiekem boosdoeners
 
  • Like
Waarderingen: 6am
Weeg je je eten af?
5 plakken kaas... De ene plak is 20 gr en de andere is 30 gr. Afhankelijk van het merk. Op 5 plakken kan dat dus al 175 kcal schelen.
Pindakaas voor 2 snee. De ene smeert dus 15 gram en de ander dik zo een 30 gr. Scheelt ook al zo een 175 kcal.
Rijst gekookt afwegen is ook niet erg nauwkeurig. Als je rijst 8 min of 10 min kookt.
Kipfilet 250 gr en dan 395 kcal bereid.
Dat zou 15 gr bakvet zijn wat je mee eet. In hoeveel boter/olie bereid je het? En hoeveel blijft er in de pan.
Het blijft meten = weten ... en als je niets afvalt eet je dus op onderhoud en niet eronder.

Als jij dit schema altijd eet en altijd hetzelfde aanhoud maakt het op zich eigenlijk niet zoveel uit hoe je je kcal berekent als je het maar op een consistente manier doet. Als je dan niet afvalt moet je minder eten.
Bedankt voor je reactie! Ik weeg alles af en mijn kaas plakjes zijn voorgesneden. Ik ga einde van de week op vakantie en als ik terug ben ga ik op 2000 kcal zitten en kijken of ik resultaat zie.
 
Tel je alles wel eerlijk, want je moet echt afvallen als je in een calorie tekort zit.

Savonds snaaien, alcohol en sauzen zijn echt van die stiekem boosdoeners
Bedankt voor je reactie ! Je hebt natuurlijk ups en downs en soms pak ik bijvoorbeeld wat olijven, aardbeien of dadels. Echt het ongezonde doe ik niet meer. Ik ga binnenkort proberen te zitten op 2000 kcal en kijken of ik effect zie. Ik wil vooral mijn vetpercentage naar onder krijgen
 
Flikker de kaas,de pindakaas en de rijstwafels eruit. Vervang het door een wrap met veel groenten en een meer leane eiwitbron of een bak kwark of Skyr en zie wat het geeft.
 
Je traint waarschijnlijk niet hard genoeg, je zou elke dag moeten trainen, om en om kracht en cardio, gewicht en vet verliezen niet zelfde dingen.
 
Je traint waarschijnlijk niet hard genoeg, je zou elke dag moeten trainen, 1 dag kracht en dan cardio, gewicht en vet verliezen niet zelfde dingen.

Ben gewoon stil.
 
Weeg jezelf elke ochtend en reken na een week je gemiddelde uit. Week erop eet je xxx calorieën elke dag identiek evenveel elke dag, is je week gemiddelde niet minder dan meer cardio / minder calorieën eten.
Let wel op “af en toe” een hapje hier en daar of saus bijv zijn stiekem meer extra calorieen dan dat je denkt. Ben eerlijk voor jezelf en houd een logboek bij.

Volhouden is key!
 
Waarom eet je zo weinig groente en fruit?
 
Back
Naar boven