XXL Nutrition

Tip!! Eiermie! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
Ik heb iets gevonden waar ik nog weinig van heb gehoord op dit forum. Maar ik zag het eerst op TV en toen ging ik even kijken naar deinhoud!

EIERMIE! (per 100gram):

Eiwit: 12 gram
Khd: 70 gram
Vet: 3 gram
Kcal: 357

Er goede afwisseling voor rijst, macroni etc.
 
ik eet dit al heel vaak... lekker met chinees gekruide vierkante stukjes kipfilet
 
hehe.. ga ik nu ook ff eten ipv rijst! :D
 
En hoeveel kost het?
 
Eiermie kost geen fluit.
Vooral als je `t bij `n Chinese toko haalt.
D`r hoeft alleen 5 minuutjes kokend water op.
 
Yup idd alleen ik vroeg net me ma of ze eierme wou halen, neem t ze het van honig mee en geen eier mie! zit minder eiwit in maar is ook heel anders, gewoon spagetti en eiermie is meer deegachtig,
 
Goede voedingswaarden en goed voor in de bulk, maar ik denk dat de GI waarde vrij hoog is. Dus je zou zeggen niet tijdens de cut periode, maar ik las laatst weer iets op dit forum dat de GI waarde niet relevant is tov vetopslag. Tis off topic maar weet iemand hier meer over? pm me anders ofzo :D
 
Lijkt me logisch dat hoge GI waarde niet relevant is... het gaat immers om het aantal ingenomen KCal tegen het verbruik. Daarom geloof ik ook niet zo in "nuchtere maag cardio". Het aantal KCal blijft hetzelfde of je nou ervoor eet of erna.

Het probleem van hoge GI waarden is dat je ff energie hebt en snel weer honger, zo krijg je ongemerkt meer energie binnen dan dat je produkten zou eten met lage GI waarden. En daardoor word je dan vet. Dit is mijn eigen logische verklaring, dus niet wetenschappelijk gegrond.

Tis niet zo offtopic, want het ging over GI waarde van eiermie :p
 
Originally posted by CrocoDillon
Lijkt me logisch dat hoge GI waarde niet relevant is... het gaat immers om het aantal ingenomen KCal tegen het verbruik. Daarom geloof ik ook niet zo in "nuchtere maag cardio". Het aantal KCal blijft hetzelfde of je nou ervoor eet of erna.

Het probleem van hoge GI waarden is dat je ff energie hebt en snel weer honger, zo krijg je ongemerkt meer energie binnen dan dat je produkten zou eten met lage GI waarden. En daardoor word je dan vet. Dit is mijn eigen logische verklaring, dus niet wetenschappelijk gegrond.

Tis niet zo offtopic, want het ging over GI waarde van eiermie :p

Dit is een heel goede verklaring en is juist wel wetenschappelijk bewezen. Zijn al vele onderzoeken die dit bewijzen.

Alleen spelen er nog wat meer zaken die te maken hebben met de vetsopslag. Het hormoon insuline speelt hier een rol bij. Door veel maatlijden te eten met een hoge GI wordt de insuline gevoeligheid minder. Er is dus steeds meer insuline nodig om hetzelfde resultaat te bereiken. Insuline remt de vetafbraak en de verminderde insuline gevoeligheid begint in de spiercellen. Dit betekent dus meer voedingstoffen naar de vetcellen. In eerste instantie zullen de vetcellen dus groter worden en vol raken, hierdoor raken deze ook insuline resistent. De voedingsstoffen kunnen nu nergens meer naartoe en zo ontstaat diabetes 2(simpel gezegt). Zover zal het bij bb niet komen, maar insuline resistent is iedereen voor een deel. De ene persoon alleen zwaarder dan de ander.
Daarnaast heeft insuline resistentie ook een nadelig invloed op leptine, welke weer grote invloed heeft je schildklier, testosteron en eigenlijk alle andere belangrijke hormonen. Een slechte gevoeligheid voor leptine betekent ook meer honger = meer eten.
 
Originally posted by CrocoDillon
Lijkt me logisch dat hoge GI waarde niet relevant is... het gaat immers om het aantal ingenomen KCal tegen het verbruik. Daarom geloof ik ook niet zo in "nuchtere maag cardio". Het aantal KCal blijft hetzelfde of je nou ervoor eet of erna.

Het probleem van hoge GI waarden is dat je ff energie hebt en snel weer honger, zo krijg je ongemerkt meer energie binnen dan dat je produkten zou eten met lage GI waarden. En daardoor word je dan vet. Dit is mijn eigen logische verklaring, dus niet wetenschappelijk gegrond.

Tis niet zo offtopic, want het ging over GI waarde van eiermie :p

ja is ben hetzelfde met je eens croc, aleen ik denk echter wel als je op een nuchtere maag cardio doet, dan heb je geen khd dus geen energy binnen en zal je lichaam sneller overgaan naar de vetten om te verbranden.
 
Hier heb ik nog iets wat ik vaak gebruik ter vervanging van rijst.

Het heeft bijna de zelfde voedingswaarde als eiermie maar het grote voordeel is dat het koud, je kan er makkelijk een koude salade van maken, met een stukje komkommer, mais, kip/vis etc erdoorheen, dus ook makkelijk mee te nemen.

Het ander voordeel is dat het heel simpel klaar te maken is.
Cous Cous in een pan, kokend water erover, 5 minuten wellen en klaar!

Ter vergelijking [100 gram]


Cous Cous Rijst Eiermie
12 gr 7,5 gr eiwit 12 gr
75 gr 78 gr koolh 70 gr
1 gr 0.5 gr vet 3 gr


Groet, Ghost :yawn:
 
Laatst bewerkt:
iemand een plaatje van dat Eiermie?
en wat info waar je t kan halen etc.
 
Originally posted by Frenkpie
iemand een plaatje van dat Eiermie?
en wat info waar je t kan halen etc.


1. productomschrijving
2. extra Info
3. analyse eenheid
4. kcal
5. eiw gr.
6. vet gr.
7. kh gr.
8. Merk


1. chinese eiermie
2.
3. 100 gr.
4. 357
5. 12,5
6. 3
7. 70
8. Soubry

1. chinese mie
2.
3. 100 gr.
4. 343
5. 10,5
6. 1,5
7. 72
8. Soubry


1. mie
2.
3. 100 gr.
4. 350
5. 12
6. 2
7. 71
8. Go-Tan B.V

1. mie
2. traditionele
3. 100 gr.
4. 350
5. 14
6. 1
7. 72
8. Tai Ming

1. mie
2. chinese roerbak
3. 100 gr.
4. 335
5. 12
6. 1
7. 70
8. Tai Ming

1. mie
2. kantonese roerbak
3. 100 gr.
4. 360
5. 14
6. 2
7. 74
8. Tai Ming

1. mie
2. szechuan roerbak
3. 100 gr.
4. 335
5. 12
6. 1
7. 70
8. Tai Ming

1. mie
2. thaise roerbak
3. 100 gr.
4. 335
5. 13
6. 1
7. 70
8. Tai Ming

1. mie chinese
2.
3. 100 gr.
4. 360
5. 13
6. 3,3
7. 70
8. Conimex

1. mie nestjes
2.
3. 100 gr.
4. 340
5. 10
6. 1
7. 70
8. Honig

1. mie roerbak
2.
3. 100 gr.
4. 345
5. 13
6. 2
7. 67
8. Honig

1. mihoen
2.
3. 100 gr.
4. 414
5. 12
6. 2
7. 71
8. Go-Tan B.V

1. roerbakmie
2.
3. 100 gr.
4. 367
5. 13
6. 3
7. 72
8. Soubry
 
Back
Naar boven