XXL Nutrition

TIP! Kipfilet in 5 minuten stomen in de magnetron met speciale zakjes

  • Topic starter Nizo
  • Startdatum
  • Reacties 16
  • Weergaven 12K
  • Volgers 9

Bezoekers in dit topic

Nizo

Novice
Lid geworden
10 feb 2013
Berichten
13
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
82kg
Misschien is dit hier ooit al eens geplaatst maar deze tip wilde ik niemand onthouden. Als je snel en makkelijk kipfilet wil maken kan je dat doen in speciale stoomzakjes. Die zijn o.a. te verkrijgen bij de AH (tien stuks voor 3,95). Ik heb deze pas ontdekt en sindsdien doe ik niet anders meer.

Wat moet je doen?
1. Snijdt je kipfilet indien nodig in tweeën (laat 'm in elk geval niet dikker zijn dan 3 cm)
2. Doe er wat kruiden op. Ik doe bijv: Cajun kruiden, peper, chilipoeder en wat komijnzaad (Djinten) erop
3. Doe de kip in het zakje, sluit deze af met de speciale sluitingsstrip
4. Doe de zak 4,5 a 5 minuten in de magnetron op 600 watt.
5. Et voila! Klaar is je dooie kip!

Snel, makkelijk en zonder olien! :-)

2mc6p9f.jpg
 
Laatst bewerkt:
nice, alleen hebben we hier geen magnetron. :(
 
Is wel ideaal om mee te nemen naar je werk, van te voren bakken/grillen/koken en het smaakt nergens meer naar.
 
Thanks voor de tip, is het niet droog dan?

Nee helemaal niet. Super mals. Er komen veel sappen vrij en die blijven in het zakje. Ik laat het zakje daarom vaak nog 5 minuten gesloten liggen zodat de kip ff goed kan weken. :-)

---------- Post toegevoegd 27 July 2013 om 14:13 ----------

No shit!
Ik ga er straks om, alleen geen ah in buurt :-(

Misschien ook ergens anders te koop? Het merk is Toppits. Ik had eerst andere zakjes maar die waren een stuk minder...die gingen stuk waardoor het aan alle kanten lekte en de kip heel droog werd
 
vind ze best prijzig, maar klinkt wel makkelijk ;)
 
vind ze best prijzig, maar klinkt wel makkelijk ;)


Klopt...mag wel wat goedkoper. Aan de andere kant spaar je veel tijd (en dus geld) en hoef je geen pan of grillplaat schoon te maken. Spaar je weer afwasmiddel mee :-p
 
Ik koop m'n kip nu in aldi. diepvries, net geen 4 euro voor 600gr. Pak goedkopen dan bv in Spar (colruyt) waar je gemiddeld 1 euro / 100gr betaald.
 
Klinkt ideaal! Moet maar eens kijken of dat bij mij in de buurt ook verkocht wordt.
 
Tot zondag bij de ah in de bonus voor 2,87! Aanrader!
 
ik doe het gewoon in een glazen kom met een bodempje water erin en is op 8 minuutjes klaar en niet droog.. zou er geen extra geld aan besteden
 
ik doe het gewoon in een glazen kom met een bodempje water erin en is op 8 minuutjes klaar en niet droog.. zou er geen extra geld aan besteden

Dit

Vier euro voor 10 zakjes :rolleyes:

Koop voor dat geld liever een kilo kip extra..
 
gisteren naar de AH geweest en daar hadden ze hem niet, bij de c1000 ook niet. Dammit..
 
Back
Naar boven