XXL Nutrition

[TIP] Kuiten trainen met squatrek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Paljas

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2008
Berichten
3.087
Waardering
617
Lengte
1m82
Massa
90kg
Kwam zomaar in mij op, wellicht al eerder gepost, maar kon zo snel niet vinden, anders ten overvloede:

  1. Stel het rek zodanig in dat de barbell ter hoogte van de schouders komt te liggen;
  2. Pak een lege barbell en schuif een 5kg schijf er aan 1 zijde op;
  3. Plaats de barbell op het rek met de 5kg schijf tegen de !binnenzijde! van de pin/houder;
  4. Hang een schijf van 20kg+ aan de andere kant van de pin waar de 5kg schijf tegenaan zit. Deze dient slechts als contragewicht;
  5. Laat wat speling en zet een klem op deze kant (belangrijk voor deze oefening);
  6. Aan de andere kant steekt de barbell nu verder uit dan normaal. Hang hier het gewicht aan voor de oefening zelf;
  7. Stapel twee schijven op de vloer recht onder het overgebleven (uitstekende) stuk van de barbell sleeve (schijf opzet stuk/uiteinde);
  8. Ga met de tenen op de rand van het stapeltje schijven staan;
  9. Plaats je schouder (gebruik een kussentje) onder de barbell;
  10. Druk de stang omhoog, houd hierbij de stang op de plaats met je arm (kost geen energie);
  11. Maak single legged calve raises.
Hopelijk heeft hier iemand wat aan.
 
Wa bende toch ok een paljas gij Paljas
 
gebruik dan gewoon de legpress , veel eenvoudiger en doeltreffender . Toe leg presses...
 
bedankt man, had ik nog niet aan gedacht, ga ik zeker eens proberen :)
 
gebruik dan gewoon de legpress , veel eenvoudiger en doeltreffender . Toe leg presses...
Eenvoudiger, ja. Doeltreffender? Verklaar dat eens. Dit is dan ook een tip voor mensen die thuis trainen en geen legpress, smith, calfmachine hebben.
 
Op de Legpress kun je meer gewicht verplaatsen, dan in een squatrek. Ik doe 1 been op 200kg.
 
Inderdaad, Rah, de tip is vnl. van toepassing voor mensen als ik met een homegym, en geen ruimte voor een extra legpress, calve raise machine, etc.
 
Back
Naar boven