XXL Nutrition

Tip om een casseine (nacht) eiwit goed vloeibaar te maken

Bezoekers in dit topic

PjanoozManiac

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 aug 2008
Berichten
1.572
Waardering
109
Lengte
1m89
Massa
105kg
Vetpercentage
20%
Zoals bij velen denk ik is het zo dat casseine eiwit vaak klontert.
Had er zelf 1 van bulkpowders die klonterde echt verschrikkelijk dat het gewoon ranzig werdt.

Tip, doe er gewoon 10 gram whey poeder bij.
En dan de 2 poeders goed mengen met elkaar, dan water erbij. Het moet dan goed oplossen.
 
mijn tip is, doe het mixen met een staafmixer of blender.
 
Nightprotein wordt dik maar klontert niet. Gewoon wat water of melk erbij, even hard schudden en opeten met een lepel. Heerlijk :D
 
Nightprotein wordt dik maar klontert niet. Gewoon wat water of melk erbij, even hard schudden en opeten met een lepel. Heerlijk :D

idd, wou ik ook zeggen :)
 
blenden, binne 10 sec 500 gram opgedronke
 
Andere casseine komen ? Misschien in tab vorm?
 
Nja, bij mij werkt het gewoon om er wat whey bij te doen.
Overigens is de night protein van xxl heel goed. En lost aardig goed op. Maar die van bulkpowders vlokt heel erg. Zelfs in de blender bij mij. Daarom beetje whey erbij.
 
Het zal altijd een papje blijven dat is een eigenschap van caseine.
Hoe meer vloeistof, hoe dunner het uiteraard wel wordt.:)
 
Met water mengen zou wat helpen, met melk word het net pap iig.
 
Melk is 90% water en de eiwitten in melk zijn voor 80% caseine.

Het zal altijd een papje blijven dat is een eigenschap van caseine.
Hoe meer vloeistof, hoe dunner het uiteraard wel wordt.:)

Yup,

Eigenschap van caseine en de reden waarom het een langzaaam eiwit genoemd wordt is juist dat verdikken.

Alles wat je er aan gaat doen om het verdikken tegen te gaan zal er voor zorgen dat het sneller de maag passeert, eerdere wordt opgenomen en het juist niet kan doen waarvoor de meesten het nemen.

Als het echt klonterd dan moet je een blender nemen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn tip is mengen met heet/warm water... Doe het met aardbeiensmaak van powersupps en is zelfs lekkerder als koud!

Gaat warm water niet de structuur verpesten van eiwit ?
 
Nee.

Bij aminozuren is er wel kans dat te heet water tryptofaan vernietigd, maar bij compleet eiwit helpt het alleen de afbraak tot aminozuren te versnellen.
 
Dat caseïne dik wordt, is caseïne eigen. Maar als-ie bij het aanmaken meteen al klontert, heb je gewoon een mindere kwaliteit te pakken. Probeer anders eens die van Power Supplements. De reviews in de [Link niet meer beschikbaar] zijn goed.
 
Back
Naar boven