AndroidHealthClinic

Nieuws Tip tegen slechte adem + gele tanden

Bezoekers in dit topic

Michelvd

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 okt 2010
Berichten
35
Waardering
1
Lengte
1m85
Hallo!

Ik denk dat iedereen er wel eens mee te maken mee gehad heeft, het gebruik van veel proteïne, koffie et cetera, kan zorgen voor een slechte adem. Dit ruik je zelf niet altijd maar (helaas) anderen wel.

Om zelf te controleren of je last hebt van een slechte adem kun je het volgende doen:

1. Zorg ervoor dat de bovenkant van je hand schoon is.
2. lik (ja) met je tong over de bovenkant van je hand.
3. zorg er voor (met je lippen over je hand wrijven) dat het speeksel gedeeltelijk is gedroogd.
4. Wanneer het speeksel (voor een deel) gedroogd is, kun je aan je op die plek ruiken of het aangenaam ruikt, wanneer dit niet het geval is zal je adem het er hoogstwaarschijnlijk niet veel beter van af brengen.

Hier komt Natriumbicarbonaat in het spel. Natriumbicarbonaat is echt een wondermiddel dat ook bij dit probleem uitstekend werkt.

Natriumbicarbonaat is een zout dat wordt gebruikt als rijsmiddel, schoonmaakmiddel en voor het ontzuren van het lichaam bij klachten als ontstekingen et cetera (door het teveel eten van zure voedingen, waaronder eiwitten). Natriumbicarbonaat staat er om bekent zuren te neutraliseren. Dat komt goed uit omdat de bacteriën in je mond suikers en zetmeel omzetten in onaangename zuren.

Wat je dus zou kunnen doen tegen een slechte adem is het maken van een Natriumbicarbonaat (verkrijgbaar bij de drogisterij, als zuiveringszout. Of te koop als bakpoeder) oplossing (half theelepeltje poeder) en daarmee je mond spoelen. Natriumbicarbonaat zal naar mijn vermoeden dus de zuren neutraliseren en daardoor zul je geen last meer hebben van een slechte adem hebben.


Edit:

Natriumbicarbonaat werkt overigens ook erg goed bij het witter maken van tanden.
Dit kun je doen door gewoon tandpasta op je tandenborstel te doen, en vervolgens een beetje Natriumbicarbonaat poeder er op te gooien. Vervolgens poets je zoals normaal de tanden die je graag witter zou willen hebben. Dit werkt erg goed tegen gele aanslag. Let wel op bij een zwak tandglazuur voor eventuele beschadiging.

Natriumbicarbonaat is helemaal niet duur en wellicht het proberen waard.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben! Voor eventuele kritiek sta ik helemaal open.
 
Laatst bewerkt:
Tip voor slechte adem! >>> waarom zou iemand zlsechte adem willen? :P
 
Hallo!

Ik denk dat iedereen er wel eens mee te maken mee gehad heeft, het gebruik van veel proteïne, koffie et cetera, kan zorgen voor een slechte adem. Dit ruik je zelf niet altijd maar (helaas) anderen wel.

Om snel zelf te controleren of je last hebt van een slechte adem kun je het volgende doen:

1. Zorg ervoor dat de bovenkant van je hand schoon is.
2. lik (ja) met je tong over de bovenkant van je hand.
3. zorg er voor (met je lippen over je hand wrijven) dat het speeksel gedeeltelijk is gedroogd.
4. Wanneer het speeksel (voor een deel) gedroogd is, kun je op je hand ruiken of er bacteriën in je speeksel aanwezig zijn die wellicht voor een onaangename geur zorgen. Zelf heb ik gemerkt dat na bijvoorbeeld een eiwit-shake deze geur het minst aangenaam is.

Na vele dingen te hebben geprobeerd heb ik een oplossing(letterlijk) gevonden, namelijk van: Natriumbicarbonaat.

Natriumbicarbonaat is een zout dat wordt gebruikt als rijsmiddel, schoonmaakmiddel en voor het ontzuren van het lichaam bij klachten als ontstekingen et cetera (door het teveel eten van zure voedingen, waaronder eiwitten). Natriumbicarbonaat staat er om bekent zuren te neutraliseren. Dat komt goed uit omdat de bacteriën in je mond suikers en zetmeel omzetten in onaangename zuren.

Wat je dus zou kunnen doen is het maken van een Natriumbicarbonaat oplossing en daarmee je mond spoelen. Natriumbicarbonaat zal naar mijn vermoeden dus de zuren neutraliseren en daardoor zul je minder last van een slechte adem hebben.


Natriumbicarbonaat is helemaal niet duur en wellicht het proberen waard.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben! Voor eventuele kritiek sta ik helemaal open.

Goede tip.

Natriumbicarbonaat is echt voor TAL van dinge goed.
Geurtjes(oksels bv),schoonmaken,maagzuur...
 
Tong poetsen + tongschraper + Halita mondspray = weg bacteriën
 
en waar koop ik dat natrium karbonade ding ?
 
Dit wordt verkocht onder de namen : baking soda, zuiveringszout en natriumbicarbonaat. Het is verkrijgbaar bij een online drogisterij of misschien wel bij de drogisterij bij jou in de buurt.
 
Jij hebt zeker ook nog nooit een whey shake baker geroken na 3 dagen vergeten te spoelen? :p
 
:p
Jij hebt zeker ook nog nooit een whey shake baker geroken na 3 dagen vergeten te spoelen? :p
Nee ik gooi er altijd een beetje Natriumbicarbonaat in en dan is er niets meer van de geur merkbaar :p
 
Dit is ook gewoon natriumbicarbonaat:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Interessant topic! Ik ga het eens proberen. :)
 
tongschraper + poetsen

altijd fris
 
Gewoon CB12 gebruiken

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Is volgens mij nog redelijk nieuw maar geeft goed resultaat! Het bestrijdt zwavelgassen die in je mond vrij komen en die schijnen de stank te veroorzaken. (Bron)
 
Tanden poetsen(elektrisch) + tongschraper + tanden stoker + clear mint(alcohol)= Fresh tooths!
 
Natriumbicarbonaat kost maar 5 euro per kilo, dus een zeer goedkoop en bovenal werkend alternatief! :)
 
Back
Naar boven