Fitness Seller

Tip voor de mensen die hun proteine shake met water mengen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

capricik

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
15 dec 2002
Berichten
964
Waardering
1
Om je proteïne shake die je met water klaarmaakt een betere (romiger) smaak te geven:

Meng 20 gr. roomkaas (bv. die van philadelphia) met je shake. Is het proberen waard.
Bevat ongeveer 6 gr. vet per 20 gr. (30 gr. vet per 100 gr.)
 
Ik weet niet wat de reden is om het met water te nemen, maar kan je het dan niet net zo goed met melk klaar maken?


Roomkaas bevat gemiddeld per 100 gr iets van 30gr vet (2/3 onverzadigd waarvan 10gr palmetic ! ) 7.5gr eiwit (caseine) en 2-3gr koolhydraten

Volle melk 3.5gr vet (2gr onverzadigd, waarvan 1 gr palmetic) 3.5gr eiwit (80%caseine/20% wei) en 4.5gr koolhydraten
 
Laatst bewerkt:
of je neemt Chocolade Siroop met 0 gram koolhydraten.... wat in Amerika (maar ook in de UK) bestaat. :cool:

Tja, door onze vriend Dr. Atkins zijn er nu toch VEEL producten speciaal ontwikkeld voor de low-carb/keto dieten.....

www.ketofoods.com voor meer info.

Heb zelf onlangs een paar flessen siroop/sauzen besteld uit de UK...... toch pittige verzendkosten, maar ze vielen mee vergeleken met uit de US halen.

:mad:
 
Originally posted by 3XL
Kan je het niet net zo goed met melk klaar maken?

umm ja da kan ik wel, maar dat mag ik niet. Zit namelijk op een cutting cycle. Melk bevat zoals we wel weten lactose, wat niet erg bevorderlijk is als je wilt afvallen...
 
en denk je dat roomkaas dit niet bevat???

Waar denk je dat de koolhydraten vandaan komen.
 
Originally posted by capricik


umm ja da kan ik wel, maar dat mag ik niet. Zit namelijk op een cutting cycle. Melk bevat zoals we wel weten lactose, wat niet erg bevorderlijk is als je wilt afvallen...
1. Alle zuivelproducten bevatten lactose. (tenzij ze speciaal bereid zijn zonder)
2. Waarom kan je niet afvallen met lactose houdende producten? Zolang je onder het energieverbruik duikt met je kcal inname kan je er zeker op afvallen.
 
Originally posted by admin

1. Alle zuivelproducten bevatten lactose. (tenzij ze speciaal bereid zijn zonder)
2. Waarom kan je niet afvallen met lactose houdende producten? Zolang je onder het energieverbruik duikt met je kcal inname kan je er zeker op afvallen.

Precies alleen door lactose kan je vocht vast houden....

Maar ja zal wel weer fout verteld door iemand...

Je kan rustig zuivel eten caprick, Als je geen vocht wilt kwijtraken tenminste...

Anders moet je ook zout en lactose weglaten uit je voeding...
 
Vocht vasthouden bij lactose is een bijverschijnsel van lactose intolerantie (oedeem), niet van de lactose zelf. Iemand die hier niet gevoelig voor is zal er dus ook geen last van hebben


Als je vocht kwijt wilt raken moet je vooral GEEN zout laten staan. Weleens gehoord van Aldosterone..
 
Melk heeft oa. de eigenschap om de huid steviger en gezonder te maken, dat betekend niet dat deze plots op 1 2 3 zichtbaar verdikt of water gaat vasthouden.

Daarvan komt die mythe tussen bodybuilders.

Dus tenzij je aan competitie gaat doen moet je je niet zorgen gaan maken om een beetje melk of zuivel zolang je onder je dagelijkse max. kcal gaat.
 
Originally posted by 3XL

Als je vocht kwijt wilt raken moet je vooral GEEN zout laten staan. Weleens gehoord van Aldosterone..


nooit gehoord van Aldosterone.. wat is het?
en waarom kan je dan beter wel zout eten als je vocht wil verliezen. zout houdt vocht toch vast?

Frenkpie, die t even niet meer snapt
 
Aldosterone is een hormoon dat de bloeddruk regelt, het zorgt ervoor dat je zout/water retentie voldoende is om een goede bloeddruk te garanderen.

Eet je meer zout dan daald de productie van het hormoon en stijgt je bloeddruk maar daalt de retentie van water.
Eet je minder of weinig zout dan stijgt de productie en houd je meer water vast.
 
Als je meer zout eet ga je trouwens ook meer drinken, wat op zijn beurt weer zorgt voor minder vochtretentie. (lichaam krijgt veel vocht binnen dus retentie stopt om een teveel te vermijden)

Alleen PRE competitie is het af te raden om dit te doen. (extra zout eten) Omdat je anders veel te veel kans loopt om uit te drogen. (dehydratie) En veel zout is trouwens ook niet gezond.
 
lactose is opgebouw uit galactose en glucose. Jammer dat je voor je spierglycogeenvoorraad NIETS hebt aan de galactose, aangezien het alleen je leverglycogeen aanvult.... wat vrij snel gaat. Yep... en waar gaat de rest dan heen? VETOPSLAG!!!

Ik denk dat we in dit geval daarom niet simpelweg kunnen spreken van een calorisch tekort creeëren, aangezien je met de KH uit zuivel dus nauwelijks spierglycogeen aanvult..... en je het hierdoor ook niet direct als energiebron kunt gebruiken zoals dat met glycogeen uit spiervoorraden het geval is.

Dit is ook het geval met fructose... ik ken veel mensen die op een dieet gingen waarop ze veel FRUIT en MELK namen... je wordt er in ieder geval absoluut niet keihard geripped mee, that's for sure....

Tijdens cutten geen zuivel meer voor mij...
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by kingnbajam
lactose is opgebouw uit galactose en glucose. Jammer dat je voor je spierglycogeenvoorraad NIETS hebt aan de galactose, aangezien het alleen je leverglycogeen aanvult.... wat vrij snel gaat. Yep... en waar gaat de rest dan heen? VETOPSLAG!!!
Je kan geen vetopslag hebben als je een tekort hebt aan kcal, of die nu voor insuline agifte zorgen of opgeslagen worden in je lever, maakt niets uit.

Alle glycogeen in de lever kan worden gebruikt voor energie naar de spieren, dus ook die van fructose en galactose.

Het verschil is dat ze eerst moeten worden omgezet terwijl andere koolhydraten als dextrose veel sneller in de bloedbaan komen en dus veel meer (sneller) insuline doen afgeven en een betere opname verzekeren.
 
Originally posted by admin

Je kan geen vetopslag hebben als je een tekort hebt aan kcal, of die nu voor insuline agifte zorgen of opgeslagen worden in je lever, maakt niets uit.

Alle glycogeen in de lever kan worden gebruikt voor energie naar de spieren, dus ook die van fructose en galactose.

Het verschil is dat ze eerst moeten worden omgezet terwijl andere koolhydraten als dextrose veel sneller in de bloedbaan komen en dus veel meer insuline afgeven en een betere opname verzekeren.

Yep, en voor de omzetting heb je enzymen nodig (lactase geloof ik) en niet elk individu heeft daar genoeg van of soms zelfs te weinig... ik geloof mensen met bloedgroep A en O.

Anyway, ik weet van mezelf dat ik er softer uitzie als ik veel zuivel neem... en dan praat ik ook niet over de enorme trek die ik krijg als ik veel melk drink. (waar ook studies over zijn te vinden)
 
Vooral volwassenen in Azie hebben last van intollerantie. Terwijl iedereen dit makkelijk kan voorkomen door in hun jonge jaren melk te drinken waardoor het lichaam zelf leert deze enzymen aan te maken. Maar dat is een andere discussie.

Het gaat erover dat je wel kan cutten op zuivelproducten en met name lactose houdende producten zolang je niet intollerant bent.

Ik vraag me nog altijd af waarom mensen denken dat ze er softer uitzien door zuivel te eten tijdens het cutten. Er is geen enkele houvast om dit te onderbouwen, en toch blijft de mythe maar doorleven.
 
je leverglycogeen zit sneller vol dan je spierglycogeenvoorraad... als je leverglycogeenvoorraad vol zit, komt de galactose (en ook fructose) terecht in je bloedbaan. Als je dat op dat moment niet gebruikt, is de kans GROOT dat het wordt opgeslagen als vet.

Eenmaal opgeslagen als vet, zul je dat niet onder 'normale' omstandigheden weer als energiebron aanspreken.

Melk heeft trouwens ondanks de lage GI wel een hoge Insuline Index.


Naar mijn mening kun je hierdoor veel beter kiezen voor een combinatie van low GI/low II carbs met een hoogwaardige eiwitbron... gaat je lichaam tijdens cutten veel beter mee om en bereik je op de lange termijn veel meer mee.

Er zijn veel betere alternatieven voor melk, simpel zat.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook niet meer zo gek op zuivel omdat ik er eindelijk achter ben waarom ik altijd zo snotterde. Precies: door zuivel.
Van melk hield ik al niet en blijkbaar krijg ik het ook van kaas, waar ik toch wel redelijk dol op ben/was.

Toch ben ik wel gek van de eiwitgehaltes van kwark. Maar ik heb echt sterk de indruk dat ik de meeste KH daar kwijtraak door de kwark uit te laten lekken in een daarvoor aangeschaft koffiefilterhouder (makkelijker en hygiënischer dan een theedoek). Ook yoghurt kun je zo behandelen. In die produkten is de lactose al door bacteriën grotendeels omgezet in ???

Afijn, ik los de weipoeder op in water en vul die dan aan met honing, maltodextrine en/of vruchtensiroop.
Ik ben er van teruggekomen om te doen wat ik eerst wel deed, nl. aanlengen met water (doe ik nog steeds) en dan slagroom erbij (barst natuurlijk van de lactose).
Na KT heb je nl. snel eiwit nodig en ook snel glucose voor je glycogeenaanvulling. Dan worden de meeste suikers ook naar de spieren gevoerd en hoef je niet zo bang te zijn voor vetopslag.

De rest van de dag kun je dan je KH weer laag houden, althans zo doe ik dat muv fructose uit fruit, dat neem ik ook bij voorkeur in NA KT die ik bij voorkeur 's ochtends vroeg doe, uitzonderingen daargelaten. In fruit (dit itt zuivel) zitten te veel goede stofjes zoals anti-oxydanten om het te laten staan..

Espi
 
je leverglycogeen zit sneller vol dan je spierglycogeenvoorraad... als je leverglycogeenvoorraad vol zit, komt de galactose (en ook fructose) terecht in je bloedbaan. Als je dat op dat moment niet gebruikt, is de kans GROOT dat het wordt opgeslagen als vet.

Eenmaal opgeslagen als vet, zul je dat niet onder 'normale' omstandigheden weer als energiebron aanspreken.

Melk heeft trouwens ondanks de lage GI wel een hoge Insuline Index.


Naar mijn mening kun je hierdoor veel beter kiezen voor een combinatie van low GI/low II carbs met een hoogwaardige eiwitbron... gaat je lichaam tijdens cutten veel beter mee om en bereik je op de lange termijn veel meer mee.

Er zijn veel betere alternatieven voor melk, simpel zat.

Bij de feiten blijven, galactose of fructose komt nooit in de bloedbaan, enkel glucose.

Als je cut, betekend het voor je lichaam een tekort aan energie dus zal je nooit met een teveel aan glycogeen zitten in je lever.

Jouw redenering zou kloppen wanneer je een teveel aan energie opneemt, omdat de lever dan glycogeen gaat afgeven om vetmassa mee aan te maken.

Van die insuline index klopt, maar doet niet ter zake omdat er weinig glucose in het bloed zal zitten en dus ook niet opgeslagen kan worden of gebruikt voor reserve (vetmassa).

Dat er betere alternatieven zijn voor melk, als je spreekt over eiwitbronnen wel, als je spreekt over drinkbare eiwitbronnen, dan niet. (whey shakes uitgesloten)
 
Lactose bestaat voor ongeveer 50% uit galactose. In een groot glas gaat misschien 8 gram lactose = 4 gram galactose. Ik denk niet dat die 4 gram per glas ervoor kunnen zorgen dat de lever vol glycogeen zal komen.
Dit is hetzelfde als zeggen dat hoge insuline waarden je dieet zullen hinderen en voor vetopslag zullen zorgen. Dat soort dingen zijn niet mogelijk omdat je op een dieet bent en dus in cal. moet minderen. Verminderde cal. zorgen er vanzelf voor dat dit niet voorkomt, mits je natuurlijk wel aan de basis regels houdt.
Let gewoon op je cal. inname en dan komt alles goed. Behalve wanneer je miscchien een bf hebt van 5% of daaronder, dan pas moet je je zorgen gaan maken over dit soort 'kleine' dingen.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je niet voor producten kiest die ervoor zorgen dat je boven je cal. verbruikt komt. Bij een dieet dat bestaat uit een grotere hoeveelheid melk hebben mensen vaak moeite om onder hun cal. verbruik te blijven. Door de grotere insuline schommelingen hebben vele meer moeite om de eetlust te controleren. Maar dat is weer een heel ander onderwerp.
 
Back
Naar boven