MuscleMeat

tips 1 tot 10 voor platte buik (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

glenn891

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 sep 2009
Berichten
42
Waardering
1
het is veel leeswerk, maar degene die het helemaal gelezen hebben kunnen hun mening hieronder zetten :p



TIP1:

Hey
Je hebt zonet een grote stap naar een platte buik gezet.
Weet je waarom?
Luister...
We weten beide dat je best regelmatig buikspieroefeningen doet als je een platte buik wil. Maar als je gewoon (zoals iedereen) heel veel situps gaat doen, ga je waarschijnlijk gefrustreerd geraken omdat je buikje niet verdwijnt. Net zoals de anderen...
En om deze teleurstellingen te vermijden, moet JIJ de zaken anders gaan aanpakken.
Dit doe je door deze simpele tips toe te passen.

Ok, we gaan nu meteen van start met tip 1:
Vandaag wil ik je even vertellen waarom situps niet de meest efficiënte oefeningen zijn als je een platte buik wil.
De meesten geloven het niet maar de beste manier om je buikje weg te werken, is door je niet teveel te focussen op je buikspieren.
Het is begrijpelijk (en het LIJKT logisch) dat je je buikspieren gaat trainen als je een platte buik wil, maar als je weet wat de rol van je buikspieren is, zal je er waarschijnlijk helemaal anders tegenaan kijken.
Laat het me even uitleggen...
De meesten onder ons denken dat de buikspieren gemaakt zijn om te buigen, draaien en plooien. Maar eigenlijk is het net het tegenovergestelde.
De rol van je buikspieren is juist om te VOORKOMEN dat je middel plooit, buigt en draait.
Ja, je hoort het goed: je buikspieren zijn er om je lichaam (vooral je middensectie) stabiel te houden. Ze moeten je middel stevig houden als je een voorwerp optilt of als je bijvoorbeeld van de ene kant naar de andere beweegt.
Geloof je me niet?
Doe dan deze test eens.
Ga rechtop staan met je armen gestrekt voor je en duw je handpalmen tegen mekaar. Laat nu iemand je armen wegduwen naar links of rechts (of breng je armen zelf naar links of rechts als er niemand in de buurt is)
Waar voel je deze beweging?
Zonder dat je erbij hoeft na te denken, komen je buikspieren in actie. Ze willen je middel op zijn plaats houden en spannen zich aan.
Maar je buikspieren spelen ook een belangrijke rol bij de bescherming van je ruggengraat.
Je ruggengraat??
Inderdaad! Je ruggengraat is niet "ontworpen" om extreem te buigen, dus als een externe factor je ruggengraat doet plooien, komen je buikspieren weer in actie. Ze spannen zich aan en voorkomen zo dat je ruggengraat te ver zou plooien (en onherstelbare schade zou aanrichten)
Wil je nog een voorbeeld van je buikspieren in actie?
Neem een (zwaarder) gewicht en doe alsof je het in een kast boven je hoofd zet. Je heft het gewicht dus op en tegelijkertijd breng je het iets naar voren.
Voel je het?
Vergelijk deze beweging maar eens met een situp.
Als je 1 situp uitvoert, zal je je buikspieren normaal niet al te fel voelen.
Maar als je de bovenstaande oefening doet, voel je meteen je buikspieren samentrekken.
Fascinerend he?

TIP2:


Veel mensen willen een plat buikje.
Ze doen oefeningen om de buikspieren te versterken, letten op hun voeding en gaan misschien wat meer bewegen (nee, je hoeft ECHT niet urenlang cardiotraining te doen als je een platte buik wil...)
Eigenlijk leveren ze best heel wat inspanningen, maar toch verdwijnt hun buikje niet.
Weet je hoe dit komt?
Ze geven hun lichaam niet de kans om het buikvet te verbranden.
Yep, inderdaad...
Ze werken hun lichaam (waarschijnlijk onbewust) tegen, zodat het niet zoveel lichaamsvet kan verbranden als mogelijk is.
Waarschijnlijk heb je al eens eerder gehoord dat je lever HET vetverbrandende orgaan is.
De taak van je lever is (onder andere) om energie uit lichaamsvet om te zetten naar bruikbare energie voor je lichaam.
Maar veel mensen "saboteren" hun lever, waardoor deze geen lichaamsvet kan verbranden.
Laat het me even kort uitleggen...
Veel voedingsmiddelen leggen een ENORME druk op je lever. Zodra je deze voedingsmiddelen eet (of drinkt!) schiet je lever in actie.
Deze schadelijke stoffen moeten immers zo snel mogelijk gefilterd en afgevoerd worden. En dat is de taak van je lever.
Maar...
Als je lever druk bezig is met het filteren en afvoeren van deze schadelijke stoffen, kan het GEEN lichaamsvet omzetten in energie.
Heb je ooit al eens teveel alcohol gedronken?
De dag nadien voel je je loom, futloos en wil je enkel maar slapen, niet?
Weet je hoe dit komt?
Je lever is bezig met het afbreken van de alcohol, waardoor de omzetting van voedingsmiddelen (of lichaamsvet) naar energie grondig verstoord wordt.
Zolang er schadelijke stoffen in je lichaam aanwezig zijn, zal je lever zich niet volledig kunnen concentreren op het verbranden van je buikvet.
Het is eigenlijk triestig...
Je doet alle zaken correct maar gewoon omdat je enkele "details" over het hoofd ziet, verlies je minder buikvet dan zou moeten.
Welke stoffen leggen dan een enorme druk op je lever?
Goed dat je het vraagt, want naast het bekende alcohol zijn koffie en kleur-, geur- en smaakstoffen, bewaarmiddelen en chemische zoetstoffen de grootste boosdoeners.
Beperk je koffieverbruik tot maximum 2 kopjes per dag, drink zo weinig mogelijk alcohol en vermijd zoveel mogelijk bewerkte producten die geur-, kleur- en smaakstoffen bevatten (het best is om verse, onbewerkte producten te eten)
Voel je je na het eten (of drinken) van een bepaald voedingsmiddel wel eens loom, futloos (het gekende "dipje"), krijg je hoofdpijn of begint je hart als een bezetene te kloppen?
Dat is meestal het teken van je lichaam dat het bepaalde stoffen in die voeding moeilijk kan verwerken.
Let er eens op...
Als je na een maaltijd één of meerdere van bovenstaande verschijnselen ervaart, ga dan eens na wat je PRECIES gegeten hebt (let vooral op de toegevoegde "onzichtbare" stoffen in voedingsmiddelen)
Een trage lever is vijand nummer 1 als je overtollig buikvet wil kwijtspelen.
Hou je lever gezond (en actief) en je bent al goed op weg naar een platte buik.


TIP3:


waarschijnlijk heb je in het verleden cardiotraining gedaan om je buikvet te verminderen (of doe je het misschien nu nog steeds?)
Maar wist je dat de typische cardiotraining niet goed is als je je buikje wil wegwerken?
Je weet wel...
Langdurig joggen op lage intensiteit bijvoorbeeld.
"Experts" zeggen dat sporten op lage intensiteit de beste manier is om van je buikvet af te raken.
Ik deel die mening niet.
Waarom niet?
Wel, als ik rond me heen kijk en zie hoeveel mensen gaan joggen, vraag ik me ECHT af waarom ze nog steeds geen platte buik hebben.
Als cardiotraining op lage intensiteit *echt* zo doeltreffend zou zijn tegen buikvet, moesten we toch al lang allemaal een plat buikje hebben, niet?
Sommigen beweren zelfs dat cardiotraining op lage intensiteit juist voor MEER buikvet zorgt.
Ik zal je even kort proberen uit te leggen waarom dit zo is...
Als je sport op lage intensiteit, haalt je lichaam voornamelijk energie uit je lichaamsvet (dit loopt via een ingewikkeld proces, ik zal je deze moeilijke uitleg nu even besparen).
Je zou dus kunnen zeggen dat je op lage intensiteit moet sporten, want dan verbrandt je lichaam het meeste lichaamsvet.
Dit ZOU kunnen, maar de praktijk bewijst het tegendeel. (kijk maar even naar alle joggende mensen met een buikje ;-)
Zou het niet kunnen dat je lichaam juist MEER lichaamsvet gaat opslaan, net OMDAT je regelmatig op lage intensiteit gaat sporten (en dus veel lichaamsvet nodig hebt om tijdens het sporten je lichaam van de nodige energie te voorzien?)
Wat is dan de beste beweging als je een plat buikje wil?
Zonder twijfel (met stip op de eerste plaats) zijn dit spierversterkende oefeningen.
Er kan NIETS op tegen regelmatig je spieren aan het werk zetten om je verbranding AANZIENLIJK te verhogen.
Onderzoek heeft uitgewezen dat je metabolisme VEEL langer op een hoog niveau blijft werken als je je spieren aan het werk zet (bij cardiotraining is dit tot 2 UUR na een sessie, bij spierversterkende oefeningen tot 2 DAGEN)
Je kan dus beter 20 minuten met gewichtjes aan de slag dan 50 minuten gaan joggen, steppen, enz...
Mag je dan geen cardiotraining doen als je een platte buik wil?
In principe is het niet nodig (als je regelmatig je spieren aan het werk zet) maar als je het toch wil doen, is het beter om cardiotraining in een intervalschema te doen (afwisselend joggen/wandelen en daarna op 80-90% van je maximale snelheid sporten)
Je kan dit principe toepassen bij alle beweging (lopen, zwemmen, fietsen, steppen, spinning, enz) en het best is als je 1 minuut voluit gaat en dan 1 minuut "rust" neemt (door te wandelen, niet stilstaan...)
Probeer het maar eens.
Cardiotraining op lage intensiteit is eigenlijk tijdverspilling en het zorgt NIET voor minder lichaamsvet.
Als je snel resultaat wil, doe je best 3 maal per week spierversterkende oefeningen (of cardiotraining op hoge intensiteit in een intervalschema)

TIP4:


Enkele dagen geleden heb ik je verteld waarom situps *niet* de efficiëntste oefeningen zijn om je buikspieren te versterken.
Vandaag wil ik nog een stapje verder gaan... ik ga je namelijk vertellen dat je MINDER buikspieroefeningen moet doen als je eindelijk een platte buik wil.
Yep, je hoort het goed: minder buikspieroefeningen!
Wil je bewijs?
Ok: ik kreeg gisteren een email van Jan. Hij vertelde me dat hij dagelijks 560 situps deed, maar nog steeds een buikje had.
560 situps!
Iedere dag.
Dag na dag.
Week na week.
En nog steeds geen plat buikje...
Dan lijkt het me toch duidelijk dat situps NIET de manier zijn om van je buikje af te raken, wel?
Eigenlijk is het triestig.
Je weet wel wat ik bedoel...
Wekenlang doe je dagelijks honderden situps en andere buikspieroefeningen. Je werkt je in het zweet tot je buikspieren er echt PIJN van doen.
(misschien heb je zelfs enkele honderden euro's geïnvesteerd in buikspierapparaten die je snel resultaat beloven maar nooit resultaat halen?)
Maar hoe hard je ook je best doet, je merkt amper resultaat. Je buikje voelt wel wat strakker omdat de buikspieren steviger zijn, maar je buikje blijft gewoon aanwezig.
Ik weet niet hoe jij bent, maar als ik enkele weken inspanningen doe en het resultaat is bedroevend, raak ik mijn motivatie kwijt en geef ik uiteindelijk op...
(om na een paar maanden dan weer vol goede moed opnieuw te beginnen en precies hetzelfde te doen, met PRECIES hetzelfde resultaat...)
Ik deed honderden (misschien zelfs duizend!) buikspieroefeningen per week en toch bleef mijn buikje aanwezig. Na tientallen mislukte pogingen (van telkens enkele weken enthousiast mijn buikspieren trainen) kon ik besluiten dat enkel het versterken van mijn buikspieren NIET de manier is om van mijn buikje af te geraken.
Je kan dagelijks honderden oefeningen voor je buikspieren doen, maar je buik zal gewoon aanwezig blijven.
Weet je waarom?
Omdat spierweefsel iets totaal anders is dan vetweefsel...
Door je buikspieren te trainen, worden deze wel sterker en steviger, maar het lichaamsvet (dat je buikje is) blijft gewoon aanwezig.
Je traint de onderliggende buikspieren wel, maar niemand die het ziet want ze liggen verscholen achter een laagje lichaamsvet.
Als je eindelijk van je buikje verlost wil raken, doe je best minder buikspieroefeningen.
Focus in de eerste plaats op het verminderen van je lichaamsvet en in de tweede plaats pas op het versterken van je buikspieren.
Moet je dan op dieet gaan om je percentage lichaamsvet te doen dalen?
Nee, helemaal niet!
Je moet gewoon van gezond eten, regelmatig (milde) beweging en oefeningen een gewoonte maken. (een dieet is tijdelijk en zal je GEEN platte buik geven)
Maar als je precies weet welke voeding je kan eten, welke oefeningen je best uitvoert en welk soort beweging je buikje doet verdwijnen, vallen de inspanningen wel mee (zeker als je meteen resultaat ziet en voelt, dit is namelijk ZEER motiverend)
De meeste mensen starten gewoon met buikspieroefeningen zonder enige vorm van begeleiding en komen na enkele weken tot de vaststelling dat dit NIET de manier is om van hun buikje af te raken. Ze raken gefrustreerd en geven uiteindelijk op.
Maar als je een systeem hebt dat je redelijk snel resultaten laat zien, blijf je gemotiveerd.
En als je gemotiveerder bent, ga je automatisch gezonder eten, ga je meer beweging nemen en uitdagendere oefeningen doen.
Met als resultaat dat je buikje extreem snel zal verdwijnen.

TIP5:


Last van eetbuien?
Heb je dit gevoel ooit al eens gehad?
Je plundert de hele snoepkast.... en daarna de koelkast.
Je kan gewoon niet stoppen met eten...
Weet je wat het probleem is?
Het is NIET dat je geen wilskracht hebt.
Het is NIET dat je geen karakter hebt.
Het is gewoon dat je tussen 2 maaltijden te lang wacht.
Je hongert je lichaam uit.
En opeens kan je het gewoon niet meer volhouden en snak je ongelooflijk naar eten (en hoe slechter het voedsel voor je is, hoe meer voldoening het geeft, juist?)
Eigenlijk zijn deze eetbuien heel gemakkelijk op te lossen... Je moet namelijk...meer eten.
Als je om de 3 uur iets gezond eet, zal je NOOIT meer last hebben van die oncontroleerbare eetbuien.
De grootste fout die mensen maken als ze buikvet willen kwijtspelen, is dat ze te WEINIG eten en zichzelf uithongeren.
Dit kan je wel even volhouden, maar je lichaam is een complexe machine en beslist ALTIJD zelf...
En zo komt het dat je opeens alles naar binnen werkt wat je tegen komt, zonder er ook maar even over na te denken.
Een gezond dagschema (niet alleen als je opnieuw een plat buikje wil) ziet er zo uit:
ontbijt - tussendoortje - lunch - tussendoortje - diner - laat-avond-snack
Op deze manier geef je je lichaam regelmatig voldoende energie en schakel je die oncontroleerbare eetbuien helemaal uit.
JIJ bepaalt voortaan WAT je eet, WANNEER je het eet.
De meeste mensen hebben schrik om te eten. Ze denken dat het verbranden van buikvet (of lichaamsvet op andere lastige plaatsen) kan door zichzelf uit te hongeren.
Wel, laat me even duidelijk zeggen dat je GEEN lichaamsvet kwijtspeelt door jezelf uit te hongeren.
(ik weet niet wie je ooit heeft wijsgemaakt dat je lichaamsvet kan verbranden door jezelf uit te hongeren. Feit is dat als je je lichaam uithongert, je het verplicht om de verbranding terug te schroeven. Eet je meer, verplicht je je lichaam om MEER te verbranden. Zo simpel is het.)
Deze tip is even simpel als geniaal: eet om de 3 uur een gezonde maaltijd of tussendoortje.
Als je langer dan 3 uur wacht om iets te eten, lok je de eetbuien uit en heb JIJ niet langer controle over wat en wanneer je eet.

TIP6:


De laatste jaren is er nogal wat ophef ontstaan over koolhydraten.
Voorstanders van koolhydraatarme diëten beweren dat koolhydraten je dik en futloos maken, tegenstanders zeggen dat koolhydraten de beste bron van energie zijn en dat je ze dus absoluut niet mag schrappen.
Ik wil je opheldering geven over koolhydraten (en een tip waarmee je METEEN resultaat merkt)
Koolhydraten zijn nuttig voor je lichaam en je mag ze dus niet helemaal schrappen.
Maar... (en ik besef dat ik me met deze tip misschien niet populair bij je ga maken, maar je weet dat ik het beste met je voorheb, niet? ;-)... het is een feit dat de meeste mensen te veel koolhydraten eten. VEEL te veel!
Sommige mensen lijken enkel op koolhydraten te leven: als ontbijt eten ze muesli, het tussendoortje zijn een paar volkoren crackers, de lunch bestaat uit bruine boterhammen met beleg en om de dag af te sluiten eten ze een groot bord pasta.
Akkoord: koolhydraten leveren energie en zijn nuttig voor je lichaam, maar ze zijn ook ERG calorierijk.
En er is nog een tweede nadeel met koolhydraten. Je lichaam verteert een koolhydraatrijke maaltijd immers ZEER snel.
Eet eens een bord spaghetti met bolognaisesaus.
Hoe lang erna heb je weer honger?
Soms duurt het echt maar een paar uurtjes en je hebt het gevoel alsof je niets gegeten hebt.
Eet eens een stuk gegrilde kip met een gemengde salade.
Het duurt heel wat langer vooraleer je weer honger hebt, niet?
Dit komt omdat je lichaam meer tijd (en energie) nodig heeft om kip (eiwitten) te verteren.
Koolhydraten worden zeer vlug afgebroken en omgezet in energie. Bij eiwitten duurt dit proces langer.
Je zou kunnen zeggen dat je lichaam meer energie (calorieën) verbruikt door het verteren van eiwitten dan door het verteren van koolhydraten.
Als je een platte buik wil, is het dan ook een ZEER goed idee om wat minder koolhydraten te eten en wat meer eiwitten (mager vlees, vis, schaaldieren, magere kwark zijn goede bronnen van kwalitatieve eiwitten)
Sommigen zullen het niet met me eens zijn en zeggen: "Ik zie wielrenners die zich voor de wedstrijd volproppen met koolhydraten, dus zo slecht zal het niet zijn..."
Akkoord: de goede koolhydraten (uit bruin brood, volkorenpasta, groenten,...) zijn nuttig voor je lichaam. Maar je vergeet wel dat wielrenners ENORM veel calorieën verbruiken.
Hoeveel calorieën zouden ze tijdens een wedstrijd verbruiken?
Ik schat meer dan jij en ik op een dag samen eten...
En dus is het logisch dat ze zich voor de wedstrijd "opladen" met koolhydraten.
Maar wij, "gewone mensen", leiden meer een zittend leven. Ok, we gaan af en toe sporten of eens een wandeling maken, maar daarvoor hebben ze echt niet de massa's koolhydraten nodig die we momenteel eten.
En het gevolg is dat we teveel buikvet (en lichaamsvet op andere lastige plaatsen) krijgen.
Mijn tip voor vandaag is dan ook: schroef je koolhydraatverbruik eens een weekje wat terug.
Eet minder brood, pasta, rijst, aardappelen, noedels en granen. Eet wat meer mager vlees, vis, schaaldieren, magere zuivel en eieren.
Vooral als "laat-avond-snack" zijn koolhydraten echte dikmakers. Eet liever een restje kalkoen (of ander mager vlees) of een beetje kwark dan een cracker met beleg voor je naar bed gaat.
Als je toch toegeeft aan een grote portie koolhydraten, eet deze dan 's middags of 's morgens (zo heeft je lichaam nog de hele dag tijd om deze te verbruiken) in plaats van laat op de avond.
Nog een tip: heb je vaak last van een "dipje", vooral in de namiddag? Ga eens na wat je dan als lunch gegeten hebt. Waarschijnlijk heb je als lunch dan een "koolhydratenbom" gegeten, niet? Ook dit kan je vermijden door meer eiwitten en minder koolhydraten te eten.

TIP7:


(je verliest er geen buikvet mee, maar je maakt er wel je dieperliggende buikspieren sterker mee, waardoor je buikje METEEN heel wat platter is)
Je doet er goed aan om deze oefening dagelijks een aantal malen te herhalen. Het is een heel gemakkelijke oefening en je kan ze vrijwel overal en altijd uitvoeren.
Het best is om er een gewoonte van te maken, bijvoorbeeld als je TV kijkt, kookt, achter je PC zit of... auto rijdt (hoeveel tijd zit je per dag in je auto? Dit is het PERFECTE moment om deze simpele oefening uit te voeren!)
Ok, hier gaan we dan...
De oefening is heel erg simpel: trek je navel in en beeld je in dat je navel tot tegen je ruggengraat komt. Hou die positie gedurende 10 tot 20 seconden aan.
Haal eerst diep adem. Adem dan uit en trek je navel naar binnen. Probeer je navel zo ver mogelijk in te trekken, naar je ruggengraat toe. Hou het dan 10-20 seconden vast. Herhaal 10 maal na elkaar.
Doe dit iedere dag 4 tot 5 maal, en al na enkele dagen zal je een merkbaar verschil zien in je buikje.
Je verbrandt er GEEN lichaamsvet mee, maar het versterkt wel je dieperliggende buikspieren en verbetert je algemene lichaamshouding.

TIP8:


De meeste mensen die hun buikje willen wegwerken, zien dit over het hoofd (maar het is eigenlijk enorm krachtig... en simpel tegelijkertijd)
Kijk, ik zal je vlug even uitleggen wat ik bedoel.
Als je maar 100kcal per dag meer eet dan je verbruikt (dit is amper een koekje, enkele pralines of een stukje chocolade), zal je op een jaar tijd 5kg MEER lichaamsvet (buikvet) hebben.
5KG!!
Door amper iedere dag 100kcal "teveel" te eten.
Ongelooflijk, niet?
Geloof je me niet?
Tel dan even mee...
100kcal x 365 dagen in een jaar = 36500kcal extra per jaar.
1 kg lichaamsvet bevat ongeveer 7000kcal.
36500kcal gedeeld door 7000kcal = 5,21kg lichaamsvet
Toen ik me dit enkele jaren geleden realiseerde, werd het opeens toch niet zo moeilijk om die enkele pralines te laten staan. Of dat laatste biertje. Of die extra snede brood.
Als je je realiseert dat zo'n kleine zaken zo'n enorm groot effect hebben, wordt het opeens ECHT niet moeilijk om aan de verleiding te weerstaan.
Je kan dit nu als een negatief punt zien...
...OF je kan dit in je eigen voordeel gebruiken.
Stel dat je iedere dag slechts 100kcal minder eet dan je verbruikt.
Dit betekent dat je over precies een jaar 5kg buikvet kwijt bent.
Amper 100kcal per dag minder... Enkele pralines. Een biertje. Een snede brood.
Zullen we nog een stapje verder gaan?
Je eet vanaf vandaag 100kcal per dag minder EN je verbruikt 100kcal per dag meer (de trap nemen in plaats van de lift of korte verplaatsingen met de fiets doen in plaats van de auto is waarschijnlijk al voldoende)
Wat betekent dit?
Inderdaad! 10kg slanker op een jaar tijd.
Wat als je 200kcal minder eet en 200kcal extra verbruikt?
We denken allemaal dat het zeer moeilijk is om opnieuw een platte buik te krijgen. Ik weet hoe het voelt...
Je denkt dat je alles moet opofferen, dat al je vrije tijd opgaat aan oefeningen, sporten en het bereiden van ingewikkelde maaltijden.
Wel, ik kan je verzekeren dat dit niet juist is.
Als je amper 100kcal per dag minder kan eten en je voert je verbruik wat op, komt het resultaat al ZEER dichtbij.
Denk eraan: kleine stapjes kunnen GROTE gevolgen hebben!

TIP9:

(ik ga het kort houden, want ik weet dat jouw tijd kostbaar is)
Waarschijnlijk ken je het spreekwoord "Goed begonnen is half gewonnen" wel.
Dit geldt voor alles, maar ZEKER als je opnieuw een platte buik wil.
Als je je dag goed start (met een gezond ontbijt of met wat beweging bijvoorbeeld), ga je het de hele dag EXTREEM moeilijk hebben om van dit gezond patroon af te wijken.
Want je bent de dag gezond begonnen en wil deze ook gezond eindigen. Zo is het heel wat moeilijker om toe te geven aan dat stukje verjaardagstaart van je collega of die vette afhaallunch.
Dit principe is heel erg krachtig.
Je onderbewustzijn is een machtige machine en zal er alles aan doen om de hele dag consequent te blijven.
Als je de dag goed begint, zal het je automatisch aansporen om niet te snoepen, gezonde tussendoortjes te eten en kleinere porties te nemen.
Ik besef dat dit waarschijnlijk belachelijk lijkt, maar het is echt zo.
Als je voortdurend tegen jezelf zegt: "ik ben te zwaar en heb teveel buikvet" zal je lichaam er ALLES aan doen om dit beeld in stand te houden. Je gaat ongewild minder bewegen, vetter en meer eten, snoepen,... kortom: alles wat een te zwaar persoon met teveel buikvet hoort te doen.
Maar als je tegen jezelf zegt: "ik ben slank en heb een platte buik", zal je automatisch meer gaan bewegen, gezonder en wat minder eten en gezonde tussendoortjes nemen. Net zoals een slank persoon zou doen...
Onderschat de kracht van je onderbewustzijn niet.
Gebruik het in je eigen voordeel.
Begin de dag met een gezond ontbijt en wat beweging, je zal merken dat het heel wat eenvoudiger wordt om je aan je nieuwe levensstijl te houden.
Dit is weer een klein stukje van de grote puzzel, maar als je al deze kleine stukjes samenlegt, heb je op een simpele, leuke manier een nieuwe levensstijl ontwikkeld.
Een levensstijl die je BLIJVEND een platte buik (en een slank, fit lichaam) zal geven.
Dus start vanaf morgen met een gezond ontbijt en een halfuurtje wandelen.

TIP10:

Waarschijnlijk ken jij wel iemand die *alles* in grote hoeveelheden kan eten en toch amper lichaamsvet heeft.
Vandaag wil ik graag een tip met je delen hoe JIJ dit principe in jouw voordeel kan gebruiken.
Het zit namelijk zo...
Als je constant op de calorieën let, gaat jouw lichaam zich razendsnel aanpassen aan de beschikbare energie (je lichaam is een zeer complexe machine. Wist je bijvoorbeeld dat er in je hersenen meer verbindingen zijn dan bij het COMPLETE telefoonsysteem, WERELDWIJD?)
Als je dus wekenlang op de calorieën let, zal je lichaam de verbranding aanpassen aan het aantal beschikbare calorieën en op een lagere versnelling gaan werken.
Eet je minder, gaat je metabolisme vertragen (dit is meteen de reden waarom diëten NOOIT werken om permanent lichaamsvet te verbranden)
En ik besef dat het onwaarschijnlijk (en misschien zelfs een beetje idioot) klinkt, maar als je af en toe MEER eet dan je zou mogen, geef je je verbranding een ENORME boost.
Er is wel één (belangrijke) voorwaarde: het is absoluut noodzakelijk dat je GEZOND eet.
Het is niet de bedoeling dat je je af en toe helemaal laat gaan en je volpropt met pizza, hamburgers, frieten en roomijs...
Maar wel dat je 1 (vooropgestelde) maaltijd per week veel meer eet dan je "nodig" hebt.
Je houdt je voor de rest van de week keurig aan je eetschema (en je zorgt dat je tijdens die maaltijd gezond eet)
Het signaal dat je op die manier aan je lichaam geeft, is: "er is voldoende voedsel beschikbaar, je kan je verbranding nog een niveau hoger schakelen"
Veel mensen hebben schrik om te eten.
Ze denken nog steeds dat het kwijtspelen van buikvet gepaard moet gaan met hevig sporten of honger lijden. Deze mensen hebben ZEKER mijn systeem voor een platte buik nog niet gelezen ;-)
Nog een andere tip: varieer zoveel mogelijk met je maaltijden. Eet eens een maaltijd die enkel uit koolhydraten bestaat, daarna een gemengde koolhydraten/eiwitten-maaltijden of eens een maaltijd die enkel uit eiwitten bestaat.
Je lichaam past zich ongelooflijk snel aan. Als je steeds koolhdyraten en eiwitten samen eet, wordt je lichaam te goed in het verteringsproces. Geef je lichaam eens een uitdaging.
Eet af en toe wat meer, dan de volgende maaltijd wat minder. Varieer. Maak het je lichaam niet te gemakkelijk.
Veel mensen die mijn systeem voor een platte buik toepassen, verliezen redelijk snel buikvet maar op een bepaald moment gaat het heel wat minder snel.
Dit noemt met een "plateau".
Maar weet je...
Ook al komen ze op zo'n "plateau'", de meesten blijven doen wat ze altijd gedaan hebben.
(sommigen zeggen dat dit het toppunt van krankzinnigheid is: steeds weer dezelfde dingen doen en toch altijd andere resultaten verwachten)
Maar als je op een plateau komt en je daagt je lichaam uit (door te variëren met de grootte of de samenstelling van je maaltijden, of door een dag veel meer calorieën te eten en daarna weer wat minder), zal je geen probleem hebben om zo'n plateau te doorbreken.
Probeer het eens. Maak het je lichaam niet te gemakkelijk door steeds hetzelfde te doen (of het nu over je voeding of over beweging gaat, hoe meer je varieert, hoe sneller je je overtollig buikvet zal verliezen)
Ik hoop dat je heel wat aan deze 10 tips gehad hebt (en dat je al op weg bent naar een platter buikje).
Sommige tips leveren direct resultaat op zodra je ze toepast, anderen zijn tips voor de langere termijn. (weet je bijvoorbeeld nog hoeveel buikvet je over een jaar kwijt bent als je iedere dag 100kcal minder eet dan je nodig hebt?)




 
TIP 11 voor vrouwen:

Niet nken dan krijg je ook geen dikke buik.

TIP 12
Als je het toch doet gebruik dan een condoom
 
En je bron is? Lijkt een stukje vertaald uit het engels... of heb je het zelf geschreven?
 
Tip 8 is ook echt weer zo van op papier werkt het, maar je weet zelf ook wel dat dat niet het geval is.
 
Platte, gespierde buik?

1. Gezonde voeding
2. Krachttraining
3. Cardio
4. Volhouden
 
En je bron is? Lijkt een stukje vertaald uit het engels... of heb je het zelf geschreven?

de oorsprong zijn uit professionele boeken, maar kost veel geld, dit heb ik gekregen van iemand die eigenlijk de tien beste tips uit die boeken heeft gehaald.
 
Ben afgehaakt bij tip 2, veel te hoog superdude gehalte
 
wil je platte buik?
tip1: ga cutten
tip2: ga cutten
...
tip 10: ga cutten
 
Damn wat een verhaal, heb geen zin dit na te lezen.. ik hou het maar bij een goed balans tussen goede voeding & sport :)
 
deze tips hebben een hoog sniperx gehalte
 
Ah scrolde even naar midden van de tekst, las deze zin
Als je maar 100kcal per dag meer eet dan je verbruikt (dit is amper een koekje, enkele pralines of een stukje chocolade), zal je op een jaar tijd 5kg MEER lichaamsvet (buikvet) hebben.
En zag al direct dat dit artikel wss bs is.
 
Cardiotraining op lage intensiteit is eigenlijk tijdverspilling en het zorgt NIET voor minder lichaamsvet.

:rolleyes:

Eet eens een bord spaghetti met bolognaisesaus.
Hoe lang erna heb je weer honger?
Soms duurt het echt maar een paar uurtjes en je hebt het gevoel alsof je niets gegeten hebt.
Eet eens een stuk gegrilde kip met een gemengde salade.
Het duurt heel wat langer vooraleer je weer honger hebt, niet?

is echt wel andersom bij mij hoor
 
Hoelang denk je dat ik de tijd heb. Moet over ene half uur al eten niet genoeg tijd om dit te lezen. Wat dacht je van?

Een laag vetpercentage!
 
De beste tip voor een platte buik is vacuum oefeningen. Hou je buik maximaal in en probeer op een normale manier te ademen, probeer ook tijdens het inademen je buik in te houden.
 
Back
Naar boven