XXL Nutrition

Tips? 14 jaar dank u

Bezoekers in dit topic

Pffffff

Novice
Lid geworden
20 okt 2019
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
58kg
Hallo ik ben pfaai en 14 jaar
Ik weeg 59 kilo en ben 1,78cm lang. Ik ben lang bezig geweest met afvallen met een kleine decifit (van ong 250) van 90 naar 59 kg. Echter heb ik nog best een aardig vetpercentage van ong 25%
Nu heb ik dus gelezen/gehoord dat een beetje spieren opbouwen geen kwaad kan.
Ik wou hier het liefst thuis mee bezig zijn aangezien de dichtstbijzijnde sportschool een uur ver weg is. Ik ben van plan om 2x 30 kgs dumbells aan te schaffen. (Langzaam opbouwen en dan steeds meer) ik weet alleen niet heel goed hoe/wat. Hiervoor heb ik jullie kennis dus nodig. :D:D:D Alvast bedankt.
 
1.78m en 59kg en 25% vet, ya think?
 
Hallo Pfaai. Woon je op de Waddeneilanden? Ben je trouwens een jongen of meisje en hoe heb je vetpercentage bepaald? Ik zou op die leeftijd goed blijven eten . Lees de stickies eens door voor trainingen. Met alleen dumbbells ben je vrij beperkt.
 
Laatst bewerkt:
VP heb ik berekend door middel van eeen weegschaal dus dat loops misschien los, het feit is dat er nog zeker wat vet rond mijn middel zit (wat je ziet en wat je ook zeer uitgebreid kan knijpen.) Tevens ben ik een jongen en wil ik er liever niet “breed” uitzien maar meer gewoon fit. Ik eet nu gewoon goed
 
Bovendien zeg ik toch niks verkeerds? TS wil er niet breed uitzien. Dan moet je vooral niet met gewichten gaan trainen, want stel je hebt goede genetics en je word opeens huge. Een hobby zoeken zoals dansen is in dit geval dus meer geschikt.
 
  • Like
Waarderingen: taft
Bovendien zeg ik toch niks verkeerds? TS wil er niet breed uitzien. Dan moet je vooral niet met gewichten gaan trainen maar meer een hobby zoeken zoals dansen.

Praat geen onzin.
 
VP heb ik berekend door middel van eeen weegschaal dus dat loops misschien los, het feit is dat er nog zeker wat vet rond mijn middel zit (wat je ziet en wat je ook zeer uitgebreid kan knijpen.) Tevens ben ik een jongen en wil ik er liever niet “breed” uitzien maar meer gewoon fit. Ik eet nu gewoon goed

Yo kerel! Google eens op dumbbell exercise, dan kom je genoeg oefeningen tegen. Als ik jou was zou ik voor fullbody gaan, 3x per week. Uiteraard goed op je voeding letten maar laat het geen obsessie worden. Doe je nog aan andere sporten?
 
Heeft het toekomstige vaderschap een dusdanige invloed op jou dat je je vanaf nu over de jongere generatie ontfermt op dit forum?

Nee zo ben ik altijd. Het is gewoon triest om een jochie van 14 wat hier om hulp komt vragen omdat deze zich niet lekker in zijn vel zit zo te behandelen. Deed je in een ander topic ook al en ook daar heb ik je aangesproken.
 
Nee zo ben ik altijd. Het is gewoon triest om een jochie van 14 wat hier om hulp komt vragen omdat deze zich niet lekker in zijn vel zit zo te behandelen. Deed je in een ander topic ook al en ook daar heb ik je aangesproken.

Dit is toch een bodybuildingforum en geen meldpunt voor pubers die psychische problemen hebben?

Wat mij altijd stoort is dat elk joch van 14 (en jonger) wel hardcore double penetration videos kan vinden op internet maar niet ff de moeite neemt om op google of youtube te kijken welke oefeningen je thuis met een dumbbell set kan doen :dunno: Als iemand ergens niet uitkomt en een vraag stelt is dat prima, maar als je zelf om te beginnen niet eens wat moeite doet voel ik mij niet geroepen om er serieus op in te gaan en vind ik dat een flauw grapje wel op zijn plaats is.

Jij bent overigens ook de laatste op dit forum die mij daar op aan kan spreken.
 
Dit is toch een bodybuildingforum en geen meldpunt voor pubers die psychische problemen hebben?

Wat mij altijd stoort is dat elk joch van 14 (en jonger) wel hardcore double penetration videos kan vinden op internet maar niet ff de moeite neemt om op google of youtube te kijken welke oefeningen je thuis met een dumbbell set kan doen :dunno: Als iemand ergens niet uitkomt en een vraag stelt is dat prima, maar als je zelf om te beginnen niet eens wat moeite doet voel ik mij niet geroepen om er serieus op in te gaan en vind ik dat een flauw grapje wel op zijn plaats is.

Jij bent overigens ook de laatste op dit forum die mij daar op aan kan spreken.

Dat is heel vervelend voor je. Reageer dan gewoon niet. Had je dat gedaan bij iemand van je eigen leeftijd had ik er niets over gezegd. Maar een beetje inlevingsvermogen moet je toch wel hebben, stoere jongen.
 
Dat jochie durft niet eens meer in te loggen gok ik ..
 
+1 voor camelus
 
Pffffff dat zijn stevige dumbells die je kopen wilt.
Mss zijn het soort dumbells waarvan je het gewicht kan veranderen een goed idee om mee te starten. Kwestie dat je niet te zwaar moet beginnen.
Voor voeding en tips zijn er zeer veel topics.
Lees mss eerst even goed de stickies.
 
Hallo ik ben pfaai en 14 jaar
Ik weeg 59 kilo en ben 1,78cm lang. Ik ben lang bezig geweest met afvallen met een kleine decifit (van ong 250) van 90 naar 59 kg. Echter heb ik nog best een aardig vetpercentage van ong 25%
Nu heb ik dus gelezen/gehoord dat een beetje spieren opbouwen geen kwaad kan.
Ik wou hier het liefst thuis mee bezig zijn aangezien de dichtstbijzijnde sportschool een uur ver weg is. Ik ben van plan om 2x 30 kgs dumbells aan te schaffen. (Langzaam opbouwen en dan steeds meer) ik weet alleen niet heel goed hoe/wat. Hiervoor heb ik jullie kennis dus nodig. :D:D:D Alvast bedankt.
Hoi Pfaai!

Sowieso om te beginnen, ik vind het ontzettend knap en het getuigd van doorzettingsvermogen om op die leeftijd al van 90kg naar 59kg af te vallen. Wel zou ik er, nu je nog in de groei zit, echt op letten dat je niet verder afvalt.

Naar mijn weten is het in de groei ontzettend belangrijk om genoeg kcals binnen te krijgen. Dat wil zeggen, onderhoud of daarboven. Alleen als je echt behoorlijk overgewicht hebt, kan het een gezonde overweging zijn om af te vallen. Dit zou ik dan ook vooral doen in samenspel met een diëtist.

Mocht je je zorgen maken om je vetpercentage of je gewicht, kan je natuurlijk altijd een afspraak maken bij je huisarts. Die zijn ervoor opgeleid om te kijken wat het beste is voor jouw gezondheid en kunnen je zo nodig doorverwijzen als zijzelf er te weinig van af weten.

Succes!
SteenSteen
 
Back
Naar boven