MuscleMeat

Tips and tricks vr hypertrofie doeleinden

Bezoekers in dit topic

Brotoscience

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
4 jul 2013
Berichten
2.753
Waardering
114
Lengte
1m74
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Hieronder vind je mijn "tips and tricks" dat ik nogal vaak in mn schema incorporeer. Ik wil graag meer van dit soort tricks in mn schema corporeren zodat ik wat meer variatie heb. Het komt erop neer dat ik niet 1 uur lang hetzelfde ding doe.

Armen
Ik train 1 set mn biceps, 1 min rust en 1 set triceps, vervolgens weer 1 set triceps. Zo de ganse workout door. Geen specifieke reden hiertoe.

Biceps
21en. 1 set waarvan de herhalingen nogal hoog ligt en met andere roms. Kvoel meer burn en pomp.
Cable curl dropset. Opt einde v workout vr meer burn en pomp.
Indien traingspartner: hij doet de concentrische fase, ik laat het gewicht zeer traag zakken tot failure. Tut speelt hierbij een rol.

Triceps
Cable extensions dropsets. Doe ik graag opt einde van mn workout vr maximale burn en pomp.
Indien traingspartner: hij concentrisch, ik eccentrisch. Wederom vr het tut principe.

Borst
Machine fly dropset. Burn en pomp.

Benchpress
Ik doe 1 set bijna mn max gewicht, zodat ik meer reps kan uitvoeren opt volgende set bij een lager gewicht. 60 kg voelt niet 60kg meer aan als je ervoor 80kg hebt gepresst. Setreeks gaat zo 12/3/12/3/10/3/10 of 10/2/10/2/8/2/8
Indien traingspartner: hij doet de concentrische fase, ik laat het hewicht zeer traag zakken tot failure. Tut principe

Zijkant schouders
Doe minstens 1 oef seated zodat kans op gewicht swingen vermindert.

Voorkant schouders

Overhead press: 2tal sets hef ik gewichten op zonder mn ellebogen te locken zodat er een constante tensionis op de voorkant schouders.


Voor rug/benen heb ik niks "speciaals" dus hoop ik hier wat nieuws te leren.



Ik wil meer van dit soort tricks in mn training incorporeren dus.
Zo wil ik iets meer doen met super sets, forced reps, time under tension etc. De ene oef leunt zich beter bij deze technieken dan een ander. Ik ga gn dropset doen met barbell curl of benchpress, maar doe ik enkel bij machine fly en cable curl.
Een lange tut op de squat zie ik ook nie zitten, maar in een leg curl, glute ham raise of leg extension zie ik wel mogelijkheden.

Ik ben benieuwd naar allerlei tricks zoals bovenstaande die jullie allemaal vaak doen en een goede combo vinden. Mss kan ik wat ideeen "emuleren" :D


Ik wil ook graag benadrukken dat mn bovenstaande combos/tricks niet wetenschappelijk gefundeerd zijn. Ik heb gn artikels gelezen waarin staat dat tut beter is dan geen tut of dat super sets beter zijn ofzo. Ik wil gewoon wat meer variatie in mn schema, bovenop mn nogal basic workout. Ik draai graag hoge volumes op de grote compound oef (dead, squat, overhead, row, bench) en zou eerder varieren op de laatste 2 oefeningen van mn workout. (Ik hanteer een basic split waar ik 2 spiergroepen per dag train). Bovenstaande combos garanderen gn maximale hypertrofie. Ik doe ze omdat ik geloof (nadruk op geloof!) Dat ze goed werken voor mij.


Dus, welke combo/tricks/tips hebben jullie? :)
 
je biceps - triceps sets, waarom een minuut rust tussen biceps en triceps? Doe dan biceps-triceps en dan een halve minuut rust en dan weer biceps-triceps enz enz.

Pak je voor excentrisch werk wel een veel hoger gewicht? Dan heeft het een grotere meerwaarde.
 
je biceps - triceps sets, waarom een minuut rust tussen biceps en triceps? Doe dan biceps-triceps en dan een halve minuut rust en dan weer biceps-triceps enz enz.


Waarom?
 

Tijdens de biceps set is de triceps al aan het rusten, nog een minuut extra rust is niet nodig lijkt me. En de training gaat zo lang duren met al dat rusten.
 
Ik doe ook een minuutje rust tussen supersets. Gewoon om even uit te rusten, niet alleen die specifieke spier.

Algehele tip:
Qua indeling heb ik 3 dagen:
Borst, schouders vk/zk, Triceps
Rug, schouder sk, traps, Biceps
Benen, Kuiten, Buik

Zo kun je 6 dagen in de week trainen en bv zondag rust houden zonder dat een specifieke spiergroep te weinig rust krijgt. Als ik deadlift doe ik dat op benendag. Onderrug kan je ook goed daar inplannen.
Werkt voor mij persoonlijk het beste.
 
Meer eten is mijn tip
 
Progressive overload
 
net als de rest van je posta is dit weer behoorlijke omzin brotoscience.

Al die fancy shit is allemaal niet nodig, eerst progressief laden en veel volume drasien op de basisoefeningen met de juiste trainibgsfrequentie ga je veel meer aan hebben
 
net als de rest van je posta is dit weer behoorlijke omzin brotoscience.

Al die fancy shit is allemaal niet nodig, eerst progressief laden en veel volume drasien op de basisoefeningen met de juiste trainibgsfrequentie ga je veel meer aan hebben

Dat is uw (foute) mening.
Wat wel of niet werkt is deels individu afhankelijk.
 
Dat is uw (foute) mening.
Wat wel of niet werkt is deels individu afhankelijk.

Met super sets, drop sets, forced reps enz. hou je misschien je trainingen leuk maar muscle confusion is al lang achterhaald en trainen voor de pomp werkt misschien voor de pro's met enorme hoeveelheden AAS maar voor natties gaat het er vooral om over lange tijd simpelweg sterker worden >3 reps. Simpel trainen op de grote bewegingen en met hoge intensiteit.
Is niet zo dat dat voor jou als individu toevallig niet geldt. Nogmaals tenzij je er enorme hoeveelheden AAS in pompt en dan nog is dat pompwerk van de pro's vooral omdat ze door de AAS zo sterk zijn dat hun bindweefsel het anders allemaal niet aan kan.
 
Wa wilt da concreet zeggen? Elk training meer reps, sets en/of gewicht?

Mij zegt het niets iig.

Meer gewicht is sowieso altijd een must. iig zodra je kan verhogen doen dus. Als je meer reps kan ook doen, of een extra set pakken.
Maar basis is zo zwaar mogelijk gewicht pakken binnen je reprange en progressief laden.
 
Wa wilt da concreet zeggen? Elk training meer reps, sets en/of gewicht?

Niet per se elke training maar op termijn meer werk doen.

"Progressive overload is the gradual increase of stress placed upon the body during exercise training."

Wat broken bat, twistofchaos en martinnoppert ook zeggen dus.
 
Met super sets, drop sets, forced reps enz. hou je misschien je trainingen leuk maar muscle confusion is al lang achterhaald en trainen voor de pomp werkt misschien voor de pro's met enorme hoeveelheden AAS maar voor natties gaat het er vooral om over lange tijd simpelweg sterker worden >3 reps. Simpel trainen op de grote bewegingen en met hoge intensiteit.
Is niet zo dat dat voor jou als individu toevallig niet geldt. Nogmaals tenzij je er enorme hoeveelheden AAS in pompt en dan nog is dat pompwerk van de pro's vooral omdat ze door de AAS zo sterk zijn dat hun bindweefsel het anders allemaal niet aan kan.

Het gaat niet om muscle confusion, het gaat om je training te verbeteren door een grotere verzuring te geven aan je spieren. Een groter aantal bloed pompen in je spieren werkt voor iedereen, met of zonder aas. Dat pros groter worden door enkel aas lijkt me een delusional verzinsel van diegenen die op een andere manier trainen dan de pros en zichzelf graag wijsmaken dat hun methode beter is dan die van de pros, "want pros pakken aas". Maak jij jezelf dat wijs ;)

Forced reps, rest pause, minder rusten zorgt allemaal ook vr meer intensiteit.
Trainen let grote oefeningen of kleine staat hier ook los van. Je kan gerust ook tips and tricks hebben voor de grote oefeningen.
Mijn doel is maximale hypertrofie, en dat doe ik door mn spieren te stretchen en contracten op variabele rms, al dan niet tot failure. Sterker worden is een leuk zij effect maar nooit een doel op zich.

Bedankt voor je visie wel, maar ik ga er absoluut niet mee akkoord en ook is het off topic.
 
Niet per se elke training maar op termijn meer werk doen.

"Progressive overload is the gradual increase of stress placed upon the body during exercise training."

Wat broken bat, twistofchaos en martinnoppert ook zeggen dus.

Dan is progressive overload geen doordacht antwoord op mn vraag, omdat forced reps en tut technieken perfect passen in een progressive overload filosofie. Progressiveoverload lijkt me dan ook een zeer algemeen begrip die je op verschillende manieren kan invullen. Progressive overload is dus een stompzinnig antwoord in het licht v mn topic vraag.
 
Dan is progressive overload geen doordacht antwoord op mn vraag, omdat forced reps en tut technieken perfect passen in een progressive overload filosofie. Progressiveoverload lijkt me dan ook een zeer algemeen begrip die je op verschillende manieren kan invullen. Progressive overload is dus een stompzinnig antwoord in het licht v mn topic vraag.

Ik denk dat iedereen wel progressive overload gebruikt, maar niet altijd erover nadenkt. De een verhoogt elke week met x aantal kg (progressive overload IMO) en de ander kijkt gewoon wat hij wilt en verhoogt daardoor na 3 weken een keer met wat meer kg, zonder er echt bij na te denken (wel progressive overload, maar niet zoals het (volgens mij) bedoelt is).
IMO dus best een goede 'trick' voor trainingen voor hypertrofie doeleinden.
 
Dan is progressive overload geen doordacht antwoord op mn vraag, omdat forced reps en tut technieken perfect passen in een progressive overload filosofie. Progressiveoverload lijkt me dan ook een zeer algemeen begrip die je op verschillende manieren kan invullen. Progressive overload is dus een stompzinnig antwoord in het licht v mn topic vraag.

Ondanks de post van anoniem zegt het progressive overload me nog steeds helemaal niets.

Forced reps, dropsets en tut geven mits goed uitgevoerd en goed gebruikt idd een bepaalde mate van overload.
Het zal je wel extra progressie kunnen geven mits dus goed gebruikt.
 
Progressive overload is ook een algemeen begrip dat je op verschillende manieren kan invullen. Het is niet een truc maar eerder het fundamentele mechanisme achter progressie op het gebied van zowel spiergroei en kracht. Er zijn echter wel verschillende parameters waar je training aan moet voldoen. Zoals een minimum aan intensiteit, volume en frequentie.

Voor mensen die interesse hebben in de voorwaarden van effectieve training zou ik deze video serie van Eric Helms aanraden:

 
Ondanks de post van anoniem zegt het progressive overload me nog steeds helemaal niets.

Forced reps, dropsets en tut geven mits goed uitgevoerd en goed gebruikt idd een bepaalde mate van overload.
Het zal je wel extra progressie kunnen geven mits dus goed gebruikt.

Je zegt zelf ook "progressief laden" en altijd gewicht, reps en set verhogen wanneer mogelijk. Snap niet waarom het jou dan niets zegt. Of is dit weer een geval van je eigen definities hanteren?
 
Back
Naar boven