XXL Nutrition

Tips bij het maken van een voedingsschema

Bezoekers in dit topic

xl3ruise

Novice
Lid geworden
9 jan 2014
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m99
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig bij het maken van een voedingsschema. Ik zal mezelf eerst even voorstellen.
Ik ben Harm, 17 en volg de opleiding sport en bewegen Niveau 3.

Ik zit met een klein probleempje. Ik heb een zus (20 jaar oud) en is aan de brede kant om zo te zeggen. Ze was eerst heel erg veel afgevallen maar ze heeft nu een vriend waar ze bijna altijd is (dinsdag, woensdag, donderdag thuis.) Sinds dien is ze weer redelijk aangekomen. Ik wil tegen haar gaan zeggen dat ze weer wat dikker is geworden en wil haar daar graag bij helpen. Aangezien ik sport en bewegen doe weet ik wel wat ik moet doen qua afvallen. Hiervoor zou ik eventueel ook nog wel tips kunnen gebruiken dus als je iets hebt, zeg het!. Maar het gaat meer over het maken van een voedingsschema voor mensen die af moeten vallen. Ik heb al wel iets gemaakt maar daar nog niks ingevuld. Bekijk het onder aan de pagina (natuurlijk virus vrij) Ik weet niet zo goed hoe ik dit in moet gaan vullen of eventueel aanpassen.

In verband met het werk van mijn ouders koken ik, mijn broer en mijn zus alle 3 1 dag. Ik dinsdag, mijn broer woensdag en mijn zus donderdag. Daarna is ze bij haar vriend en kan ik dus ook niet meer goed opletten. Daarom wil ik haar vriend ook inlichten.

Maar hebben jullie tips over het maken van een voedingsschema of een manier van (goed) afvallen. Hier ook meteen de bijlage van mijn voedingsschema format. http://speedy.sh/AQh2h/Voedingsschema-format.xlsx

Alvast bedankt en hoop op een goede uitleg!

Met vriendelijke groet,

Harm

Nogmaals format voedingsschema (http://speedy.sh/AQh2h/Voedingsschema-format.xlsx)
 
Kan je hier niet wat mee? Het is uiteraard niet zo goed als een duur op maat gemaakt schema, maar al een stuk beter dan wat de meesten hier samenstellen: www. voedingsschemakopenPUNTnl

Ik kan niet linken naar de site, maar wat ik zo op het eerste gezicht zag, zag het er leuk uit
 
Laatst bewerkt:
Als je nu kijkt bij hetzelfde topic. Ik heb het aangepast en uitgebreid
 
Kan je hier niet wat mee? Het is uiteraard niet zo goed als een duur op maat gemaakt schema, maar al een stuk beter dan wat de meesten hier samenstellen: www. voedingsschemakopenPUNTnl

Ik kan niet linken naar de site, maar wat ik zo op het eerste gezicht zag, zag het er leuk uit

Want? Ik ga me echt niet aanmelden voor die site, maar je krijgt waarschijnlijk gewoon een schema dat genoeg kcal bevat voor iemand van "ongeveer" jouw gewicht. Wat is er beter dan een voedingsschema dat je helemaal zelf samenstelt, gebaseerd op jouw precieze gewicht, je activitieitsfactor, je dagelijkse eetmomenten en wat je wel of niet lekker vindt?

@topicstarter: lees idd de eerder gelinkte sticky door. En post het opgestelde schema als een foto, ik weet zeker dat dan meer mensen de moeite zullen doen om het te bekijken :p
 
Back
Naar boven