MuscleMeat

Tips calorie behoefte tijdens cut gevraagd

Bezoekers in dit topic

Foxovic98

Novice
Lid geworden
1 feb 2022
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
84kg
Vetpercentage
19%
Hoihoi!

Sinds een tijdje probeer ik wat vet rond mijn buik te verliezen. Nu heb ik twijfels over hoe ik nou het juiste mijn benodigde calorie behoefte moet berekenen.

Hier wat info:
24 jaar
186 cm
85 kg
+- 16% vet

Qua vetvrije massa kom ik dan op 71.4 kg.

Moet ik hier ook mee rekenen? Of moet ik rekenen met totaal gewicht?
Als ik reken met vetvrije massa kom ik op een onderhoud van:
Via Katch-MCardle formule
370 + (21.6*71.4) * 1.375 = 2629 kcal

Ik zit vrij veel gedurende de dag. Enkel de dagelijkse wandeltjes thuis en op mijn werk + 4x per week krachttraining.
Daarom heb ik gekozen voor de "lichte lichaamsbeweging" en kom ik op de "1.375" als activiteitsfactor in de formule, omdat dit niet erg veel beweging is denk ik.

Zijn jullie het met bovenstaande eens?
Dus onderhoud zou dan zijn 2629 op pure vetvrije massa.
Kan ik hier dan 400 a 500 kcal onder zitten of zal dit spierverlies betekenen en is bovenstaande krachttraining genoeg verbranding op de dag.

Ik hoor graag tips!
 
Hou gewoon bij wat je nu eet. En ga over 2 weken 200kcal minder eten en kijken wat dat doet.

De theorie werkt alleen als je slechts theoretische leeft. En dat lukt niemand.
 
ga uit van wat je nu al eet, en ga daar ED +-250Kcals onder zitten.
Zorg dat je eiwit hoog is (~170g)
 
Kan ik hier dan 400 a 500 kcal onder zitten of zal dit spierverlies betekenen en is bovenstaande krachttraining genoeg verbranding op de dag.
Dat is prima zolang je eiwitten hoog blijven (tijdens cut ga ik zelf voor 2,5-3x lichaamsgewicht).
Wat mij verder goed helpt om makkelijk extra kcals te verbranden is om de hele dag licht actief te blijven. Denk aan elke 1-1,5 uur een kort setje opdrukken, optrekken, buikspiertjes..
 
Back
Naar boven