XXL Nutrition

Tips en tricks over voeding en dieet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pinda's en andere peulvruchten zijn een virtueel krachthonk.....

Onmisbaar voor de serieuze BB-er
 
Vochtafdrijvend voedsel.

KNOFLOOK

Knoflook heeft mosterdolien en deze olien geven een schoonmakend effect in het lichaam. Ze geven de spieren van de darm- en maagbewegingen meer energie zodat je meer vet gaat verliezen en uitspoelt. Ze breken ook vetklonten af, dus eet knoflook en wordt dunner.

ASPERGES

Asperges bevatten de stof asparagine. Dit is een alkaloïde dat stimuleert de nieren en het verbetert het circulerend proces. Alkaloiden heeft een directe uitwerking op de cellen en breekt vet af. Het bevat ook een stof dat helpt om afvalstoffen te verliezen door oxalisch zuur af te breken in je lichaam dat vet vastplakt aan je cellen. Dus door oxalisch zuur af te breken verminderd het vetophopingen.

BIETEN

Bieten zijn sterk vochtafdrijvend dat zich concentreert op je lever en nieren. Bieten spoelt dwalende vetdeeltjes uit je lichaam. Het bevat ook een speciale ijzer dat bloedlichaampjes schoonmaakt, bloedlichaampjes zijn de cellen die vet opnemen. Bieten bevatten ook een soort chloor dat helpt vetdeeltjes uit te spoelen. Deze chloor stimuleert de lymf die het vet verwijderd.

SPRUITEN

Spruiten stimulieren de klieren, voornamelijk de alvleesklier die hormonen afgeeft. Deze hormonen heeft een schoonmakende effect op je cellen. Het bevat ook mineralen die de nieren stimuleren. De afvalstoffen verlies je sneller en het maakt je cellen schoon.

KOOL

Kool helpt je lichaam om afvalstoffen te verliezen omdat het sulfaat en jodium bevat. Deze stoffen helpen ook om de slijmafscheidende membraan schoon te maken van je maag en darmen. Kool is vooral geschikt voor dikke buiken en middelbareleeftijdvetten, het breekt voornamelijk vet af in deze gebieden.

WORTELS

Wortels bevatten carotine, een soort vitamine A. Deze carotine geeft een vet uitspoelende reactie. Deze reactie spoelt snel afvalstoffen en vet uit. De carotine veranderd in vitamine A in de ingewanden en deze proces creert een versnellende werking van je stofwisseling en dat je cellen vet afbreekt.

SELDERIJ

Ongekookte selderij heeft een hoog geconcentreerde calciumgehalte in een kant en klare gebruiksvorm, dus als je het eet doet de calcium meteen zijn werk. Deze pure vorm van calcium geeft het hormonale systeem een zetje. Deze hormonen zullen het opgehoopte vet afbreken. Selderij bevat ook veel magnesium en ijzer wat je lichaam schoonmaakt.

KOMKOMMER

Komkommer bevat veel sulfaten en silcon. Deze mineralen stimuleren de nieren om het urinezuur af te drijven, wat een afvalstof is. Doordat je deze urinezuur verliest stimuleert het om vet af te drijven en het vet op je cellen.

MIERIKSWORTEL

Mierikswortel heeft een geweldig effect op het afbreken van vet in je cellen (zonder bijwerkingen) en het maakt je lichaam schoon.

SLA

Sla bevat ijzer en magnesium. Deze minaralen dringen je milt binnen en het helpt je immuumsysteem dat je beschermt tegen ziektes. De milt gebruikt deze mineralen om ze sterker te maken en stuurt ze naar je cellen en weefsels. Het helpt ook de lever, verhoogt je stofwisseling en om vetcellen uit te spoelen. Hoe donkerder de sla, hoe meer mineralen erin zitten.

UIEN

Uien, gelijk aan knoflook, bevat mineralen en olien dat helpt bij vet afbreken en verhoogt je stofwisseling. Eet elke dag rauwe uien het werkt beter en het ruikt minder dan knoflook.

RADIJS

Radijs maakt de slijmafscheidende membraan in je lichaam schoon omdat het hoge concentratie van magnesium en ijzer bevat. Deze minaralen lossen vet op die in je cellen zitten.

TOMATEN

Tomaten bevatten veel vitamine C en citroenachtige oxalische zuren. Deze zuren versnellen je stofwisseling. Het helpt ook de nieren om vocht af te drijven en vetdeeltjes uit te spoelen. Deze natuurlijke zuren met enzym geactiveerde mineralen moedigt de nieren aan om grote hoeveelheden vet af te breken en je lichaam uit te spoelen.

APPELAZIJN

Gebruik appelazijn in kleine hoeveelheden. Je kunt het gebruiken als saladedressing. Appelazijn is een sterk vochtafdrijvend middel omdat het gemaakt is van appels en de fruitzuren van appels creert een vetverbrandend proces. Het bevat ook veel potassium dat helpt om de vetopname te verlagen.
 
ff update: de bromelaine in de ananas schijnt minimaal in de vrucht te zitten en wordt als extract uit de steel gewonnen. geen nut dus om bij een eiwitrijke maaltijd extra een ananas bij te eten
 
hmm ik eet men kwark altijd met een beetje candarel ..
maakt het veel lekkerder en soms eet ik een kilo per dag :)
11g proteinen per 100 g (aldi)
 
Ik gooi van alles door me kwark heen:
Zonnebloempitten
Amandelen
Walnoten
Rozijnen (voor smaak:D)
Mandarijn (ook)
Paranoten
Lijnzaadolie
Muesli

(niet alles tegerlijk ofcourse)

Ook belangerijk is vlees natuurlijk kip,donker vlees,rundvlees en schapenvlees
Rijk aan eiwitten en carnintine(dat breekt vet af als het geactiveerd is in je lichaam).

Daarom ook carne=latijn=vlees:P

Carnitine wordt al in je lichaam (nieren en lever) aangemaakt, maar kan best bij gevuld worden voor snellere vetafbouw dmv veel vlees eten of het slikken van carnitine pillen.

Carnitine wordt pas actief in je lichaam door lichamelijke activiteit, maar dat zit wel goed hier denk ik....

(maar slik het niet zonder er keihard bij te duurtrainen)

Oja heb ook gelezen dat ook cafeine invloed heeft op de vetstofwisseling als je het regelmatig drinkt/inneemt.

Nou het volgende:
Wie heeft er ervaring met BCAA (branched chain amino acids)?

Ik weet al veel hierover maar wil graag ervaringen/meningen horen!!;)

Thanks,

Ik ben Roas trouwens
Ik train alles natural dus ook alles wat ik post en op replie=natural

Bedankt!!!
 
Ik heb mischien nog een rare tip. Ik heb niet zoveel geld want ik ben student, kortom ik heb geen geld voor al die poeiers. Maar aangezien we het toch over melk hebben: Ik stond in de supermarkt groeimelk voor babys te vergelijken met weightgain poeders, en tot mijn stomme verbasing zit er echt bijna precies hetzelfde in, weliswaar in ietjes andere verhoudingen maar toch ok. Dus toen heb ik de fabrikant gebeld en gevraagd of ik als volwassene dat spul niet kon gebruiken, toen kreeg ik een dietist aan de lijn en die zei dat dat prima was. Werkt uitstekend, ik kocht altijd similac 3, die heeft een lekker vanille smaakje, maar helaas is die uit de handel nu, dus moet ik maar ff een andere zoeken. Dus als je niet vies bent van een beetje groeimelk :D
 
Bij de Aldi hebben ze vacuum verpakte diepvriesharing ze zijn per stuk verpakt. 4 voor 2 euro. Makkelijk mee te nemen! Haring bevat proteine gezonde vetten en ook nog wat creatine!
 
eet je brood met soep, van een boterham maak je gewoon een prop van en heb je hem in een hap weg. :D
 
Hierbij nog enkele 'onmisbare' producten voor de bb'er en op deze manier erg lekker of tenminste een stuk lekkerder ;)

Tonijn in water uitlaten lekken en op volkorenbrood, tonijn: 23gr. EW p.100 gr.
Magere kwark, met stukjes ananas, magere kwark 9,5gr. EW p.100 gr.
Meergranen rijst met stukjes annanas, stukjes ei en tonijn, meergranen rijst 74gr. KH en 9gr. EW p.100 gr.
Havermoud met melk/water., havermoud 60gr. KH en 11gr. EW p.100 gr.
 
johanheeze zei:
Hierbij nog enkele 'onmisbare' producten voor de bb'er en op deze manier erg lekker of tenminste een stuk lekkerder ;)

Tonijn in water uitlaten lekken en op volkorenbrood, tonijn: 23gr. EW p.100 gr.
Magere kwark, met stukjes ananas, magere kwark 9,5gr. EW p.100 gr.
Meergranen rijst met stukjes annanas, stukjes ei en tonijn, meergranen rijst 74gr. KH en 9gr. EW p.100 gr.
Havermoud met melk/water., havermoud 60gr. KH en 11gr. EW p.100 gr.

Tonijn op brood met een hele hoop peper, beetje salade en tomaat, en huppakee, een erg lekkere en gezonde maaltijd, vooral voor wie van pikant houd :thumb:
 
Ik ging deze week voor de lol eens op de markt kijken hoeveel het vlees en de vis er nu duurder is dan in de supermarkt of Aldi. Maar ik kwam thuis met 500 gram tonijn (echte verse tonijn - niet van die geprakte kattenvoer/blikshit) voor 5 euro!! Het vlees was er ook retegoedkoop.

Dus: ga eens ipv de lidl naar de markt en ga alle vis,vlees en poelier-kraampjes af om goedkope shit te scoren die ook nog lekker is.
 
Tip van Mr. Belgium

TIP 1. - 3 dagen diëten en 1 dag lekker alles eten, was één van mijn besten truks tijdens een wedstijdvoorbereiding. De vierde dag zorgt ervoor dat 1 : het houdbaar blijft, het geeft je iets om naar uit te kijken, en 2. Je metabolisme krijgt een boost door het verhoogde aantal koolhydraten. Je vetverbranding komt terug op gang.

TIP 2. Bulken is ouderwets, niet doen dus. Zo veel mogelijk vet uit je diëet kieperen is perfekt. Eiwitten + complexe koolhydraten dus, een een heel klein beetje gezond vet mag (olijfolie is uitstekend).

TIP 3. Begin je dag goed, dat is superbelangrijk. Een typisch ontbijt waarmee ik Mr. Belgium geworden ben :

- 4 x wit van ei + 1 geel (dit laatste zorgt voor een betere vertering van de eiwitten uit het wit en vult ze tevens aan, bovendien smaakt het beter).

- Halfvolle youghourt met goede muësli, vers gesneden fruit (bananen, druiven, perziken, ananas (dit laatste bevat verteringsenzymen voor eiwitten-uitstekend dus) enz...) gezoet met fructose of honing + toegevoegde eiwitten in de vorm van sojaproteïnen in poedervorm (dit laatste scoort zeer hoog kwa kompleetheid).

- drank : versgeperst sinaasappelsap en melk.

- supplementen : compleet vitaminesupplement (waarin zich ook verteringsenzymen moeten bevinden) van een goede kwaliteit (Ik hield nogal van Tomphson + eventueel (als je het vind en je beurs laat het toe) een mengeling van geïsoleerde aminozuren (L-vorm in poeder) - bestaande uit de 8 essentiële aminozuren (De overige maakt je lichaam zelf aan).

Na een dergelijk ontbijt kan je naargelang je persoonlijke verteringssnelheid, na 2 to 3 uur je eerste workout aanvatten...

Ik zou zeggen probeer het eens .... Groetjes
 
ik haal ook vaak muelsibrood, goed weg te krijgen, hoeft niet te smeren, zitten ook nog noten in...
 
Meng je whey door de kwark voor een langzamere afgifte/ opname. Ook verhoogd de whey de biologische waarde van de kwark.

Twee vliegen in één klap :thumbup:
 
Haal het grootste deel van je voeding uit volledige (vaste) voedingsproducten ipv (vloeibare) supplementen. Hele voedingsproducten zijn beter voor je lichaam om te verteren dan vloeibare. Ook hebben vaste voedingsproducten hogere thermische waarden dan vloeibare. Supplementen zijn eigenlijk alleen van belang om het voedingsschema "af te maken" en in geval van nood toch genoeg binnen te krijgen.
 
Ik kreeg van een jongen van dit forum deze link [Link niet meer beschikbaar] Kan je gratis afslank tabletten en supplementen op bestellen dat is nog is een tip
 
Ik kreeg van een jongen van dit forum deze link [Link niet meer beschikbaar] Kan je gratis afslank tabletten en supplementen op bestellen dat is nog is een tip
"De bestelde produkten zijn gratis, u betaalt slechts Eur 3,95 handlingskosten per produkt. (Ook voor Belgie)(frankrijk + Eur 5.- per verzending)"

Je bent dus per bestelling minimaal 8,95 euro kwijt. Niets is gratis.
 
je hoeft alleen de verzendkosten te betalen dat is 3,95 maar voor die producten is dat niks
 
je hoeft alleen de verzendkosten te betalen dat is 3,95 maar voor die producten is dat niks

wel 3,95 per besteld product ;). Dus als je meerdere dingen wil bestellen kost dat voor elk 3,95. Maar dat is gelukkig nog niet veel ivm andere goede merken.
 
Back
Naar boven