XXL Nutrition

Tips gevraagd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RonXS

Novice
Lid geworden
21 apr 2015
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
115kg
Vetpercentage
29%
Ok hier gaat ie!

Ik ben hard bezig om af te vallen, heb in het verleden een sportieve militaire achtergrond en niet gauw tot nooit blessures. Kern gezond alleen wegens een aantal ongezonde jaren nogal wat overgewicht opgebouwd. Recent heb ik mezelf "terug" gevonden en heb nu weer 2 maanden lang de zeilen in de wind staan met sporten en afvallen. inmiddels 9kg kwijt van mijn 33kg eerste doel.

Ik meet elke dag mn sport en voeding: http://www.myfitnesspal.com/profile/ronroff
(sport geef ik altijd in als 1kcal omdat ik mijn voeding meet met het IIFYM / TDEE systeem, voor wie het kent).

Dan eindelijk to the point :D

Ik ben me ervan bewust dat ik teveel sport, lekker afwisselend maar ik vind alles echt ontzettend leuk om te doen. Soms merk ik dat mijn lichaam niet voldoende herstel krijgt en dat merk ik in mijn performance maar ook in mijn energielevels op de rustdagen. Ik hoop hierin wat te verbeteren en hoop niet te hoeven strepen :rolleyes:

Maandag: StrongLift in de ochtend, savonds 60 minuten zeer lage intensiteit bootcamp gevolgd door 60 minuten hoge intensiteit Japans jiu jitsu. (let op: bootcamp is bijna van het niveau rekken/strekken met klagende huisvrouwen :p)

Dinsdag: Savonds 90 minuten zeer intensief Braziliaans jiu jitsu (grondgevechten)

Woensdag Rust

Donderdag: Sochtends StrongLift, savonds 90 minuten zeer intensief Braziliaans Jiu Jitsu

Vrijdag: Savonds 90 minuten intensief japans jiu jitsu

Zaterdag: Sochtends StrongLift, smiddags Open Mat Jiu Jitsu (Braziliaans of Japans, afhankelijk van de week)

Zondag: Rust

Het grootste probleem is StrongLift in combinatie met de Braziliaanse jiu jitsu lessen, dat is echt niet te doen. Maar ik denk dat het verstandig is om die Woensdag en Zondag complete rust erin te houden.
De Jiu Jitsu lessen zijn niet te verplaatsen, aangezien het groepslessen zijn.

De StrongLift vind ik echt lastig om te timen, maar zou het graag 3x per week willen blijven doen, maar gezien ik nu inmiddels over de 105kg squat / deadlift, is dat een behoorlijke belasting op het geheel.

Zou het wat zijn om op de rustdagen te gaan StrongLiften? Dan heb ik wel 7 dagen per week sport te verwerken maar is het misschien wat minder heftig op Maandag en Donderdag.

Wat denken jullie? ???

Thanks!!
 
Goed dat je er hard aan werkt man, en succes met je doelen.

Verder kan ik me idd voorstellen dat dit wat veel is qua training.
Heb zelf een tijd MMA gedaan en jiu jitsu vreet echt energie.
Je zou inderdaad misschien op een rustdag je stronglifts kunnen doen.

Persoonlijk hou ik graag minimaal 1 dag per week rust, maar je zou eens 7 dagen kunnen proberen en als het teveel is terug brengen naar 6?
Iets anders zou ik niet weten, als je alles wilt blijven doen.
 
Dat zou ik nog wel eens kunnen proberen, StrongLift van de donderdag naar de woensdag brengen en dan die zondag vrijhouden afhankelijk van hoe ik me voel. Als ik voel dat het gaat, ga ik dan zondag de 3e sessie StrongLift doen of ik neem die dag rust als ik merk dat ik (te) veel heb gedaan.

Ik ben een beetje bang als ik 2x per week ga StrongLiften, dat ik mijn spieropbouw van mijn bovenlichaam niet ontwikkel naar het niveau dat ik graag wil, mijn benen maak ik me niet zo druk over, gezien jiu jitsu echt een zeer grote druk legt daarop en 2x per week squats van StrongLift, komen die wel aan hun trekken.

Aan de ene kant denk ik dat ik teveel doelen tegelijk probeer te doen (afvallen, spiervorming, voortgang met vechtsport), maar aan de andere kant moeten ze alle 3 elkaar complementeren, ik zie niet in hoe ze elkaar in de weg zouden staan.
 
Als het voor jou werkt en je je er goed bij voelt kan je gerust zoveel trainen.
Je voelt zelf het beste aan of je rust nodig hebt.

Er is geen goed of fout, enkel het gene dat jij het beste vind.
Dus zolang je vooruitgang maakt zou ik zeggen ga zo door.
 
Back
Naar boven