XXL Nutrition

Tips gezocht voor een echte ecto!

Bezoekers in dit topic

TTurbo

Novice
Lid geworden
14 feb 2017
Berichten
14
Waardering
1
Lengte
1m92
Massa
72kg
Goedenavond heren/dames,

Ik ben gister wéér is begonnen met sporten. Ongeveer 4x naar de sportschool gegaan in een jaar en telkens niet de motivatie kunnen vinden om door te gaan hoop ik nu eindelijk een slag in de juiste richting geslagen te hebben! Helaas ben ik op sport gebied een echte amateur daarom hoop ik dat ik hier een aantal vragen kan stellen!

Ik ben 19 jaar, 193, 63 kg en volgens de weegschaal in de sportschool een vetpercentage van 4% :$. Heb een beetje gezocht op internet en daar kwam ik erachter dat ik waarschijnlijk een ectomorph ben. Hier ben ik verder op gaan zoeken en daaruit bleek dat ik vooral veel compound oefeningen moest doen zoals de deadlift. Die oefening heb ik gisteren gedaan samen met de chin-up en barbell row! Eindstand vandaag heel veel spierpijn :P

Morgen staat weer een sportschool dag op het schema en ben dan van plan de bench press uit te proberen. Hier om heen heb ik natuurlijk nog een paar goeie oefeningen nodig en heb zelf geen idee welke daar goed daarbij in het rijtje passen voor iemand met mijn lichaamstype. Dus als iemand suggesties heeft ga ik daar gelijk mee aan de slag!

Ook de voeding is voor mij een probleem heb ik de vorige 4 pogingen gemerkt. Een maat van school vertelde mij dat het niet echt uit maakte wat ik at, aangezien mijn vet percentage bizar laag is, als het maar veel was. Op dat laatste puntje ga ik de mist in. Ik probeer welliswaar veel te eten maar merk dat ik snel misselijk word en totaal geen behoefte aan eten meer heb. Zelfs zo erg dat ik het vertik om mijn extra grote bord op te eten. Is dit puur mentaal of moet ik luisteren naar mijn lichaam als het aangeeft genoeg te hebben gehad?

Voor degene die dat lange verhaal gelezen hebben, vraag ik jullie of jullie misschien nog een aantal trainings tips en voedings tips hebben! Of misschien mensen met dezelfde ervaring als ik die, in tegenstelling tot ikzelf, hun doel al bereikt hebben!

Ik hoor graag terug!

Groetjes!
 
1 tip: meer eten!

Ga een voedingsschema maken, bereken je behoefte en ga daar 500 kCal boven zitten. Dan ga je zeker groeien!
Combineer met een schema als 5x5 stronglifts, icecream fitness, etc.
 
Eten, hier op het forum de sticky's lezen, eten, een trainingsschema en voedingsschema maken, en vooral eten
 
Heel simpel eigenlijk: meer eten.

Als je daar inderdaad moeite mee hebt zoals je aangeeft kan je proberen om andere dingen te eten zoals volle melk/chocomelk, noten, pindakaas etc... hoop makkelijke kcal.
 
Er bestaat niet iets als ecto. Gewoon vreten.
 
Zit inderdaad veel pindkaas en noten naar binnen te schuiven. Merk dat als ik het eten opbouw het een stuk beter gaat dan dat ik mezelf helemaal vol gooi met eten!
Dus als ik het goed begrijp gewoon lekker veel eten en dat vol houden. Moet goed komen :)

Ben dus vandaag weer gegaan en heb nu intense pijn aan de binnenkant van m'n ellebogen als ik m'n armen strek. Neem aan dat dit normaal is voor een echte beginner?
 
Post eens wat je eet op een dag.
 
ecto a.k.a. denken dat je veel eet maar als het puntje bij paaltje komt eten ze net 2500kcal
 
Ben dus vandaag weer gegaan en heb nu intense pijn aan de binnenkant van m'n ellebogen als ik m'n armen strek. Neem aan dat dit normaal is voor een echte beginner?
Nee, dat is niet normaal, daar zitten namelijk geen spieren maar pezen en aanhechtingen. Gas terug nemen of je hebt zo een ontsteking te pakken, oftewel een golfelleboog. En die zijn heel hardnekkig kan ik je verzekeren.
 
Zit inderdaad veel pindkaas en noten naar binnen te schuiven. Merk dat als ik het eten opbouw het een stuk beter gaat dan dat ik mezelf helemaal vol gooi met eten!
Dus als ik het goed begrijp gewoon lekker veel eten en dat vol houden. Moet goed komen :)

Ben dus vandaag weer gegaan en heb nu intense pijn aan de binnenkant van m'n ellebogen als ik m'n armen strek. Neem aan dat dit normaal is voor een echte beginner?

rug en biceps getraind?

Nee, dat is niet normaal, daar zitten namelijk geen spieren maar pezen en aanhechtingen. Gas terug nemen of je hebt zo een ontsteking te pakken, oftewel een golfelleboog. En die zijn heel hardnekkig kan ik je verzekeren.


verzuring in de brachialis en brachioradialis geeft mij een vergelijkbare spierpijn.

wacht het even een paar dagen af, zou minder moeten worden
 
Post eens wat je eet op een dag.

Zeker nog niet genoeg. Neem nu als ontbijt 4 boterhammen met pindakaas, boter en hagelslag plus 4 of 3 eieren (ligt eraan of ik het nog weg krijg) en paar glazen volle melk. Daarna eet ik om de 2 / 3 uur weer 4 boterhammen met pindakaas boter en hagelslag of kaas. Eenmaal thuis neem ik nog een bord avondeten als lunch van de dag ervoor. S'avond 2 borden avondeten, als ik dan nog trek heb later op de avond ga ik weer voor brood weer met pindakaas boter en hageslag :p. Naast m'n bed staat nu ook een potje pindakaas waar ik voor het slapen een paar lepels uitpak!

rug en biceps getraind?




verzuring in de brachialis en brachioradialis geeft mij een vergelijkbare spierpijn.

wacht het even een paar dagen af, zou minder moeten worden

Biceps niet per se. Rug wel gedaan met bent over barbellrow en deadlifts. Heb even op google gekeken wat precies de brachialis en brachioradialis zijn. Denk dat dat inderdaad die pijn is. Als ik beetje loop te voelen is het duidelijk niet midden in de elleboog maar de 2 uiteindes van die spieren! Dus een golfelleboog is denk ik uit te sluiten.


Super bedankt voor de hulp gasten! Blij dat ik dit forum ben tegengekomen!
 
download even de 5x5 stronglifts app, hij is gratis maar voor 10 euro heb je de hele versie(absolute aanrader)
Doe dit in combinatie met genoeg eten en over een half jaartje ben je 10 kg spieren zwaarder
 
download even de 5x5 stronglifts app, hij is gratis maar voor 10 euro heb je de hele versie(absolute aanrader)
Doe dit in combinatie met genoeg eten en over een half jaartje ben je 10 kg spieren zwaarder
Thanks voor je reactie!
Heb gelijk de app gedownload +volledige versie. Zijn precies de oefeningen die ik zocht. Vraag me alleen af of je ook het aantal trainingdagenA kan aanpassen. Aangezien er nu voor elke dag een workout staat terwijl ik maar 3x in de week ga ivm vele spierpijn :p
 
lees deze site even

StrongLifts 5x5: The Simplest Workout To Get Stronger

je traint 3 keer per week met 1 dag rust

maandag A
woensdag B
vrijdag A
Maandag B
woensdag A
vrijdag B

of dinsdag donderdag zaterdag ook wat jij wilt
Super ik snap hem! Morgen gelijk mee beginnen :)


Haha ja bizar he :p. Denk stiekem ook dat die weegschaal niet helemaal te vertrouwen is.

Rustige 1.5kg aangekomen in 4 dagen tijd. Die tip pindakaas deed t m denk ik. 3 potten zijn er al doorheen :p
 
pindakaas... ben er zo verslaafd aan als ik me niet in hou eet ik zo een 300gram in 1x met eetlepel zo uit de pot.
 
Gewoon meer eten.
 
Meer eten :)

En 4% not likely
 
Back
Naar boven