MuscleMeat

tips, goedkope voeding !!!

Bezoekers in dit topic

nijverdal0548

Cool Novice
Lid geworden
19 nov 2015
Berichten
99
Waardering
11
Lengte
1m74
Massa
70kg
Vetpercentage
9%
Ik ben bezig met een nieuw eetschema, reden hiervoor is dat m'n oude best prijzig is (veel kalkoenfilet, cashewnoten etc). kalkoenfilet tikt behoorlijk aan omdat ik hier 3 pakjes per dag van op eet. Reden hiervoor is dat dit voor mij handig is in de pauze's op school.
Nu wil ik 500gr kwark savonds eten, en minimaal wel 2x 150gr kipfilet per dag, dan zit ik al zo op de 110gr eiwit, zijn m'n shakes niet meegeteld (2x 30gr whey). dan zit ik al aardig op mijn dagelijkse eiwitten lijkt me zo?
Hiervoor nam ik veelste veel eiwitten, onnodig en dat is ook meteen het duurste van het schema..

Iemand dus tips over simpele maaltijden wat niet zo prijzig is?
En zou ik met €150/200 per maand aan voeding rond moeten kunnen komen?

alvast bedankt.
 
neem als uitgangspunt 4 bakken magere kwark en rijst

en voeg dan duurdere lekkerdere producten toe totdat je je leven niet meer haat
 
neem tonijn ipv kiip/kalkoen. 99 cent per blikje en heb je 130 gram tonijn.

simpele goedkope maaltijd
rijst/spercibonen/kip of vis (pakje koolvis 1,29 per 400 gram)
 
marina1975 dan is de vis nog goedkoper? kan je voor 1,29 dan 2keer mee lijkt me, kalkoen is rond de 1,10 voor 1keer.
En nog een vraag. maakt het uit op welk moment je je eiwitten inneemt en de hoeveelheid?
mij was vaak verteld dat je elke 3uur eiwitten binnen moest krijgen en niet meer als 30gram, dan helpt de rest niet ofzo.
Want savonds kan ik makkelijker me eiwitten binnen krijgen dan sochtends.
 
Maakt niet uit wanneer je wat eet, het gaat vooral om de totaal aantal kcal op een dag. Eiwitten eet je 2g per kg lichaamsgewicht, dat meer dan 30g niet werkt komt door een misverstand. Door eiwitten te eten verhoog je namelijk de eiwitsynthese, maar vanaf 30g is het maximaal verhoogd. Weet er het fijne niet precies van, maar wel dat het belangrijker is dat je alles op een dag binnenkrijgt ongeacht het tijdstip.
 
Nootmuskaatje hm okee, het is vooral dat ik nu 3x 150gr kalkoenfilet eet op school voor in de pauze's met brood en rijstwafels. is altijd simpel en snel mee tenemen geen gedoe verder. maar dat is dus al 3,50 per dag aan kalkoenfilet. dan tikt het behoorlijk aan. + 500 gr kwark en shakes en kip. zat ik veelste hoog in eiwitten. 200+ zeker. en cashewnoten is duur. in de 2euro voor 200gr. en ik eet 100gr per dag er vanop..
Is ongezouten nootjes een vervanger hiervoor?
 
Nootjes altijd ongezouten, zelf eet ik ook cashews maar 100g is ook erg veel. 30g paste prima in mijn schema i.c.m. 3 boterhammen met pindakaas(45g). Eieren, rijst, kip, shakes(met haver) en kwark kom je al ver mee. Bij de turk 30 eieren 3euro en 1kilo kipfilet 5,50. Haver is ook erg goedkoop te krijgen, even in een blender doen zodat het extra fijn is en in je shake kan zonder dat het pap wordt. Zelf doe ik altijd 50g haver in m'n shakes, goed te drinken met een beetje whey.

Gebruik excel om alles in elkaar te puzzelen, kcal/macro's en het totaal. Zo zie je waar je te veel of te weinig van hebt en kun je het aanpassen.
 
Je woont in Nijverdal?? Deutschland olee olee.. Kalkoen is daar 2 tot 4 euro per kilo :D En cashewnoten ja naja ik zou ze vervangen door gewoon ordinaire pinda's, kost driedubbel niks
 
Om te beginnen CHEK ALTIJD JE KRANTEN. Soms staan er goeie aanbiedingen in. Let dan bijv op AH 1+1 0,99 cent. Lidl en Aldi zijn je beste vrienden als het om budget gaat maar niet alles is daar t goedkoopst.

Vlees: Islamitsche slagers zijn dol op vaste klanten. Bij mij 1kg kipfilet voor €5,50+ wit weggesneden!

Havermout: AH BASIC OATMEAL 500 gram €0,39

Groente: LIDL/Markt

Tonijn LIDL 0,99. AH John West tonijn was afgelopen week 0,99 naar mijn mening 'betere tonijn'? Dus chek je krantjes

Noten: Markt/Turkse supermarkt/LIDL/ALDI Lidl heeft best vaak kortingen op de ongebrande ongezoute noten.

Pindakaas: LIDL. Als er een aanbieding is van Calvé nature pindakaas gelijk inslaan.

Kwark: LIDL €0,69 per bak en smaak is niet verkeerd.

Fruit: LIDL

Whey:MyProtein/Bulkpowders let op kortingsacties. Ik zou wat meer inslaan als er meer dan 30% korting is.

Kleding: zeeman/wibra/primark

Ik hoef zelf gelukkig geen boodschappen te doen omdat ik nog thuis woon. Als er maar een kleine korting is sla dan niet teveel in. Boodschappen doen op een volle maag zorgt dat je geen impulsaankopen doet. En koop meer van iets zodat je minder tijd verspilt en geen geld meer verspilt aan onnodige dingen :p
 
neem tonijn ipv kiip/kalkoen. 99 cent per blikje en heb je 130 gram tonijn.

simpele goedkope maaltijd
rijst/spercibonen/kip of vis (pakje koolvis 1,29 per 400 gram)
waar haal jij die koolvis.. bij ons is het 1,50
 
Hier zijn duizende topics over gebruik gewoon de zoekfunctie. En als je daar nog steeds te lam voor bent, kijk dan op youtube 'big on a budget'; de naam zegt het al hé
 
Doe bijvoorbeeld middag maaltijd met gehakt, savonds kip
 
Goedkope wei voor de eiwitzen (bulkpowders of myprotein doen regelmatig acties).
 
haal altijd eieren bij de turk kost geen drol :P
 
Oud topic even ophalen.

Deze week bij LIDL 2x200 gram walnoten voor 5 euro.
 
Back
Naar boven