Fitness Seller

Tips!? i.v.m. vervanger voor Brinta, Havermout, Water, ...

Bezoekers in dit topic

Acid89

Novice
Lid geworden
5 feb 2013
Berichten
26
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Beste DB-leden,

Ik volg jullie al een tijdje hier op het forum. Hoog tijd om een accountje aan te maken dus!

Ikzelf doe een viertal jaar aan fitness & sinds een jaar of twee ook bodybuilding.

Trainingsschema zit goed.. voeding heb ik een rode draad gedurende de dag door maar staat nog niet helemaal op punt.

Dit topic heb ik opgestart voor lekkere, gezonde en voedingsrijke producten te vervangen met andere indien je deze niet lust, mag of kan eten.

Ikzelf heb het volgende "probleem"..
Ik weet dat het belangrijk is s' ochtends KH en eiwitten op te nemen. Brinta of Havermout zouden goed zijn maar ik krijg het echt niet binnen, hoe dan ook .. wat raden jullie aan als vervanger? Meergranen brood zou een optie kunnen zijn maar 4 - 6 sneden zou ik niet binnenkrijgen.

Huidig ontbijt bestaat uit 250gr. magere kwark, 1 banaan, 1 glas vers fruitsap. Te weinig KH, ik weet het!

Nog een vraag.. iemand tips ter vervanging van water? Ik drink dagelijks 4 - 5 liter water, doe dit al meer dan een jaar zonder probleem. Soms drinkt men graag toch een iets anders.. iemand tips? Ordinaire frisdranken zijn een no go voor mij..

Wat met groenten!? Ik lust echt geen groenten, rauw nog gekookt .. enkel spinazie, wortel i.c.m. puré of gewoon tomaten. Iemand tips om een bordje rauwkost lekkerder te maken? Iets van gezond sausje met sterke smaak ofzo erbij?

Nog mensen die op zoek zijn naar een vervangend product om zijn/haar schema op punt te zetten? Of misschien eens iets anders willen om de "sleur" van je voedingsschema te doorbreken?
 
Laatst bewerkt:
meergranenbrood kipfilet, rookvlees tonijn..
gebakken eitje / roereitje?
Als je geen 4 sneeen opkrijgt waarom niet 2 en 2 uur later nog eens 2.

als je havermout niet wegkrijgt kun je ook eens ultra fine oats proberen,
deze kun je in een shake verwerken met een schepje whey. dan heb je dus een drink ontbijt.

ik drink zelf vrij weinig frisdrank maar veel water, melk, bij het avondeten drink ik vaak aanlengsiroop.
 
Gebakken eitje is misschien geen slecht idee .. om eens af te wisselen! In combinatie met enkele sneden brood zou dat een voedingrijke maaltijd moeten zijn, niet?

Ik zou het inderdaad kunnen opsplitsen maar ik eet nu om 10 uur al 4 sneden brood .. & s' ochtends ontbijt ik ook al dusjah niet echt een optie in mijn geval.

Shake zou ik kunnen doen maar drink liefst zo weinig mogelijk shakes ... niet boven gewone voeding! ;)

Aanlengsiroop is idd een goede tip, niet echt mijn ding maar voor andere misschien wel. De laatste tijd zit ik meer en meer aan de chocomel! In de zomer durf ik wel eens citroenwater te maken maar daar zit dan weer een heleboel suiker bij :\
 
6 gescheiden eieren in een pan en een half stokbrood wegtikken. hoppa
 
Haha, klinkt goed! Maar als ik moeite heb met een paar sneden brood zal dat wat te veel zijn vrees ik. Ik ben al aan het denken geweest mijn ontbijt te behouden en om 10 uur mijn KH op te halen. Wat denken jullie? Is dit al te laat op de dag? Ik ontbijt om 7 uur ...
 
6 gescheiden eieren in een pan en een half stokbrood wegtikken. hoppa

Incl pan? is dat niet teveel ijzer ? :D

FF serieus nu weer... je zou ook een shake kunnen maken in de blender, Whey, havermout, banaan.. en gewoon drinken! en jha ik heb gelezen dat je het niet lust... dan leer je het maar lekker te vinden ;)
 
Incl pan? is dat niet teveel ijzer ? :D

FF serieus nu weer... je zou ook een shake kunnen maken in de blender, Whey, havermout, banaan.. en gewoon drinken! en jha ik heb gelezen dat je het niet lust... dan leer je het maar lekker te vinden ;)
Hahaha, ze noemen ons wel ijzervreters maar ben bang dat een hele pan te ver gaat!
 
makkelijk doch lekkere ontbijt ( 2 porties )

-Men neemt een blender
-Giet daar 500 ml water in
-Dump daar 500gr kwark bij
-2 scoops (gemalen) havermout brinta of iets dergelijks ( overigens rond de 66 gram ik gebruik de scoops van me exwheypotten :D )
-2 bananen ( in dit geval vruchten kan je afwisselen kwestie van kijken wat je zelf lekker vind
-2 scheppen whey ( in dit recept bananensmaak whey )
-Afvullen tot er niks meer bij kan met water ( kan ook met een sapje voor de variatie geeft net een andere twist eraan )


ff in de blender knallen standje roetsjalleskapoet,

un je hebt 2 dikke shakes waar je U tegen zegt :D

Je kan het overigens zo dik en zo waterig maken als je maar wilt, kwestie van aanpassen naar smaak :)

succes :thumbs:
 
Is dat te doen om die tweede portie 1,5 - 2 dagen in de ijskast te bewaren? Blender is inderdaad een goede oplossing om krachtige maaltijden te maken. Tot hier toe heb ik mij daar niet echt mee beziggehouden.. via deze manier is het misschien wel mogelijk om dan brinta of havermout in te nemen.

In de loop van de dag eens een combo uitdokteren en dan laat ik het jullie weten! ;)
 
gaat wel een dikke brei worden dan:P
 
Mja, dat was ik mij ook aan het voorstellen ..

Heb even een overzichtje van mijn voedingsschema en een bestand gezet. Zo krijgen jullie een idee van mijn schema .. let op! Het ontbijt is nu een blendermaaltijd, ik moet nog proberen of het mij afgaat ..

Voorheen at ik enkel 250gr kwark & 1 banaan ..
 

Bijlagen

  • Schema Febr2013.xls
    205 KB · Weergaven: 69
muesli/cruesli ?
 
's Ochtends een lekker uitsmijtertje met 2 plakken kaas, 3 plakken rosbief, 4 eieren en 5 boterhammen. Jammie.
 
muesli/cruesli ?

Heb ik een periode geprobeerd van vind het niet echt zo lekker ..

Ik ga de komende dagen wat experimenteren met de blender en/of eens een eitje bakken. (dan ga ik wel wat vroeger moeten opstaan :D ).

Iemand tips om groenten/rauwkost lekkerder te maken voor een fris slaatje of dergelijke?
 
Ultra Fine Oats zijn idd veel makkelijker weg te krijgen dan Brinta. Brinta wordt meestal een klonterig papje, kan me voorstellen dat je daar moeite mee hebt.

Wat betreft groente: Ik ben er zelf ook geen fan van. Tegenwoordig eet ik veel bleekselderij, dát vind ik namelijk wel erg lekker.
 
Back
Naar boven