XXL Nutrition

Tips m.b.t schema tijdens droogtrainen

Bezoekers in dit topic

Koenh9

Novice
Lid geworden
17 feb 2020
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal,

Ik fiets redelijk veel, zo'n 4x per week (ongeveer 300 km). Nu ben ik 23 jr oud, weeg ik 81 (aardig wat spiermassa door alle jaren in de sportschool), en mijn lengte is 180cm.
Om droog te trainen moet ik op een rustdag volgens myfitnesspal 2.370 kcal binnenkrijgen. Nu is mijn schema als volgt:

Ontbijt:
Havermout 75 gr
Whey protein (bulk powders) 1 scoop
Halfvolle melk 300 ml

Tussendoortje:
Kruidkoek Snelle Jelle 1 stuks
1 appel

Middag:
Volkoren brood 2 sneeën
Ei gebakken 2 stuks
Kipfilet plakjes 3 stuks

Tussendoortje
Rijstwafel 4 stuks
Pindakaas +/- 30 gram ? (gokje)
1 banaan

Avond:
Tortilla volkoren wrap 2 stuks
Kipfiletblokjes 150gram
Paprika 125 gram

Voor het slapen:
Magere kwark 250ml

Hiermee kom ik uit op om en nabij 2.200 kcal.
Macro's:
49% koolhydraten (273 gr.)
25% vet (61 gr)
26% eiwit (143 gr)

Ik zou heel graag van jullie horen of jullie bepaalde dingen aan zouden passen en waarom.. Ik kreeg geen andere ''gezonde'' tussendoortjes gevonden om mijn koolhydraten nog op te schroeven.

Mijn laatste vraag: na een flinke fietsrit verbrand ik soms 2.000 tot wel 2.200 kcal. Moet ik deze allemaal weer aanvullen? Hoe zouden jullie dit doen.

Alvast super bedankt!
 
Vet mag hoger, als je zegt dat je veel spiermassa hebt, hoeveel is dit dat? Wat is je % lichaamsvet? En wat is je doel?
Als je effectief 4x per week +2000 kcal op een fietsrit verbruikt ga je toch meer moeten eten
 
Dit schema is voor de rustdagen. Mijn vetpercentage ligt gok ik zo rond de 14% - 15%.

Heb je tips wat ik in dit schema weg moet halen en moet vervangen om het vet % te verhogen?

Wat kan ik naast de pasta die ik op trainingsdagen eet nog meer eten om tijdens deze trainingsdagen (+2.000) aan mijn kcal te komen?

Alvast bedankt BJJ87.
 
Om je vetten omhoog te krijgen kan je olijfolie, noten, avocado, pindakaas etc toevoegen

Denk dat op trainingsdagen voldoende koolhydraten eten wel aan te raden is aangezien je 300km op je fiets zit (mag er zelf niet aan denken :roflol:)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven