XXL Nutrition

tips meeste koolhydraten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Even offtopic:

Als men voor een shake een poeder (koolhydraten, proteïnes, etc) oplost in minder water/melk/etc dan voorgeschreven, neemt het dan ook goed op in het lichaam of niet?
 
Even offtopic:

Als men voor een shake een poeder (koolhydraten, proteïnes, etc) oplost in minder water/melk/etc dan voorgeschreven, neemt het dan ook goed op in het lichaam of niet?
Maakt niks uit, effect/voedingswaarde blijven hetzelfde.
Als je maar geen pwo droog eet, dit kan wel schadelijk zijn voor je gezondheid.
 
Is echt een toppetje hoor: na dit nemen merk ik precies de energiestoot :haha: , ook qua prijs valt het mee!
En je bloedsuikerspiegel stijgt snel, en daalt ook snel
 
Vraagje, als je uit een shake Vitargo carbloader 100gr Koolhydraten haalt, zijn dat dan dezelde koolhydraten voor spiergroei zoals je uit rijst of pasta haalt?
Vitargo kan dit vervangen?
 
Een kcal is een kcal. Dus op dat punt maakt t niet uit.
Rijst en pasta bevat ook nog wat mineralen, eiwit en vezel (volkoren).
Vitargo is makkelijk, en vult niet echt.
Zelf ben ik echter meer van vast eten dan vloeibaar. Maar dat is persoonlijk.
 
Vraagje, als je uit een shake Vitargo carbloader 100gr Koolhydraten haalt, zijn dat dan dezelde koolhydraten voor spiergroei zoals je uit rijst of pasta haalt?
Vitargo kan dit vervangen?
In zeker zin wel, maar waarom eet je niet gewoon rijst/pasta/aardappels/brood/havermout etc als koolhydraat bron?

Vitargo zou ik alleen gebruiken als je echt geen andere optie hebt post workout of je hebt een langdurige sessie, maar zou dit nooit standaard in mijn dieet plaatsen.
 
Vraagje, als je uit een shake Vitargo carbloader 100gr Koolhydraten haalt, zijn dat dan dezelde koolhydraten voor spiergroei zoals je uit rijst of pasta haalt?
Vitargo kan dit vervangen?
Vitargo is geen tussendoor-shake materiaal man. AK zei dat als grapje of hij is een beetje achterlijk geworden. Hooguit een klein beetje post workout nemen maar ik zou 't lekker laten staan zolang je nog vraagt om de voedingswaarde van water.
 
Ik vroeg niet om de voedingswaarde van water. Aangezien ik weinig van voeding/chemie/fysica ken wist ik eenvoudigweg niet of koolhydraten kunnen vermeerderen in hoeveelheid door een proces zoals bv. koken. Dit is geen onlogische vraag/gedachte.

Wat ik me wel nog afvroeg, als men bv. 100gr koolhydraten nodig heeft ifv sport, maakt het dan veel uit als deze koolhydraten bestaan of suikers?
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg niet om de voedingswaarde van water. Aangezien ik weinig van voeding/chemie/fysica ken wist ik eenvoudigweg niet of koolhydraten kunnen vermeerderen in hoeveelheid door een proces zoals bv. koken. Dit is geen onlogische vraag/gedachte.

Wat ik me wel nog afvroeg, als men bv. 100gr koolhydraten nodig heeft ifv sport, maakt het dan veel uit als deze koolhydraten bestaan of suikers?
afhankelijk hoe snel je ze nodig heb en welke soort suiker
 
Ok, dankjewel.
 
Maakt niks uit, effect/voedingswaarde blijven hetzelfde.
Als je maar geen pwo droog eet, dit kan wel schadelijk zijn voor je gezondheid.
Beter pwo snuiven natuurlijk.

Wat bedoel je met dat een pwo schadelijk kan zijn als je deze droog eet? Lijkt me toch hetzelfde als wanneer je het oplost in water? :dunno: Naast dat het afzien is om zo'n gortige pwo droog op te eten of misschien slecht zou zijn voor je tanden, denk ik niet dat het verschil maakt.
 
Beter pwo snuiven natuurlijk.

Wat bedoel je met dat een pwo schadelijk kan zijn als je deze droog eet? Lijkt me toch hetzelfde als wanneer je het oplost in water? :dunno: Naast dat het afzien is om zo'n gortige pwo droog op te eten of misschien slecht zou zijn voor je tanden, denk ik niet dat het verschil maakt.
Pwo zonder water innemen kan schadelijk zijn voor je tanden/ slokdarm/maag of zelfs je longen. Het heeft ook geen enkel voordeel om dit te doen tenzij je joel beukers heet en het doet als marketing truc. Het ziet er vrij “onschuldig” uit en ziet het regelmatig voorbij komen, maar het is een kwestie van tijd voordat het een keer mis gaat en je dit niet nogmaals doet. Dat de pwo “harder/sneller” inslaat door het droog te nemen is tevens ook een onzin verhaal.
 
Aangezien het belangrijkste is dat er door medische redenen liefst 0% verzadigd vet in zit dan kom ik uit bij:
aardappelen: 0% verzadigd vet en 20% koolhydraten!

Ik denk dat er, naast Vitargo Carbloader, niets is dat beter scoort op de combinatie van deze 2 domeinen? Of toch? :rolleyes:
 
Ja, maar soms wordt er in een voedingswaarde-tabel op een voedingsproduct onder koolhydraten een onderverdeling gemaakt 'suikers'...

bv.: koolhydraten 50gr, waarvan suikers 20gr
 
Even terug de schoolbanken in, suikers zijn koolhydraten.
Hij typte 't woordje of maar bedoelde duidelijk uit. En ja, het maakt zeer zeker uit of je koolhydraten grotendeels uit suiker bestaan. Een beetje suikers rond 't trainen is imo prima, de rest vd dag zoveel mogelijk dingen als rijst en pasta enzo gebruiken voor je carbs
 
Ja, maar soms wordt er in een voedingswaarde-tabel op een voedingsproduct onder koolhydraten een onderverdeling gemaakt 'suikers'...

bv.: koolhydraten 50gr, waarvan suikers 20gr
Suikers die jij benoemt zijn denk ik toegevoegde suiker, vorm van kristalsuiker die je in de koffie doet.
 
Hij typte 't woordje of maar bedoelde duidelijk uit. En ja, het maakt zeer zeker uit of je koolhydraten grotendeels uit suiker bestaan. Een beetje suikers rond 't trainen is imo prima, de rest vd dag zoveel mogelijk dingen als rijst en pasta enzo gebruiken voor je carbs
Dat jij het duidelijk vind betekent niet dat dat voor iedereen zo is. Is ook niet uit de context op te maken, dus duidelijk..nou nee.
Ja, maar soms wordt er in een voedingswaarde-tabel op een voedingsproduct onder koolhydraten een onderverdeling gemaakt 'suikers'...

bv.: koolhydraten 50gr, waarvan suikers 20gr

Ontopic, simpel gezegd zijn er de snelle (suikers) en langzame (complexe) koolhydraten. Je kunt verder gaan en indelen naar zetmelen, vezels etc maar dat is hier niet relevant.
Het maakt voor afvallen en aankomen niet uit welke koolhydraten je eet (tenzij je al erg laag in vet% zit en diep cut). Voor je gezondheid wil je natuurlijk niet te veel suiker.
 
Back
Naar boven