AndroidHealthClinic

Tips nodig!

Bezoekers in dit topic

Ik zeg niet dat het zwart wit is, ik probeer juist een nuance aan te brengen in jouw verhaal, wat sterk overkomt als 'cardio is een must'. Ik zeg niet dat je onzin praat, maar dat er meer wegen naar Rome zijn. Laten we het maar op een verschil in ideologie houden.

Hij kan best langzamer afvallen, maar dat gaat hem wel langzamer bij zijn doel brengen, ik zou hem de efficiëntere manier aanraden. Zeker als zijn voorkeur is gebaseerd op een angst tot spierverlies die wel mee valt. Maar als hij het graag langzaam wilt doen komt hij er ook. Ik zeg niet dat het op mijn manier moet, maar dat het wel degelijk KAN, en hem een pak tijd gaat schelen.

Overigens heb ik in de afgelopen jaar 10 kilo gepakt en mijn vp verlaagd zonder krachtverlies (ja ik was nog meer ecto), squat ging zelfs ietsje omhoog, ik denk dat ik wel iets van effectief cutten afweet.

De ad hominem mag je houden, die van mij was ook niet erg volwassen, dat geef ik toe. Laten we de discussie inhoudelijk houden, dan heeft TS er ook wat aan.

ik heb niet gezegd dat het een must is ik vind het gewoon beter en gezonder met cardio bij.
ik ben content met mijn 20%, ik schommel altijd tussen de 15 en de 20%.
Als ik aan 20% kom doe ik altijd 30min cardio tot ik weer aan 15% kom en met 30min heb ik meer dan genoeg.
iedereen doet het op zijn manier maar er zijn verschillende wegen die naar rome leiden!
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Prima, dan kwam het op mij anders over, naar inderdaad zijn er meer wegen en voorkeuren.
 
Ik zat te denken om me aan dit voedingsschema te houden (Wat wel een aardig verandering is wat ik nu eet)
En me krachttraining gewoon door te zetten dus minimaal 4x per week gaan.
Wat vinden jullie er van meer eten, cardio erbij te doen etc?
 

Bijlagen

  • Eet schema.pdf
    255,6 KB · Weergaven: 35
....dit is in totaal 1000 kcal..... mijn ontbijt is letterlijk evenveel! Dit is geen goed dieet, dit is een crashdieet en gaat je opbreken, vervolgens kom je alleen maar meer aan als je wel weer gaat eten door het jojo effect.

Reken je onderhoud uit m.b.v. de harris-benedict formule, en creëer een tekort van 300-500 kcal, door minder te eten, cardio te doen, of beide (meningen over wat het beste is verschillen zoals je gezien hebt, maar beide werken uiteindelijk, en als je cardio leuk vindt zou ik het sowieso doen). Eet 2-2.5 gram eiwit, en 1+ gram vet per kilo lichaamsgewicht, vul de rest aan met carbs, en als je dat wilt wat extra vet en eiwit. Eet vlak voor je training zo min mogelijk vet en lekker wat carbs. na de training lekker wat eiwit en verdeel de rest een beetje over de dag.

Volg naast je cardio stronglifts 5x5: http://stronglifts.com/5x5/
 
Ik had een foutje gemaakt en het is natuurlijk 2002 kcal. Dus 500 kcal minder dan dat je nodig zou hebben.
Cardio haat ik daar begin ik echt niet aan haha.
180 eiwitten lijkt me ook genoeg op een dag omdat ik zelf 100kg+ weeg (1,5-1,8 eiwitten x lichaamsgewicht is lijkt me genoeg.)
Wel vind ik de khd weinig, want 300 khd is wat je wel nodig heb op een dag (misschien 6 broodjes in de middag of s'avonds na het eten 2 met wat pindakaa.s)
Ik denk dat de vet die ik op een dag binnen krijg wel minder is dan 1g per lichaamsgewicht (dus 100g nodig). Daarom misschien de 2 broodjes pindakaas erbij.
Met het eten verdelen op een dag zit ik wel goed als ik zo beetje lees wat jij zegt.
 
300 gram carbs is prima hoor, ik heb wel gecut op 150, en zolang je ze rond de training houd is dat nog aardig vol te houden, ik zou dan die twee broodjes pindakaas idd toevoegen, dan zit het denk ik wel goed.
 
Nu zie ik een artikel op internet staan (https://drogespieren.nl/vetpercentage/cutten).
Nu lees ik dus dat mijn calorie innamen te weinig is volgens mij schema
Want mijn lichaamsgewicht is 100kg dus 100x34-500=2900kcal en ik heb in totaal 2360kcal staan.
 
Ik raad je aan om je onderhoud met de harris benedict formule te schatten, dat is een stuk preciecer dan dat soort vuistregels. Verder moet je gewoon experimenteren. Als je geen 0.5 kilo per week af valt weer met 100/200 calorieën verlagen. Als je te snel af valt juist weer ietsie verhogen. Kijk het steeds een week aan voor je weer gaat sleutelen, en zo gauw je de goede hoeveelheid calorieën hebt gevonden vooral consistent blijven.
 
Back
Naar boven