XXL Nutrition

Tips om door te blijven gaan?

Bezoekers in dit topic

NoGoZone

Novice
Lid geworden
8 sep 2020
Berichten
4
Waardering
5
Lengte
1m82
Massa
74kg
Vetpercentage
11%
Hoi!

Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben NoGoZone, studeer aan de universiteit(Niet relevant verder, maar voor het idee), ben 22 jaar oud en ga al 2 jaar 5x per week naar de sportschool.
Mijn genen zijn, matig. Dit heeft mij er echter nooit van weerhouden om te blijven pushen, en de resultaten kwamen ook wel. Ik heb wel het gevoel dat ik er harder voor moest werken, maar worth it.
Echter kwam in na een jaar trainen in een zware depressie terecht. Bijgevoegde foto is van mij ervoor, ik was toen 85kg. Ik leek echt op de goede weg, maar zakte af naar 72 kilo.
Toen ik het trainen weer oppikte en weer richting de 80 kilo ging, kwam corona. En na dat allemaal weer terug op 72 kilo.
Nu ga ik nog steeds 5x per week, maar de resultaten komen natuurlijk niet snel meer. Ondertussen wel weer op 75 kilo na circa 2 maanden met clean bulk.

Nu heb ik dus eigenlijk 2 vragen aan de mensen hier:
1. Kan ik, ondanks mijn dunne polsen, nog verder groeien dan het fysiek dat ik al had?
2. Wat zijn tips om toch door te blijven pushen. Na 2 grote setbacks raak ik er op uitgekeken, terwijl ik toch echt nog hoge hoogtes wil bereiken.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200908-201629_Gallery.jpg
    Screenshot_20200908-201629_Gallery.jpg
    22 KB · Weergaven: 340
Laatst bewerkt:
1) ja natuurlijk kan dat.
2) trainingsschema‘s volgen die je echt leuk vind + niet TE strict zijn met de randzaken.
 
Je moet sowieso wel plezier uit de sport halen. Ga je elke dag met tegenzin die kant op, zou ik zeggen zoek een andere ambitie.

Natuurlijk kan je nog wel een stukje groter worden dan dit.
 
Jezelf vooral niet zielig vinden, iedereen heeft setbacks etc.
Oh het is niet zielig vinden hoor, like I said, er zijn genoeg redenen te bedenken waarom het allemaal zo zwaar is en onmogelijk, maar soms moet je er voor gaan.
Het werkt alleen wel demotiverend natuurlijk zo. Maar als jullie denken dat er nog potentie in zit, zal ik die waar proberen te maken.
 
Je moet sowieso wel plezier uit de sport halen. Ga je elke dag met tegenzin die kant op, zou ik zeggen zoek een andere ambitie.

Natuurlijk kan je nog wel een stukje groter worden dan dit.
Tegenzin zou ik het niet echt noemen, ik vind het ook echt leuk om te doen. Het is meer twijfel. Bedankt voor de antwoorden i.i.g, allen!
 
Zorgen dat je ongeacht de toestanden in de wereld gewoon goed kunt trainen en het dus niet aan anderen maar aan jezelf is of je terugvallen ondervind. Scheelt een hoop frustraties als je nog wat decennia door moet zetten.

Te veel zelfhaat hebben om na terugslag op trainen uitgekeken te raken werkt het best voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Sluit mij aan bij chrisk en leuke doelen en ambities voor jezelf hebben die te doen zijn en in een normaal tijdsbestek. 13 kilo aankomen vind ik een vrij groot doel, die kun je ook kleiner maken en jezelf dan belonen.

Durven te falen, daarvan leren, dan winnen en trots jezelf belonen.
 
Tegenzin zou ik het niet echt noemen, ik vind het ook echt leuk om te doen. Het is meer twijfel. Bedankt voor de antwoorden i.i.g, allen!
Wat mij enorm heeft geholpen is er achter te komen waarom ik de ene keer wel zin had en de andere keer niet. Hoe wij mensen ge-hardwired zijn. Iedereen. Toen ik dat besef had, was het veel makkelijker me bewust te zijn van mijn mentale zwaktes en hier op te anticiperen. Wellicht helpt dat jou ook!

Twee boeken die ik je van harte kan aanbevelen: The Compound Effect van Darren Hardy en Mastery van Robert Greene.

En zoals hierboven al gezegd: don't beat yourself up. Je hebt goede en slechte dagen. Omarm dat. Zeker als je in het verleden last hebt gehad van depressie zal dit iets zijn waar je altijd bewust aan / tegen moet werken. Terwijl het een ander niet eens moeite kost.

Andere aanrader is St Janskruid. Dat neem ik zelf s'ochtends nog wel eens 2 tabletten om net even wat vrolijker de dag te starten. Dat kan je net even door een dip heen trekken als je je wat somberder voelt 💪😄Uiteraard wel even de bijsluiter lezen want je mag dat geloof ik niet combineren met reguliere anti-depressiva.
 
Gewoon niet stoppen, je wilt het of niet.
 
Het heeft allemaal niet geholpen zo te zien.
 
Back
Naar boven