Fitness Seller

tips om tot het uiterste te trainen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kidmonster

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
4.251
Waardering
124
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Hey DBB's

Ik heb een vraag over trainen, denk dat dit het beste hier kan posten.
Ik heb af en toe probleem met KT dat ik op het eind van de training het gevoel heb dat ik nog uren door kan gaan. Vaak heb ik tijdens de oefening dat ik niet meer kan en nog probeer door te gaan. En als ik stop dat ik het idee vaak heb dat ik de rust pauze niet echt meer nodig heb.

Lijkt soms of ik te zwakjes train maar tegelijk niet meer er uit kan halen. Voorbeeld: vooral tijdens bench press. Als ik de eerste 2 sets doe gaat het redelijk bij de 3e en 4e set kan ik vaak niet meer. De oefening erna merk ik het niet echt super dat ik wat gedaan heb en maar dan krijg ik hetzelfde als hierbove dat het na tijd weer niet lukt.

Heeft iemand toevallig tips om toch zwaarder te trainen en minder pussy gewichten hoef te pakken zodat ik ook meer het idee heb dat ik er echt voor ben gegaan.

alvast bedankt :)
 
30 sec rust tussen setjes. snelle zware herhalingen.
niet praten met andere mensen tijdens training!!!
 
hoeveel herhalingen doe je?
 
30 sec rust tussen setjes. snelle zware herhalingen.
niet praten met andere mensen tijdens training!!!
bedankt voor je snelle reactie, ik praat af en toe te veel dat is waar. probeer het trouwens steeds meer te vermijden want mijn training lijd er af en toe erg aan. en snelle herhalingen is ook een hele goede :D ik vind het af en toe fijner om wat langzamer te beweging te maken.
wat denk je van sneller omhoog en wat meer op negatieven richten? vind dat ook best fijn om zo te trainen

---------- Post toegevoegd Mon 8 Aug 2011 om 20:22 ----------

hoeveel herhalingen doe je?
4*8 srry vergeten te vermelden
 
dan pak je de eerste sets te zwaar,
probeer de eerste set redelijk easy, tweede ook nog goed haalbaar
3e redelijk zwaar en 4e all out

niet proberen om 4x8x70kg te bench oid maar bv 8x50kg 8x60kg 8x70kg en dan repout op 75kg bijvoorbeeld
 
dan pak je de eerste sets te zwaar,
probeer de eerste set redelijk easy, tweede ook nog goed haalbaar
3e redelijk zwaar en 4e all out

niet proberen om 4x8x70kg te bench oid maar bv 8x50kg 8x60kg 8x70kg en dan repout op 75kg bijvoorbeeld
dropsets heet dat toch?
 
probeer anders ff tijdje 4*5 ofzo, iig minder herhalingen en zo op kracht trainen!
of soms kan volgorde van oefening ook al erg helpen!
en idd snel uitstoten en op normaal tempo/langzamer laten zakken!
 
probeer anders ff tijdje 4*5 ofzo, iig minder herhalingen en zo op kracht trainen!
of soms kan volgorde van oefening ook al erg helpen!
en idd snel uitstoten en op normaal tempo/langzamer laten zakken!
ja heb ik ook al aan gedacht, wou eigelijk een keer rippetoe gaan toepassen. alleen kan nog niet squat en dl ivb met been operatie blabla. maar dit ga ik denk ik volgende week maar eens toe passen :) kracht is inderdaat weak point
 
Een trainingspartner die gemotiveerd is.

Aan de andere kant komt het ook wel met de tijd ,heb het zelf ook een tijdje gehad.
Ik denk dat het ook gewoon een stukje techniek en spierconditie is.
Ook bv techniek bij tot failure trainen, mijn coach of andere gevorderde atleten kunnen veel netter tot failure trainen dan bv ik.
 
met bankdrukken ken ik dat wel, had dat vroeger ook altijd eerst is het helemaal niet zwaar en dan opeens lukt het niet meer. Op de een of andere manier is dat vanzelf over gegaan en heb ik nu wel het gevoel dat ik me kan inspannen met bankdrukken, hoewel de gewichten er niet genoeg op vooruit zijn gegaan:rolleyes:

alleen kapot gaan is makkelijk, als het niet meer lukt haal je gewicht eraf en gaat door tot je weer niet verder kunt etc.

maar dat helpt niet bepaald tegen de pussy gewichten
het enige wat daar tegen helpt is meer gewicht pakken en hopen dat je het kunt drukken..desnoods minder herhalingen zoals hier ook al aangeraden wordt.

Iemand anders laten meehelpen heb ik persoonlijk een hekel aan want je weet nooit hoeveel die ander dan voor je doet.Sommigen zweren erbij om tot het uiterste te kunnen gaan en met een goede spotter kan dat ook wel echt, maar dan is het wel belangrijk dat die echt zo weinig mogelijk gewicht van je overneemt.
 
Een trainingspartner die gemotiveerd is.

Aan de andere kant komt het ook wel met de tijd ,heb het zelf ook een tijdje gehad.
Ik denk dat het ook gewoon een stukje techniek en spierconditie is.
Ook bv techniek bij tot failure trainen, mijn coach of andere gevorderde atleten kunnen veel netter tot failure trainen dan bv ik.

ja shape is beetje afgezwakt, heb er meer dan een maand uitgelege+ daarvoor heb ik ook tijd er uit gelege dus ben er op achteruit gegaan. maar dat komt wel weer goed alleen zie ik nu weer weinig verandering ^^. trainingspartner vind ik helemaal niks eerlijk gezegd ik raak er alleen maar mijn concentratie van kwijt :)
 
Ik merk dat het voor mij vooral psychologisch is. Mezelf een beetje opzwepen werkt het beste. Waar ik meestal aan denk, als ik even een zetje nodig heb, is aan al mijn vrienden die ook trainen en hoe graag ik ze voor wil blijven hahaha.
 
Ik merk dat het voor mij vooral psychologisch is. Mezelf een beetje opzwepen werkt het beste. Waar ik meestal aan denk, als ik even een zetje nodig heb, is aan al mijn vrienden die ook trainen en hoe graag ik ze voor wil blijven hahaha.
ja ik kijk wel eens filmpjes van zack khan op zijn blog. vind die kerel wel lache ;P alleen hij zegt dat je je boos moet make enzo. dat kan ik niet echt ben totaal niet snel boos of aggresief en heb ook geen idee hoe ik dat moet doen. voor lope op vriende moet ik miss wat meer aan gaan denke :P. heb altijd voor gelope alleen door wat been problemen loop ik nu toch bijna achter dus daar zal ik zeker aan gaan denke morgen ;)
 
Als je genoeg hebt gedaan heb je genoeg gedaan.

Heb je bijvoorbeeld 4 sets van 12 reps gedaan, dan ben je klaar.. doe je de volgende keer er wat gewicht bij en doe je 4 sets van 10 of zo, of whatever.... Alsmaar doorgaan is nergens voor nodig. Meer is niet beter, genoeg is beter !
 
Back
Naar boven