AndroidHealthClinic

Tips op voedingsschema

Bezoekers in dit topic

John Carona

Novice
Waardering
3
Lengte
1m76
Massa
81kg
Vetpercentage
20%
Hallo Allen,

Ik ben ondertussen al een jaar of 4 aan de fitness. 4/5 x p.w. ga ik wel echter pas sinds kort de knop gevonden om niet voor 100% maar voor 110% stimulatie te gaan. Schijnbaar heb ik het de afgelopen jaren toch niet helemaal optimaal gedaan en zijn de resultaten dus ook uit gebleven. Sinds ik de 110% mentaliteit heb merk ik wel steeds meer verschil in de spiegel maar laten we het vetpercentage nog maar even niet bespreken. Dat is iets voor volgend jaar zomer, deze zomer is toch bijna voorbij :eyes:.

Nu zit ik wel goed op de 110% mentaliteit en de discipline/motivatie om 4 á 5 x p.w. te trainen. Echter heb ik nog al wat vraagtekens bij mijn voedingsschema en dat heeft me ertoe gedwongen eens een forum op te zoeken zoals deze.

Vanaf vrijdag ga ik gedisciplineerd starten met het vervangen van mijn normale avondmaaltijden (1000 ~ 1200 kcal per portie) met Muscle Meat ( 550 ~ 650 kcal). Als ik daarmee ga starten dan kom ik uit op +/- 1989 kcal per dag en in mijn optiek is dat meer een droogtrain voedingschema? Ik ben echter opzoek naar een voedingsschema waar ik meer spiermassa kan krijgen maar niet persé in vet aankom.

Zien jullie nog mogelijkheden waar ik e.e.a. kan toevoegen of veranderen of moet ik juist verschillende producten niet meer nemen?
Let wel: het enige variabele in mijn eetschema is het avondeten, dan vreet ik me helemaal vol maar dat is v.a. vrijdag a.s. voorbij. Daarbij wissel ik tijdens lunch tussen kalkoen filet of 3 x scrambled eggs als beleg voor 2 volkoren sneetjes. Verder eet ik de rest gewoon routinematig op. Op ongeveer dezelfde tijden:

ontbijt 5:30 ~ 6:30
Tussendoor 9:00 ~ 9:30
Lunch 12:00 ~ 13:00
Tussendoor 15:00
Avondeten 17:30 ~ 20:00 (afhankelijk hoe laat ik ga sporten)
Tussendoor 21:30

Graag hoor ik van jullie!

Bijlagen

• Naamloos.png
    Naamloos.png
    13 KB · Weergaven: 212
Laatst bewerkt:
Hey Gremlin,

Dank voor de eerste reactie op mijn bericht, wordt gewaardeerd! Ik moet denk ik nog even wennen aan het schrijven op een forum. En misschien is het uitleggen ook niet helemaal goed gegaan i.v.m. het overgaan naar Muscle meat vrijdag a.s. beetje veel overbodige info....

In theorie wil ik meer spiermassa maar niet persé meer vet erbij... Droogtrainen hoeft niet.

Ik zal ook even kijken of ik bovenstaand verhaal nog wat aangepast krijg.

Hey Gremlin,

Dank voor de eerste reactie op mijn bericht, wordt gewaardeerd! Ik moet denk ik nog even wennen aan het schrijven op een forum. En misschien is het uitleggen ook niet helemaal goed gegaan i.v.m. het overgaan naar Muscle meat vrijdag a.s. beetje veel overbodige info....

In theorie wil ik meer spiermassa maar niet persé meer vet erbij... Droogtrainen hoeft niet.

Ik zal ook even kijken of ik bovenstaand verhaal nog wat aangepast krijg.
Als ik je goed begrijp, is een beetje vet verliezen niet iets wat kwaad kan? Tot nu naar volgend jaar zomer is een lange periode. Of denk je dat je dat helemaal vol eten tijdens je avondeten, iets is wat je nodig hebt? Als je daarna traint zit zo'n volle buik toch alleen maar in de weg?

Een beetje verlt verliezen is zeker geen probleem maar het doel is echt meer spiermassa krijgen.
Ik plan mijn avondeten altijd na het sporten echt nooit ervoor. En ik denk dat het volstouwen meer een force of habbit is dan dat ik het echt nodig heb eerlijk gezegd.

Met als doel spiermassa aankomen wordt voor het voedingschema meestal bedoeld een (klein) overschot aan te houden waarmee je heel langzaam ook een klein beetje vet aankomt. Het richten op aankomen en daarbij significant vet verliezen gaat niet.

Bij je profiel heb je staan dat je vetpercentage 20% is. Nu ga ik er zelfs even van uit dat dit niet perse heel betrouwbaar is gemeten. Maar geef daarmee niet aan dat je je wat voeding betreft beter/liever eerst (even) op vetverlies kunt richten dan op aankomen?

Een beetje verlt verliezen is zeker geen probleem maar het doel is echt meer spiermassa krijgen.
Ik plan mijn avondeten altijd na het sporten echt nooit ervoor. En ik denk dat het volstouwen meer een force of habbit is dan dat ik het echt nodig heb eerlijk gezegd.
Dan is het toch juist goed dat die maaltijden wat kleiner zijn? :) Bedoel, als het je herstel of energie in de weg zit, kan je altijd nog wat aanpassen.

Als je stats kloppen en je hebt dus nog amper spiermassa zou ik me eerst focussen op afvallen en dus je gewicht verlagen. Als beginner ga je ook wel nog wat spiermassa winnen en je spieren gaan duidelijker zichtbaarder worden. Dus om tegen begin volgende zomer er wat beter uit te zien zou ik nu beginnen afvallen.

Mbv een TDEE calculator bereken je je onderhoud, dus hoeveel calorieën je per dag moet eten op op je huidige gewicht te blijven. Als je dus wil afvallen ga je daar een 400 a 500 kcal onder gaan eten.
Weeg je elke dag na je toiletbezoek nuchter in de ochtend en noteer dat, op het einde van de week bereken je je gemiddelde gewicht. Dit doe je 2 weken om een vergelijkbaar resultaat te hebben. Als het goed is is je 2de gemiddelde weekgewicht ongeveer 300 a 500 gr lager dan je eerste week, als dat zo is doe je gewoon verder. Indien het meer dan 500 gr is doe je je calorieën wat omhoog, is het lager of kom je zelf gewicht aan dan doe je je calorieën naar beneden.

Succes!

Als je stats kloppen en je hebt dus nog amper spiermassa zou ik me eerst focussen op afvallen en dus je gewicht verlagen. Als beginner ga je ook wel nog wat spiermassa winnen en je spieren gaan duidelijker zichtbaarder worden. Dus om tegen begin volgende zomer er wat beter uit te zien zou ik nu beginnen afvallen.

Mbv een TDEE calculator bereken je je onderhoud, dus hoeveel calorieën je per dag moet eten op op je huidige gewicht te blijven. Als je dus wil afvallen ga je daar een 400 a 500 kcal onder gaan eten.
Weeg je elke dag na je toiletbezoek nuchter in de ochtend en noteer dat, op het einde van de week bereken je je gemiddelde gewicht. Dit doe je 2 weken om een vergelijkbaar resultaat te hebben. Als het goed is is je 2de gemiddelde weekgewicht ongeveer 300 a 500 gr lager dan je eerste week, als dat zo is doe je gewoon verder. Indien het meer dan 500 gr is doe je je calorieën wat omhoog, is het lager of kom je zelf gewicht aan dan doe je je calorieën naar beneden.

Succes!
Ik denk dat ik met het huidig voedingsschema dan redelijk in de buurt kom om af te vallen? 1900kcal is +/- 200 kcal onder maintenance met een kantoorbaan beweging en exclusief sporten meegerekend.
Ik ga het maar even ervaren en kom later terug om mijn bevindingen met jullie te delen. Verder, qua proteïne, zit ik goed?

Ik sport bij Anytime, ik zal binnenkort nog eens een Body meeting inplannen, de laatste dateert van mei dit jaar, niet meer heel recent...

Ik denk dat ik met het huidig voedingsschema dan redelijk in de buurt kom om af te vallen? 1900kcal is +/- 200 kcal onder maintenance met een kantoorbaan beweging en exclusief sporten meegerekend.
Ik ga het maar even ervaren en kom later terug om mijn bevindingen met jullie te delen. Verder, qua proteïne, zit ik goed?

Ik sport bij Anytime, ik zal binnenkort nog eens een Body meeting inplannen, de laatste dateert van mei dit jaar, niet meer heel recent...
Zelf zou ik iets hoger in eiwitten gaan zitten, maar in principe heb je wel genoeg aan bovenstaand schema.

Mss een bak franse magere kwark toevoegen aan lunch en crackers verwijderen van tussendoor?
Proteïne kwark in de avond zou ik vervangen door een hele bak 500gr magere franse. 25 eiwitten meer en als je je crackers schrapt hetzelfde kcal.
Kijk eens rond op de website van musclemeat, ik eet als tussendoortje altijd wat kip met groente en/of rijst. Prima macro's en zit je meer met gevuld dan crackers en cottage cheese.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven