AndroidHealthClinic

Tips schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DaanRG

Novice
Lid geworden
6 feb 2020
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
81kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

Sinds kort begonnen met liften en op de voeding aan het letten. Ik train vooralsnog thuis, wel van plan later (weer) de gym in te gaan. Mijn doel is om wat fitter, sterker en zwaarder te worden. Nu een week of 6 aan het trainen en na het inlezen op het forum ben ik tot onderstaand schema gekomen.

Trainingsdagen ma/wo/vr. Vrijdag vaak lager gewicht, meer volume (voor de afwisseling). Momenteel kan ik het gewicht vrijwel elke week aardig opschroeven, maar dat is in het begin altijd zo als ik de verhalen zo lees.

Iemand nog tips op onderstaand schema? Misschien teveel isolated oefeningen? Benen train ik trouwens bewust nog niet. Lopen voor op de rest en beetje blessuregevoelig. Wel van plan dit later op te pakken.

Full body (ex benen dus):

- Warming up
- Barbell Bench press (3x 8-10)
- Bent over barbell row (3x 8-10)
- Bicep curls (3x 8-10)
- Overhead pres (3x 8-10)
- Pull (+ evt. chin) ups (zo veel mogelijk, momenteel slechts een paar..)
- Tricep extension (3x 8-10)
- Incline dumbell press (3x 8-10)
- Buikspieren (variërende oefeningen)

Evt. nog extra als ik tijd/energie over heb:
- Barbell curl
- Flying press

Ik zorg dat ik elke dag genoeg eiwitten binnen krijg en daarnaast elke week 300 tot 500 gram aan kom. Kcal/macro's tel ik momenteel nog niet. Cardio 2-4x per week (voetbal, hardlopen, fietsen, etc.)

Hoor graag jullie reactie!
 
Ik zou gewoon de benen erbij trainen met squats en deadlifts. Als ze blessuregevoelig zijn is dit des te meer reden om ze te trainen. Dan maar iets lager gewicht om mee te beginnen en puur letten op de vorm.. succes!
 
Fullbody zonder benen :) Upperbody bedoel je dus.

Benen gewoon gaan trainen, je bent pas net begonnen, hoe kunnen ze nu al voorlopen?

Curls, extensions, buikspieren allemaal eruit flikkeren. Gewoon compounds beuken in de vorm van straight sets en elke week proberen te plussen.
 
Benen voorlopen ? Voetbal je ?
 
Fullbody zonder benen :) Upperbody bedoel je dus.

Benen gewoon gaan trainen, je bent pas net begonnen, hoe kunnen ze nu al voorlopen?

Curls, extensions, buikspieren allemaal eruit flikkeren. Gewoon compounds beuken in de vorm van straight sets en elke week proberen te plussen.

Ja upperbody uiteraard ;) Oké, zal de komende weken eens alleen compounds proberen, hopelijk brengt het wat. Thanks
 
Benen voorlopen ? Voetbal je ?

Ja mountainbike/voetbal/hardloop al heel m'n leven. Niet dat ik extreme benen heb hoor, maar verhouding kracht tussen armen/benen ligt toch wel enigszins scheef. Daarnaast is benen trainen met de apparatuur die ik heb wat lastiger dan upperbody. Wel zal ik deze week beginnen met squatten.
 
is normaal dat je benen sterker zijn dan armen. Kzou gwn je benen erbij pakken.
 
Back
Naar boven