XXL Nutrition

Tips tegen vermoeidheid (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wouter86

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 dec 2008
Berichten
146
Waardering
1
Binnekort begin ik aan mijn herexamens.
Helaas heb ik er een hoop, en vooral op korte tijd.
Ik zal dus een maandje dag en nacht kunnen door leren, zal héél weinig kunnen slapen.

Hebben jullie ervaring met één of andere vorm van supplementen/vitaminen tegen vermoeidheid?

Wat doen jullie tegen vermoeiedheid? Buiten slapen:D
 
Als je slaap te kort heb ga je zowiezo vermoeid worden.

Supplementen waar je een boost van krijgt of caffeine is allemaal goed voor even maar vergroot de vermoeidheid achteraf alleen maar.

Was ik zal zeggen is heel gezond eten, en toch PROBEREN zoveel mogelijk te slapen naargelang je kan.
 
buiten slapen lijkt mij nog niet zo'n gek idee.
 
ik denk dat adaptogens zoals rhodiola zullen werken (die maken je beter resistent tegen stress en geven je meer energie) phenotroopil, cafeinen zijn de beste legale dingen denk ik
 
magnesium, koffie,...
 
gewoon slapen.
bij vermoeidheid leren is fail. neemt toch nix op
 
Als je slaap te kort heb ga je zowiezo vermoeid worden.

Supplementen waar je een boost van krijgt of caffeine is allemaal goed voor even maar vergroot de vermoeidheid achteraf alleen maar.

Was ik zal zeggen is heel gezond eten, en toch PROBEREN zoveel mogelijk te slapen naargelang je kan.

Denk dat idd het beste is dat ik kan gaan doen ja. Zoveel mogelijk fruit en groenten eten en veel water drinken. Is er bepaald eten waar je een extra boost van krijgt?
Ik ga nog wel elke dag een uur of vijf proberen te slapen. Ik hoop dat dit zal volstaan.

Al ga ik die rhodiola ook wel eens proberen ;)

in ieder geval serieus bedankt voor jullie advies mannen.

Ik heb mezelf overlaatst een hoop materialen aangeschaft om thuis te kunnen trainen, maar ik heb besloten om pas beginnen te trainen na mijn herexamens. Ik heb de tijd niet om deftig te trainen,eten en rusten.

Maar zou het enig nut hebben om nu toch al shakes te drinken? Ga ik me daar fitter van voelen en meer energie door krijgen?
 
Denk je echt dat je brein informatie zal opslaan als je oververmoeid bent? Je kan beter 4 uur actief studeren terwijl je goed uitgerust bent dan 20 uur oververmoeid te studeren :rolleyes:
 
Inderdaad Spiruline.

Gezond eten, hardlopen, op tijd naar bed gaan en dan moet je eens gaan mediteren. Durf te wedden dat je zo slaapt.
 
Als ik op tijd naar bed zou gaan zou ik idd niet zo vermoeid zijn nee :)

Maar dat is dus net het probleem ;)

al moet ik zeggen dat ik mezelf een héél pak fitter voel nu ik zo gezond eet. superveel fruit en groenten, elke dag een goeie kipfilet, stuk vis, brood, sinaasappelsap. Kan me nu zelfs veel beter concentreren. Neem vanaf morgen extra magnesium in. Later op de week ga ik dus ook eens kijken voor die rhodiola.
 
s'avonds vroeg naar bed gaan. 04.00 uur opstaan... Koude douche, bak koffie en studeren.

offtopic.
Weet nog dat ik nooit leerde voor een examen. Als je tentamens goed waren hoefde je niet veel te doen voor het examen. Anders heb je 4 jaar lang geen reet uitgevoerd :D
 
Mooi mooi, ik begin overmorgen met studeren voor mijn berg herexames.

Suggesties:
-Efedrine
-Pseudo-Efedrine (kan je halen bij de apo)
-Caffeïne tabs
-Oploskoffie (maak je op 1 2 3 een 5 dubbele koffie mee)
-Rilatine (van een ADHD vriend)
-Speed (zelf niet geprobeerd maar werkt wel super heb ik een maat van me horen vertellen)
 
Speed gaat inderdaad wel goed om te studeren. Alleen heb ik er extreem ruige comedowns van.
Hoeveel herexamens heb je, StrakkeFreddy? Zes, zoals ondergetekende?
 
Gewoon lekker slapen en volgend jaar heel het jaar overdoen kun je tenminste slapen nu
 
ik denk dat adaptogens zoals rhodiola zullen werken (die maken je beter resistent tegen stress en geven je meer energie)

Heb je hier zelf ervaring mee? Misschien moet ik dit ook eens proberen, laatste tijd nogal last van stress en ik merk dat ik daardoor minder energie heb.
 
Denk je echt dat je brein informatie zal opslaan als je oververmoeid bent? Je kan beter 4 uur actief studeren terwijl je goed uitgerust bent dan 20 uur oververmoeid te studeren :rolleyes:

+1

Altijd voor kwaliteit gaan en niet voor kwantiteit
 
Ik zou stukje bij beetje op mijn MP3 opnemen (lezen) wat ik moet leren,,,vervolgens kan je de mp3 beluisteren terwijl je relaxt of lekker aan het joggen bent...als je dit constant doet..heb je al die kunstmatige (gif) middeltjes niet nodig en neem je het studie materiaal makkelijk op ....
 
Back
Naar boven