MuscleMeat

Tips training schema

Bezoekers in dit topic

MyLittleTony

Novice
Lid geworden
9 jul 2015
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
20%
Ik ben even bezig geweest om een trainingsschema in elkaar te flansen en hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven hoe het beter zou kunnen, alvast super bedankt:

Dinsdag

Benen
1. Leg Press 4x8
2. Leg Curl 4x8
3. Squats 4x8

Biceps
1. Dumbell curl staand 4x8
2. Barbell curl staand 4x8
3. Machine bicep curl zittend 4x8 OF Cable bicep curl staand

Borst
1. Bankdrukken machine 4x8
2. Bankdrukken schuine bank 4x8
3. Flys machine 4x8

Donderdag

Schouders
1. Front raises dumbbell 4x8
2. Shoulder press machine 4x8
3. Cable upright rowing 4x8

Triceps
1. Tricep pushdown met touw 4x8
2. Dips 4x8

Rug
1. Pull ups 4x8
2. Lat pulldown achter nek 4x8
3. Cable row zittend 4x8

Zaterdag

Benen
1. Leg Press 4x8
2. Leg Curl 4x8
3. Squats 4x8

Biceps
1. Dumbell curl staand 4x8
2. Barbell curl staand 4x8
3. Machine bicep curl zittend 4x8 OF Cable bicep curl staand

Borst
1. Bankdrukken machine 4x8
2. Bankdrukken schuine bank 4x8
3. Flys machine 4x8

Zondag

Schouders
1. Front raises dumbbell 4x8
2. Shoulder press machine 4x8
3. Cable upright rowing 4x8

Triceps
1. Tricep pushdown met touw 4x8
2. Dips 4x8

Rug
1. Pull ups 4x8
2. Lat pulldown achter nek 4x8
3. Cable row zittend 4x8

Gegevens van mij:

  • Hoelang je traint
    Ik train nu in totaal al wel zo'n jaar
  • Wat je doel is
    Massa
  • Beschikbare apparatuur
    Alles
  • Beschikbare tijd
    4 a 5 dagen per week
 
Laatst bewerkt:
Als je vier keer per week wilt trainen zou ik gewoon een "standaard" UB/LB schema pakken.
 
Als je vier keer per week wilt trainen zou ik gewoon een "standaard" UB/LB schema pakken.
Waarom zou je dit aanbevelen? Wat mij opvalt aan zo'n schema zover ik kan zien is dat het erg weinig oefeningen bevat.
 
Waarom zou je dit aanbevelen? Wat mij opvalt aan zo'n schema zover ik kan zien is dat het erg weinig oefeningen bevat.
Jou schema is niet logisch, je traint zaterdag borst waarmee je indirect schouders en triceps bijpakt. Die triceps en schouders train je de dag erna dan weer... Niet goed voor je herstel. Zoek eens op Kyle McDonald generico bulking routine! Die volg ik ook. Is een prima schema
 
Waarom zou je dit aanbevelen? Wat mij opvalt aan zo'n schema zover ik kan zien is dat het erg weinig oefeningen bevat.

Omdat er wel erg veel overlap is qua te trainen spiergroepen, zoals Mijnheer Rijnders al aangaf.
Dat kan je herstel in de weg zitten (maar soms geeft dit juist ook onverwacht goede resultaten)

Bij LB/UB of push/pull schema's is veel minder tot nauwelijks sprake van dit soort overlap.

Buiten dat, hoeveel oefeningen er in een LB/UB zitten is ook te variëren.
Hoewel dat dan ook weer niet tot scheve verhoudingen mag leiden. (10 oefeningen op UB dag en maar 4 op LB dag heb ik wel vaker zien voorkomen)

6-8 oefeningen per sessie, waarvan 4-5 compounds en 2-3 isolatiebewegingen is een mooi uitgangspunt.
 
Jou schema is niet logisch, je traint zaterdag borst waarmee je indirect schouders en triceps bijpakt. Die triceps en schouders train je de dag erna dan weer... Niet goed voor je herstel. Zoek eens op Kyle McDonald generico bulking routine! Die volg ik ook. Is een prima schema
Als ik nou borst en rug omwissel, hoe zou dat zijn?
 
Back
Naar boven