XXL Nutrition

Sticky Tips & tricks om snel en makkelijk veel kcal binnen te krijgen

Bezoekers in dit topic

Deze Facebook-post, vanochtend geplaatst door Bell Coaching, geeft ook wel nuttige tips:
imnewhere, HertogSandBox, marina1975

Voor sommigen is dit een mytische staat die ze zich niet kunnen voorstellen. Zoveel moeten eten in een bulk, dat je het helemaal beu wordt.⁣
⁣Het bestaat. Zelf heb ik het al meerdere keren meegemaakt. Ik als foodlover veranderde binnen korte tijd steeds meer naar iemand die een hekel kreeg aan ‘weer moeten eten’.⁣
⁣Als coach zie ik dit vooral bij mannen die vrij actief zijn, best wat spiermassa hebben en relatief vrij zwaar zijn. En bij mensen die een erg adaptief metabolisme hebben.⁣
⁣Afijn. Bij deze enkele bulktips die eigenlijk vrij haaks staan op de meer standaard dieetadviezen die wij de meeste cliënt meegeven.⁣
  • Drink calorieën bij de maaltijd of tussen maaltijden in. Drinken is makkelijker dan eten. Je kunt ook een maaltijd vervangen voor een kcal rijke shake. Tip: blender.⁣
  • Verhoog je maaltijdfrequentie. Zelf eet ik het liefst 3 maaltijden per dag als alles oké is. Oftewel, als ik geen hekel heb aan eten. In bulknood toestand maak ik er bijvoorbeeld 5 maaltijdmomenten van per dag.⁣
  • Eet minder volume, want volume maakt vol. Dit kan betekenen dat je groente inname sterk zal dalen.⁣
  • Heb je het vermoeden dat je qua micronutriënten ongunstig uitkomt? Dan kan je een multivitamine of een greens supplement overwegen.⁣
  • Implementeer bewust snack momenten. Eten tussen maaltijden in. Zo’n 30 tot 50 gram noten of pure chocolade als snack kan bijvoorbeeld enorm helpen met de kcal inname opkrikken.⁣
  • Benadruk kcal rijke voedingsmiddelen. De ‘hoe meer kcal per 100 gram, hoe beter’ gedachtegang. Eet bijvoorbeeld minder low fat varianten. Neem volle kwark in plaats van de standaard magere variant.⁣
  • Implementeer korte minicuts van 3-6 weken. Te vaak uit bulkmodus gaan zet weinig zoden aan de dijk. Maar eens in de zoveel tijd een minicut inlassen kan een beetje helpen met weer wat bulkzin krijgen.⁣ Voor mij persoonlijk is 3-4 maanden bulken, afwisselen met een 3-4 weekse minicut een mooie sweetspot.⁣

Leerzaam! Vooral de mini cuts wil ik gaan implimenteren
 
Voor sommigen is dit een mytische staat die ze zich niet kunnen voorstellen. Zoveel moeten eten in een bulk, dat je het helemaal beu wordt.⁣
⁣Het bestaat. Zelf heb ik het al meerdere keren meegemaakt. Ik als foodlover veranderde binnen korte tijd steeds meer naar iemand die een hekel kreeg aan ‘weer moeten eten’.⁣
Dat herken ik helaas zelf ook. Tot misselijk aan toe moeten eten om nier verder af te vallen.
Deze tips hanteer ik voor mezelf in ieder geval ook. Ik ben een groentenfan maar helaas moet ik dit ivm volume ook tot t minimale beperken. Alleen voor t opleuken... :(
Maar de mensen die hier last van hebben zijn er maar weinig.
Maar zijn inderdaad goede tips. :)
 
Ik heb in een bulk ooit tegen de 4000k moeten eten.. pannenkoeken waren toen mijn redding😎 ik bakte destijds voor ik ging werken een flinke batch en nam dat koud mee naar werk (gewoon basic halfvolle melk, volkorenmeel, ei, zout).

Voordelen.. veel kcal, makkelijk te eten, lekker en veel vezels.

Nadelen.. niet iedereen kan goed pannenkoeken bakken en het is voor sommigen wat bewerkelijk. Tip, maak een grote lading en vries het in. Andere optie zijn de kant en klaar pannenkoeken.

Nog iets wat ik vaak heb gemaakt is banaanbrood (obv rijpe bananen, eieren, kokosolie en volkorenmeel). Je kan daar van alles in gooien (denk aan walnoten, kokos, bosbessen, honing, koekkruiden).
 
Flikker gwn mijn kip in de blender. 1,5 kop gestoomde, gekookte kipfilet, wat brocolli spinazie whatever , 2 kopjes witte rijst, wat eiwitten, 2 theelepels olijfolie. En voila een shake van ongeveer. 1000 calorieën. Gooi d'r whatever macro's bij die je nodig hebt.

Je zit snel aan een absurde hoeveelheid macro's.

Ik ben dit begonnen omdat whey mij ontieglijk laat bloaten.

Op een gegeven moment ben je dat kauwen gwn beu. Hangt die kipfilet je de strot uit. Werken etc.
 
Laatst bewerkt:
Extra vierge olijf olie van de eerste persing,100ml 819 kcal voor koud gebruik.
 
Flikker gwn mijn kip in de blender. 1,5 kop gestoomde, gekookte kipfilet, wat brocolli spinazie whatever , 2 kopjes witte rijst, wat eiwitten, 2 theelepels olijfolie. En voila een shake van ongeveer. 1000 calorieën. Gooi d'r whatever macro's bij die je nodig hebt.

Je zit snel aan een absurde hoeveelheid macro's.

Ik ben dit begonnen omdat whey mij ontieglijk laat bloaten.

Op een gegeven moment ben je dat kauwen gwn beu. Hangt die kipfilet je de strot uit. Werken etc.
Je weet wel dat kauwen op eten ervoor zorgt dat het eten beter verteerd wordt?
 
Je weet wel dat kauwen op eten ervoor zorgt dat het eten beter verteerd wordt?
Dat in mijn geval iig liever dan helemaal niet aan mijn macro's komen.

Weet niet of dat bij deze uitmaakt? Wegens prikkelbare darm gebruik ik digestive enzymes.
Wellicht een hulpmiddel voor deze manier?
 
Bedankt voor de nuttige tips, Ik hoop dat ze me kunnen helpen met voeding....
In de tussentijd probeer ik een nieuw recept met gebakken aubergine

Ik heb deze grill van mijn vriend gestolen terwijl ik die niet heb :laugh:


image;s=644x461

 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven