AndroidHealthClinic

Sticky Tips & tricks om snel en makkelijk veel kcal binnen te krijgen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Het Probleem: je wilt veel kcal binnenkrijgen om flink te kunnen groeien, maar je bent niet zo'n grote eter, of je houdt niet zo van veel (en/of lang) eten.

De oplossing:: Probeer de tips in dit topic.

Ik trap af...

  • In plaats van dikke pap te eten, neem een shakebeker met water, zo snel mogelijk je dosis Bambix of Brinta erin knallen en shaken, en binnen de 5-10 seconden wegdrinken. De graanvlokken hebben zo niet de tijd om het vocht op te nemen en gaan vlot en snel naar binnen. Pas in je maag word het een dikke pap, rijk aan kcal en carbs. Belangrijk bij dit trucje is genoeg water gebruiken en snel zijn.
  • Als je havermout eet voor veel kcal en je houdt niet van dikke pap, verdeel de nodige havermout dan gewoon over twee tassen en gebruik meer melk. Veel makkelijker en sneller weg te werken en ook smakelijker. Je kan zelfs je kcal nog omhoog krikken door chocomelk te gebruiken (Nesquik of Chocomel/Cécémel).
  • Drink ook zoveel mogelijk Chocomel/Cécémel in plaats van gewone melk (870kcal/L vs 480kcal/L)
  • Neem in de bulk volle melk ipv halfvolle.
  • Eet altijd noten bij elke maaltijd, ze nemen weinig plaats in maar leveren massaal veel kcal.
  • Eet gedroogd fruit zoals krenten, cranberries, dadels, vijgen (100 gram = 5-6 appels!)
  • Gebruik zoetzure of curry saus bij rijst en kip, het eet makkelijker weg en bevat al snel meer dan 100kcal p/p
  • Neem een eetlepel olijfolie bij een shake of maaltijd (100 kcal/lepel)
  • Eet snel, na 10-15 minuten in een maaltijd maakt het lichaam het hormoon leptine aan, dit zorgt voor het verzadigingsgevoel. Hoe meer je kan eten voor dit proces begint, hoe meer kcal je binnen krijgt.
  • Vul aan...
 
Laatst bewerkt:
Pindakaas, 664kcal/100gram volgens de brochure. Veel vetten en ook veel eiwit (21%). Dus lekker lepelen.
 
Slagroom door je shake 29kcal. Nesquick, olijfolie, pindakaas, volle melk,
Roomsaus bij je vlees, mayo door pastasalade.
Noten door de rijst.
 
Niet halsstarrig vasthouden aan het 'clean eating'-principe.
Zakje noten / pindanoten meenemen en doorheen de dag opeten
Voor Volle melkproducten, vet vlees, vette vis kiezen
Boter op brood doen, suiker doorheen havermout doen
 
Big-T "Gebruik zoetzure of curry saus bij rijst en kip, het eet makkelijker weg en bevat al snel meer dan 100kcal p/p"
Hehe eindelijk lees ik het hier ook eens. rode saus door je kip met rijst.
Vorige week begonnen met curry of ketchup door mijn kip met rijst te doen.
Eet véél makkelijker weg en het is veel lekkerder dan alleen droge rijst met kip.
Maakt de maaltijd een stuk leuker en lekkerder :)
 
Probeer eens sweet chilisaus... :D
Ananas en/of perzik bij de rijst met kip en groente.

zonnebloempitten en/of pompoenpitten bij je maaltijden.

Turkse yoghurt (10%) met walnoten drool:
 
Leer LEKKER te koken.
Lekkere dingen gaan veel vlotter naar binnen dan smaakloze dingen.
 
die goedkope vanille puddinkjes van 200g, eet die gewoon bij elke maaltijd erbij naar binnen en je hebt weer 190kcal erbij.
aardbeienkwark ipv de magere kwark


Drink Cécémel/Chocomel in plaats van gewone melk (870kcal/L vs 480kcal/L)

je bedoeld drink chocomel in plaats van water
 
die goedkope vanille puddinkjes van 200g, eet die gewoon bij elke maaltijd erbij naar binnen en je hebt weer 190kcal erbij.
aardbeienkwark ipv de magere kwark




je bedoeld drink chocomel in plaats van water
Kan ook, maar ik drink toch liever water bij de training, daar kan je natuurlijk ook carbs in doen voor kcal.
 
Het Probleem: je wilt veel kcal binnenkrijgen om flink te kunnen groeien, maar je bent niet zo'n grote eter, of je houdt niet zo van veel (en/of lang) eten.

De oplossing:: Probeer de tips in dit topic.

Ik trap af...

  • In plaats van dikke pap te eten, neem een shakebeker met water, zo snel mogelijk je dosis Bambix (of Brinta) erin en shaken, en binnen de 5-10 seconden wegdrinken. De graanvlokken hebben zo niet de tijd om het vocht op te nemen en gaan vlot en snel naar binnen. Pas in je maag word het een dikke pap, rijk aan kcal en carbs.
  • Drink Cécémel/Chocomel in plaats van gewone melk (870kcal/L vs 480kcal/L)
  • Eet altijd noten bij elke maaltijd, ze nemen weinig plaats in maar leveren massaal veel kcal.
  • Eet gedroogd fruit zoals krenten, cranberries, dadels, vijgen (100 gram = 5-6 appels!)
  • Gebruik zoetzure of curry saus bij rijst en kip, het eet makkelijker weg en bevat al snel meer dan 100kcal p/p
  • Neem een eetlepel olijfolie bij een shake of maaltijd (100 kcal/lepel)
  • Eet snel, na 10-15 minuten in een maaltijd maakt het lichaam het hormoon leptine aan, dit zorgt voor het verzadigingsgevoel. Hoe meer je kan eten voor dit proces begint, hoe meer kcal je binnen krijgt.
  • Vul aan...
goede tip eet snel.. hoe vaker je dit doet hoe minder snel je het gevoel krijgt dat je vol zit kan zelf ondertussen me helemaal vol douwen zonder nog dat gevoel te krijgen :P
 
Mct olie kun je makkelijk in shakes doen Brinta heeft ook die ontbijt drinks die heel fijn is kun je makkelijk in shakes doen
 
Probeer eens 4000kcals te eten maar niet te clean en verspreid over 4 maaltijden. Geen rijst maar aardappelpuree met wat melk en eieren in. Veel groenten. Kip en rundsgehakt.
Ik wou dat ik moeite had met veel eten.. ik eet 4000kcal clean en heb de hele dag nog steeds honger..fuck dat
Ik wou dat ik moeite had met veel eten.. ik eet 4000kcal clean en heb de hele dag nog steeds honger..fuck dat
 
Als algemene tip om gemakkelijk veel kcals binnen te krijgen is eten maken op "grootmoeders wijze". Ken maar weinig grote gasten die groot geworden zijn op enkel rijst en kip(voedingsgewijs)
 
  • Like
Waarderingen: R.S.
ja maar jij hebt nog het geluk dat je 7k mag weg eten las ik ergens.. ik zet al vet aan bij 4k helaas
moet nog een weekje werken en daarna 4 weken vakantie dus dan moet ik ondanks de 'trek' ook flink indammen in me cals :( anders ben ik ook een Michelin mannetje
 
Probeer eens 4000kcals te eten maar niet te clean en verspreid over 4 maaltijden. Geen rijst maar aardappelpuree met wat melk en eieren in. Veel groenten. Kip en rundsgehakt.

Aardappelen vind ik lekker maar kost zoveel meer tijd om klaar te maken. Ik eet nu dit op trainingsdagen:

500gr havermout
70gr whey

350gr zilvervliesrijst
300gr kipfilet
300gr broccoli
10gr olijfolie

500gr kwark


en dan zit ik al aan mn kcal:mad:

Eet amper vetten want anders kan ik nog minder volume eten.(zit nog wel rond de 60gr) Als ik rustdag heb verhoog ik mn vetten wel door 10 eieren te eten en wat minder havermout maar dan leidt ik nog meer honger helaas.:o
 
Back
Naar boven