AndroidHealthClinic

Tips vet verliezen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

trompbaarssen

Novice
Lid geworden
17 mei 2018
Berichten
6
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
78kg
Ik heb ooit eens een topic gemaakt over gewicht verliezen. Hier veel goede tips en berichten op terug gekregen maar nu wil ik er toch nog een maken.

Ik ben gestopt met alcohol drinken, drink geen frisdrank alleen op zijn tijd een zero.

Ga 3-4 keer per week naar de sportschool en doe daar krachttraining.

Ik weet verder dat het vooral ook dieet is en ben daar ook mee bezig.

Waar ik voor wil vragen is eventuele tips die mogen helpen bij het afvallen. Ik wil graag resultaat uiteindelijk zien maar het mag zijn tijd nemen. Ik ben zelf niet zo’n geadvanceerde sporter dus gebruik verder geen schema’s of dieët schema’s. Ik gebruik alleen na een sessie een proteïne shake.

Kleine simpele tips die het uiteindelijk wat makkelijker maken of helpen met gewichtsverlies.
 
Voedsel met een lage caloriedichtheid eten, dus veel groenten bijvoorbeeld. Verdere magere producten verkiezen boven volle (bijvoorbeeld kwark). Verder blijft het toch simpelweg het creëren van een kcal-deficit. Extra cardio na je training of op overige dagen. Zorg wel dat je voldoende (goede) vetten en eiwitten blijft eten. Tussendoortjes (snoep, chips) overslaan en geen calorieën uit drinken halen.
 
Dat vorige topic heb je gemaakt in mei 2018.
Je hebt toen al genoeg tips gekregen over hoe je je doelen kan bereiken, als je die gewoon gevolgd had was je een jaar geleden al waar je wilde zijn.
Je kan wel blijven doen wat je deed maar dan ga je ook niet verder komen.
Zou toch eens je voeding onder de loep nemen en een calorietekort creëren, hoe ga je anders afvallen?
Je hoeft verder ook geen voedingsschema te volgen, track gewoon wat je binnenkrijgt. Zoveel moeite kost dat niet
 
Voeding hoeft niet ingewikkeld te zijn.
Schrijf op wat je nu eet. Kom je aan of val je af?
Val je niet af dan schap je ergens een boterham oid. Je hoeft niet op de kcal te rekenen om gewoon wat af te vallen.

Anders gewoon hier eens opschrijven wat je zoals op een dag eet en of je afvalt of niet.
Dan is het veel eenvoudiger met tips geven.
 
Ik heb ooit eens een topic gemaakt over gewicht verliezen. Hier veel goede tips en berichten op terug gekregen maar nu wil ik er toch nog een maken.

Ik ben gestopt met alcohol drinken, drink geen frisdrank alleen op zijn tijd een zero.

Ga 3-4 keer per week naar de sportschool en doe daar krachttraining.

Ik weet verder dat het vooral ook dieet is en ben daar ook mee bezig.

Waar ik voor wil vragen is eventuele tips die mogen helpen bij het afvallen. Ik wil graag resultaat uiteindelijk zien maar het mag zijn tijd nemen. Ik ben zelf niet zo’n geadvanceerde sporter dus gebruik verder geen schema’s of dieët schema’s. Ik gebruik alleen na een sessie een proteïne shake.

Kleine simpele tips die het uiteindelijk wat makkelijker maken of helpen met gewichtsverlies.
1. Wat doe je dan wel in de sportschool? Schema gebruiken voor sporten, juist omdat je niet geavanceerd bent, doe je wel de dingen die je moet doen, of alleen wat je leuk vindt? Het doel is beide;
2. Minstens kcals tracken, liefst ook eiwitten, nog beter alle macro's, methode ik weet wat ik eet, dus 1 snee brood is minder werkt ook, maar altijd onnauwkeuriger;
3. Wandelen, iedere dag opbouwen naar 45 minuten tot 1 uur, evt bij 4 traingsdagen 1 dag cardio doen, opbouwen naar een uur LISS, vanaf dan afwisselen LISS en intervallen, in z'n algemeenheid meer bewegen;
4. Als je voeding op orde is en/of je voldoende eiwitten binnenkrijgt voegt een shake niets toe. Het kan een makkelijke manier zijn om (op een bepaald moment) aan je eiwitten te komen, het is niet de toverdrank van Panoramix, hoewel je er als je er teveel van neemt, net als alle voeding er wel gaat uitzien als Obelix.

Succes!
 
Dat vorige topic heb je gemaakt in mei 2018.
Je hebt toen al genoeg tips gekregen over hoe je je doelen kan bereiken, als je die gewoon gevolgd had was je een jaar geleden al waar je wilde zijn.
Je kan wel blijven doen wat je deed maar dan ga je ook niet verder komen.
Zou toch eens je voeding onder de loep nemen en een calorietekort creëren, hoe ga je anders afvallen?
Je hoeft verder ook geen voedingsschema te volgen, track gewoon wat je binnenkrijgt. Zoveel moeite kost dat niet


Daar ben ik van bewust, het liep vorig jaar uiteindelijk niet uit met tijd die ik overhield voor sporten etc. ik had toen inderdaad al beter op kunnen letten met eten etc. ik heb deze post ook gemaakt mochten mensen eventuele extra tips/hulpmiddelen hebbenz
 
1. Wat doe je dan wel in de sportschool? Schema gebruiken voor sporten, juist omdat je niet geavanceerd bent, doe je wel de dingen die je moet doen, of alleen wat je leuk vindt? Het doel is beide;
2. Minstens kcals tracken, liefst ook eiwitten, nog beter alle macro's, methode ik weet wat ik eet, dus 1 snee brood is minder werkt ook, maar altijd onnauwkeuriger;
3. Wandelen, iedere dag opbouwen naar 45 minuten tot 1 uur, evt bij 4 traingsdagen 1 dag cardio doen, opbouwen naar een uur LISS, vanaf dan afwisselen LISS en intervallen, in z'n algemeenheid meer bewegen;
4. Als je voeding op orde is en/of je voldoende eiwitten binnenkrijgt voegt een shake niets toe. Het kan een makkelijke manier zijn om (op een bepaald moment) aan je eiwitten te komen, het is niet de toverdrank van Panoramix, hoewel je er als je er teveel van neemt, net als alle voeding er wel gaat uitzien als Obelix.

Succes!

Ik volg wel een soort van schema maar dat is vrijwel altijd hetzelfde schema geweest. Ik doe ook de oefeningen die ik zelf minder vind aangezien die gewoon ook benodigd zijn. Bedoelde dit meer dat ik bijvoorbeeld geen gekocht schema gebruik.(vrienden van mij gebruiken die maar die zijn ook een stuk verder in het sporten.

2, mijn eten track ik niet dus dat is inderdaad dan slim om te gaan volgen en dat zal ik vanaf nu dan ook tracken.

3, wandelen eigenlijk nog nooit gedaan verder. Heb vergeleken met vorig jaar tijd over en dit is dus nu mogelijk voor mij om te doen dus zal daar ook aan beginnen. Intervallen en LISS zal ik ook naar kijken. Wat ik verder aan ‘cardio’ doe is werk. Ik doe vrij fysiek zwaar werk maar neem bijvoorbeeld de bus in plaats van fiets naar school. Meer bewegen in algemeenheid kan dus verbetering inkomen.

4, heb nooit echt eiwitten/voedsel getrackt dus nam een shake. Voedsel tracken en dus kijken of ik verder nog eiwitten nodig heb.

Dankjewel voor de tips/info!
 
Post 1 even lezen en post 2 de excel gebruiken. :)
 
Back
Naar boven