XXL Nutrition

Tips voeding !! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Siana

Novice
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m63
Massa
58kg
Vetpercentage
26%
Hey allemaal,

Ben nieuw hier !

Het is een beetje ingewikkeld en ik blijf tips opzoeken op het internet maar ben een beetje verloren :(
Het zit namelijk zo:

Ik heb een kindje dus mijn buik is niet zo strak als vroeger....
Ik weeg 58kg en ben ong 1m63 ik wil dus NIET afvallen
Mijn doel is vollere benen, billen én een strakke buik, vooral mijn onderbuik (ik heb veel vet aan mijn lovehandles en onderrug)
Nu weet ik niet als ik koolhydraatarm moeten eten of juist veel carbs moeten eten ?

Ik kom van nature niet snel aan en mijn BMI is 21,8

Op het internet kom ik van alle soorten dieten tegen maar dat is vooral om af te vallen en niet zo zeer om een strakkere buik te krijgen.

Hopelijk dat iemand mij hiermee kan helpen ?

Alvast bedankt
Groetjes
 
Alles staat of valt met voeding (en training en rust). Afvallen of aankomen is gewoon je voeding bijhouden en niet wel of geen koolhydraten.
In onderstaande link staat de uitleg over voeding in de eerste post.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
De excel in post 2 is duidelijker.

In deze post staat een link over training. Kijk die ook eens door.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/page-4#post-10164767

Als je strakker wil worden zou ik eerst op onderhoud eten (berekenen via de spreadsheet) en daarbij een goed trainingsprogramma pakken.

Wil je vollere benen dan zal je toch licht boven onderhoud moeten eten voor spieropbouw.

Ik zou dus eerst eens een goed voedingsschema op stellen en kijken hoe het gaat op je "berekende" onderhoud.
 
Hey allemaal,

Ben nieuw hier !

Het is een beetje ingewikkeld en ik blijf tips opzoeken op het internet maar ben een beetje verloren :(
Het zit namelijk zo:

Ik heb een kindje dus mijn buik is niet zo strak als vroeger....
Ik weeg 58kg en ben ong 1m63 ik wil dus NIET afvallen
Mijn doel is vollere benen, billen én een strakke buik, vooral mijn onderbuik (ik heb veel vet aan mijn lovehandles en onderrug)
Nu weet ik niet als ik koolhydraatarm moeten eten of juist veel carbs moeten eten ?

Ik kom van nature niet snel aan en mijn BMI is 21,8

Op het internet kom ik van alle soorten dieten tegen maar dat is vooral om af te vallen en niet zo zeer om een strakkere buik te krijgen.

Hopelijk dat iemand mij hiermee kan helpen ?

Alvast bedankt
Groetjes
Hoi, welkom!

Voor zover ik weet is een strakkere buik een combinatie van drie dingen:
1. buikspieren
2. weinig vet
3. strak vel/strakke huid

De eerste is het makkelijkst aan te pakken: Train je buikspieren regelmatig tot ze kei en kei-hard zijn.
Het tweede punt kun je aanpakken met je dieet ( gezonde voeding, caloriebalans, etc) eventueel icm training. Training zal je ook helpen met het vormen van je been- en bilspieren!
Een strakkere huid krijgen, dat is iets waar ik niet zoveel van af weet. Ik weet dat sommige vrouwen na de zwangerschap nogal last kunnen hebben van overtollig vel, ik weet niet of dit bij jou zo is, of dat het gewoon normaal vet is.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Via deze link kun je een document downloaden waar jij jouw gegevens invult en er dan weer berekeningen uitrollen van het aantal calorieen/macro's dat jij zou moeten eten om tot het gewenste resultaat te komen. Ook kun je een eigen voedingsschema maken.
Ik raad je aan hier te starten en vervolgens jezelf verder in te lezen over gezonde voeding, en training.

Als je verder nog vragen hebt kun je ze hier stellen.

Succes!
 
Voor een strakkere buik kan je ook vacuüms doen.
 
Back
Naar boven