XXL Nutrition

Tips voedingschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mouzer

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2003
Berichten
1.394
Waardering
3
Ik heb al wat gezocht e.d. over voedingsschema's, maar ik heb nog wat vragen.

Ik ben vrij mager en train ook. Maar ik wil dus ook wat dikker worden (wel gezond dik!).
En ja, voeding is minstens even belangrijk als trainen. Dus ik wil ook wat op mijn voeding letten. Maar dan, ik wil ook weer niet TE erg erop letten (zaterdag nacht na het uitgaan een broodje shoarma met frieten moet nog altijd kunnen vind ik :P).

Maar dan nu. Wat zou een goed voedingsschema voor mij zijn? ben 17 jaar btw.

Ik had zelf iets gedacht van.
's morgens 8.30 uur: Brinta met honing voor smaak en eventueel nog 2 boterhammen met kipfilet (ik at vroeger 's morgens nooit, ben me dat op aan het bouwen, dus vandaar die "eventueel").

Dan op school om 10 uur: 4 boterhammen waarvan 2 met rosbief/kipfilet en 2 met pindakaas en suiker.

Dan op school om 12 uur (of 12.45 ligt er soms maar net aan wanneer de pauze is :P): 2 boterhammen met worst (of een ander vleeswaar dat lekker is). En nog een appel.

Dan na school rond 3 uur half 4 een eiwitshake (ik moet nog beetje uitzoeken wat voor shake goed voor mij zou zijn) en nog een banaan of ander stuk fruit erbij.

Dan rond 5.30 uur het avond eten waarbij ik me ga aanleren meer groente te eten.

Dan 's avonds trainen.

Na het trainen wat noodles met nog 2 boterhammen met pindakaas of andere zoetwaren.

Is dit een beetje een goed schema voor wat ik wil?
Voor de duidelijkheid, ik wil dus niet echt die hard gaan bodybuilden (ben ik ook nog te jong voor waarschijnlijk). Ik wil gewoon bereiken dat ik meer callorien binnenkrijg dan ik verbruik en dus meer spiermassa krijgen eventueel beetje vet om wat voller te lijken.

Kan dit met dit schema of moet ik meer eten of wat anders?

Maar dit is een schema wat ik zo bedacht heb met een beetje lezen enzo, ik weet nog niet of ik dit allemaal op krijg :P
 
Zou kunnen dat je hiermee aankomt en wat spier wint. Ik zou nog wat eiwitten en EFA's(lijnzaadolie, visolie) toevoegen. Eet ook eiwitten(shake) na de training en bij het ontbijt. Dan kom je meer in de richting.
En laat die suiker en zoetwaren weg. Je hoeft niet perse alles te laten, maar dat is echt niet gezond.
 
Wat is zo ongezond aan suikers dan? Behalve dat het slecht is voor de tanden (tenminste het zuur wat de bacterien produceren na de suiker :P)
 
De broodjes Kebab en de nodige biertjes verpesten de rest van je dieet. als je in het weekeind op stap gaat pas dan je eetschema aan. neem minder !
 
Hmm, maar ik kom sowieso al niet snel aan. Ik kan veel eten maar echt zwaarder wordt ik er niet op. Maakt die vette hap dan veel uit in zo'n geval?
 
Hmm, maar ik kom sowieso al niet snel aan. Ik kan veel eten maar echt zwaarder wordt ik er niet op. Maakt die vette hap dan veel uit in zo'n geval?

Ja want je neemt rotzooi waar je lichaam niks mee kan en dus zal je geen progessie maken.

Eet wat je lichaam nodig heeft om te groeien
 
Hmm, maar ik kom sowieso al niet snel aan. Ik kan veel eten maar echt zwaarder wordt ik er niet op. Maakt die vette hap dan veel uit in zo'n geval?

Dan eet je dus helemaal niet zo veel als je zelf denkt.
 
Hoe kom je in vredesnaam terecht op een topic van 15 jaar oud. ???

OT: broodje shoarma met frieten moet nog altijd kunnen. :thumbup:
 
Back
Naar boven