Fitness Seller

Tips voor beginner?

Bezoekers in dit topic

Hoop

Novice
Lid geworden
10 nov 2017
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
83kg
Hallo fitnesskenners

Ik ben een 16 jarige jongen, ik doe rugby en daarom wil ik graag beginnen met fitnessen om wat meer spiermassa op te bouwen alleen heb ik geen idee hoe ik moet beginnen. Ik ben rond de 1.80 m lang 83kg en een beetje gespierd. Ik ben eigenlijk van plan om elke dag in de avond thuis trainen als dat mogelijk is alleen heb ik geen idee hoe ik moet beginnen, wat ik moet eten, of ik moet aankomen of afvallen of welke oefeningen ik moet doen om een beetje voortgang te maken. Als iemand zin heeft om wat tips te geven of om me ermee te helpen, daar maak je me blij mee. Ik heb trouwens geen fitnesstoestellen thuis maar ik zou wel dumbells aan kunnen schaffen ofzo.

Groeten. Joep
 
Is sportschool geen optie? Enkel dumbells is wat weinig.
 
Is sportschool geen optie? Enkel dumbells is wat weinig.
Ja heel mischien 1 keer in de week maar voor de sportschool heb ik geen tijd, ik heb enkel een roeimachine maar daar kan ik niet veel mee denk ik
 
wat is je positie in het team ?, maakt nogal verschil of je bv eerste lijn staat of dat je bv winger bent.
goede been en core training zou ik in ieder geval doen, sterke nek is ook wel handig.
 
Als je echt niet anders kan dan zijn bodyweight oefeningen wel een uitkomst. Koop dan in ieder geval iets van een chinup bar en doe dagelijks pushups, chinups, bw squats en lunges en ab oefeningen. Je kunt verschillende varianten gebruiken en eventueel de oefeningen zwaarder maken met een zware rugtas.
 
Back
Naar boven