AndroidHealthClinic

Tips voor cut ?

Bezoekers in dit topic

Steelworks

Cool Novice
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
37
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
90kg
Oke ben al enige tijd aan het cutten; zie log

In het begin ging het allemaal goed maar nu begin ik me zorgen te maken dat ik te snel ga opeens gaat er 1kg per week af. Het rare is ik doe juist minder cardio, maar ik moet sinds laatste 2 weken wel elke dag naar school wat een stukje fietsen extra is (5km heen 5km terug).

Ik weeg nu ~87/86 bodyfat 18%?? en ben 1.89 cm lang.

Ik eet op niet trainingsdagen 2200kcal (700 onder onderhoud) en op trainingsdagen 2500kcal (500 onder onderhoud)

tot zo ver is dit hoeveel ik ben afgevallen.

05-08 94.2KG
12-08 90.6KG -3.6 (na 1 dag al 3kg dus allemaal vocht)
19-08 89.9KG -0.7
26-08 89.2KG -0.7
03-09 88.7KG -0.5
09-09 88.1KG -0.6
16-09 87.1KG -1.0

VANDAAG 86.0KG -1.1 en dat was gemeten nadat ik al ontbeten heb

Moet ik zo door gaan of zal ik mijn kcal verhogen?
En wat zou mijn activiteitsfactor zijn? 3x per week starting strength + 15minuten cardio, 1 keer per week hardlopen ~400kcal. Ik fiets 15-28KM per dag en ik ben student. Werk 10 uur in de week staand werk maar niet zwaar.
 
Laatst bewerkt:
mijn tip minder eten en harder werken
 
mijn tip minder eten en harder werken

Rare tip als hij juist te snel afvalt.

OT: Ga zo door en kijk het even aan, als je merkt dat je echt begint in te leveren qua kracht kan je het aantal kcal wat opvoeren. :) Je zal sws wat inleveren omdat je in de cut zit, maar tot die tijd steady doorgaan met dit programma!

Activiteitsfactor denk ik 1,375 of 1,5.
 
Energiebehoefte uitrekenen: http://www.exrx.net/Calculators/CalRequire.html

Eetschema maken: valtaf.nl

Cardioen, zeker duursport, is katabool. Het breekt spiermassa af en maakt je hongerig. Als ik jou was zou ik drie x in de week een fullbody (rippetoe is oke) volgen, en cardio zoveel mogelijk schrappen. Hardlopen zou ik laten voor wat het is, evenals de 15 minuten cardio na het trainen. Dagelijks een beetje fietsen, dat kan nog wel.
 
Rare tip als hij juist te snel afvalt.

OT: Ga zo door en kijk het even aan, als je merkt dat je echt begint in te leveren qua kracht kan je het aantal kcal wat opvoeren. :) Je zal sws wat inleveren omdat je in de cut zit, maar tot die tijd steady doorgaan met dit programma!

Activiteitsfactor denk ik 1,375 of 1,5.

Oke dan schrap ik eerst gewoon de cardio en kijk ik volgende week weer naar gewicht. Kracht gaat nog steeds super hard omhoog squat 65kg->100kg in 8 weken. Nooby gains :D

Dank voor de hulp :thumbup:
 
Kan ook vetmeting doen, zolang je VVM niet daalt gewoon lekker zo doorgaan, zal rond de 14% vanzelf wat minder snel gaan weet ik uit ervaring
 
Lees je eens in op Victormor zijn website...zeker ivm de activiteitenfactor en kcal balans bepalen.
 
Back
Naar boven