Tips voor cut

Discussie in 'Vetverlies en Conditietraining' gestart door Koen_1, 4 mei 2018.

XXL Nutrition Fat Burner

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Koen_1

Koen_1 Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Hallo allemaal,

Eerst even wat stats:
    186cm
    78,5kg
    bf 16 - 19%

Ik ben sinds een week of 6 bezig met cutten maar ik behaal nog niet echt heel veel resultaten. Ik ben begonnen op een gewicht van 81,4kg en nu dus 78,5kg. Ik heb het idee dat dit grotendeels uit vocht bestaat aangezien ik in de spiegel nog niet heel veel verschil zie. Ik train met een Upper/Lower split waarbij ik de 1e sessie de focus leg op kracht met 4-6 reps en de 2e sessie hypertrofie met 8-12 reps.
    Daarnaast ben ik begonnen met eten op 2400kcal, gezien het niet al te hoge resultaat ben ik sinds deze week gezakt naar de 2200 kcal. Bijbehorende macro's zijn nu eiwit 165g, vetten 73g en kh 220g.
    Ik hou mijn progressie in de gym bij en heb nog geen krachtsverlies geleden gedurende deze cut. Ik had gehoopt ondertussen wat meer resultaten te zien, vandaar dat ik nu even jullie hulp wil vragen.

Hebben jullie tips voor me of ben ik aardig op de goede weg en heb ik meer geduld nodig?

Alvast bedankt heren!

2. Koen_1

Koen_1 Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Even ter aanvulling, ik heb met een huidplooimeting zelf 16,2% gemeten, dit lijkt mij echter zeer weinig als ik in de spiegel kijk en bij de sportschool op een soort weegschaal 18,1%. Ik weet dat dit niet betrouwbaar is, maar denk dat dit wel realistischer is dan de 16% van de huidplooimeting.

Hopelijk hebben jullie nog wat tips/suggesties voor me!

3. Jorian

Jorian Novice

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m92
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    14%
    Hey Koen,

Alles lijkt prima te verlopen naar mijn mening. 3 kilo in 6 weken is een ideale snelheid voor gewichtsverlies en krachtbehoud. Ik zou alleen niet te snel van de een op de andere dag 200 kcal minder eten, want hierdoor zul je uiteindelijk minder mogen eten per dag met hetzelfde resultaat als dat je bijvoorbeeld 100 kcal meer eet. Dit komt omdat je lichaam het meeste vet zal verbranden bij de vermindering van wat je eet, i.p.v hoelang je minder eet (als dat duidelijk klinkt), omdat je lichaam snel gewend raakt aan deze verandering en je stofwisseling langzamer zet. Je kunt dus het beste elke dag wegen, en als je dan een week hetzelfde weegt, weer 100 kcal eraf halen. Als je te snel gaat zul je hier echt spijt van krijgen. Je macro’s zijn on point en je training ook. Focus je op je dieet en je zult snel genoeg verschil gaan zien in de spiegel!

4. MicroEconomie

MicroEconomie Cool Novice

Leuk Bevonden:
    17
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m69
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    15%
    Hoe lang train je al Koen? En dan bedoel ik, voor je met de cut begon?

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie