XXL Nutrition

Tips voor cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lorenzzzz

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 feb 2010
Berichten
5.052
Waardering
200
Lengte
1m90
Massa
90kg
Ik zit nu schat ik op zo'n 14/15% vet en wil graag naar de 8% of lager. Ook wil ik mijn conditie verbeteren.

Stats:
190/192cm
90kg (bruto)
14/15%

Ik zou graag advies krijgen over mijn eetpatroon
Momenteel eet ik dit iedere dag (Vakantie, uitslapen):

----------------------------------------
12.00 uur
300ml yoghurt + brinta
250ml melk
3 bruinbroodjes
100gr kalkoenfilet plakjes

15.00 uur
300ml melk + scoop whey
Stuk fruit, appel/banaan

18.00 uur
groente, aardappelen, vlees
300ml yoghurt met brinta

21.00 uur
whey shake met 250ml melk

22.00 uur/23.00 uur
500gr magere franse kwark
------------------------------------------
Volgens voedingscentrum uitgerekend is dit ongeveer 2100kcal
Eiwit: 197gram Kh: 193gram Vet: 47gram

Volgens Harris-Benedict is mijn behoefte in volledige rust ongeveer 2100kcal, en met het sporten 3-5x per week is dat 3300kcal.

Ik train 3x per week fullbody en 2/3x per week taekwon-do. Ik zal ook regelmatig cardio gaan doen na KT.

Graag tips over mijn eetpatroon en manier van aanpak. Is het goed om dit eten aan te houden of moet ik meer eten? Zal ik refeeds gaan doen? etc
 
Zo weinig vetten? :o
 
Ja, misschien 2/3 broodjes pindakaas erbij, maar dat is ook veel meer kcal's
 
Iemand?
 
Skip de yoghurt (suikers) En water i.p.v. melk.

---------- Post toegevoegd Thu 3 Jan 2013 om 21:33 ----------

Wat meer groente kan ook geen kwaad.
 
Skip de yoghurt (suikers) En water i.p.v. melk.

---------- Post toegevoegd Thu 3 Jan 2013 om 21:33 ----------

Wat meer groente kan ook geen kwaad.

Maar die eiwitten zijn daar tegenover toch ook belangrijk?
 
Vervang dan de yoghurt door kwark of iets anders eiwitrijks en melk is voor de bulk :)
Dus jij beweert dat je geen melk moet drinken tijdens cut?
Dan kom ik nieteens aan 50gr eiwitten+ ... :o
 
Dus jij beweert dat je geen melk moet drinken tijdens cut?
Dan kom ik nieteens aan 50gr eiwitten+ ... :o

het is in ieder geval niet optimaal, veel mensen houden er ook meer vocht door vast

neem liever een blikje tonijn oid
 
Het probleem is ik haal namelijk 30-90gr uit eiwitten, omdat ik geen vis,tonij,kipfilet etc mag :p. Maar dat het vocht kan vasthouden dat wist ik nog niet.
 
Het probleem is ik haal namelijk 30-90gr uit eiwitten, omdat ik geen vis,tonij,kipfilet etc mag :p. Maar dat het vocht kan vasthouden dat wist ik nog niet.

waarom mag jij geen vis tonijn en kipfilet? en eieren dan?
 
Weet ik veel :p kipfilet mocht ik, maar de laatste tijd moet ik er altijd van spugen, en eieren eet ik wel.

oh je bent dus gewoon een mietje..



:mad:
 
Mijn ouders hebben ook geen geld en zin voor kip/vis/extra kwark etc..

Maar ik dacht dat Magere Yoghurt altijd wel goed was voor in de cut, en melk begrijp ik, maar is toch wel een belangrijke voedingsbron, en verbeterd de smaak vd shake.

---------- Post toegevoegd Thu 3 Jan 2013 om 23:02 ----------

Weten jullie trouwens zeker dat dit genoeg eten is? Ik ben namelijk erg bang dat mijn lichaam in de 'survival mode' gaat..
 
Laatst bewerkt:
Volgens voedingscentrum uitgerekend is dit ongeveer 2100kcal
Eiwit: 197gram Kh: 193gram Vet: 47gram

Volgens Harris-Benedict is mijn behoefte in volledige rust ongeveer 2100kcal, en met het sporten 3-5x per week is dat 3300kcal.


Ik train 3x per week fullbody en 2/3x per week taekwon-do. Ik zal ook regelmatig cardio gaan doen na KT.

Graag tips over mijn eetpatroon en manier van aanpak. Is het goed om dit eten aan te houden of moet ik meer eten? Zal ik refeeds gaan doen? etc

Je eet dus te weinig, ga van uit dat je voeding voor de cut zo'n 200/3--Kcals lager word en je cardio omhoog gaat, dan cut je al. 2100Kcal is een crash dieet en veel te weinig voor een man van 90kg.
 
Een tip: Zorg dat je zichtbaar ermee bezig bent: Toen mijn moeder zag dat ik alles begon af te wegen en flink begon af te vallen, begon ze voor mij eten te betalen!:D
 
Back
Naar boven