AndroidHealthClinic

Tips voor cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je eet dus te weinig, ga van uit dat je voeding voor de cut zo'n 200/3--Kcals lager word en je cardio omhoog gaat, dan cut je al. 2100Kcal is een crash dieet en veel te weinig voor een man van 90kg.

Thanks man. Dan zorg ik ervoor dat ik op 3000kcal zit.
Dan voeg ik 4 broodjes met pindakaas toe (732kcal), maakt 2832kcal. En dan neem ik nog een stuk fruit na het sporten oid, zit ik wel redelijk tegen de 3000 aan.

Beter zo, of is het verstandig om KH laag te houden?

Een tip: Zorg dat je zichtbaar ermee bezig bent: Toen mijn moeder zag dat ik alles begon af te wegen en flink begon af te vallen, begon ze voor mij eten te betalen!:D

Ja, je zegt het zelf, nadat je zelf flink begon af te vallen. Ik vertel dit toch niet aan mijn moeder omdat ik dan alleen maar gezeik krijg. Ben namelijk geen dikzak ofzo.
 
Thanks man. Dan zorg ik ervoor dat ik op 3000kcal zit.
Dan voeg ik 4 broodjes met pindakaas toe (732kcal), maakt 2832kcal. En dan neem ik nog een stuk fruit na het sporten oid, zit ik wel redelijk tegen de 3000 aan.

Beter zo, of is het verstandig om KH laag te houden?

Bump
 
Probeer een halve kilo per week af te vallen. Naar mate je dichter bij de 10% komt (vanaf 12, misschien 11%) zou je het iets rustiger aan moeten doen.

Dat is wat je streven zou moeten zijn imo. Val je minder af: minder eten of cardio opvoeren; wat jij wilt.
 
Probeer een halve kilo per week af te vallen. Naar mate je dichter bij de 10% komt (vanaf 12, misschien 11%) zou je het iets rustiger aan moeten doen.

Dat is wat je streven zou moeten zijn imo. Val je minder af: minder eten of cardio opvoeren; wat jij wilt.

Okey en me voeding was goed zo dus?
 
Is 30min. cardio trouwens een must tijdens een cut? Volgens Burn the fat, feed the muscle is dat een must. Hij zegt dat alleen een genetisch gegift mens vet kan verliezen met 20min. cardio???
 
Mijn ouders hebben ook geen geld en zin voor kip/vis/extra kwark etc..

Maar ik dacht dat Magere Yoghurt altijd wel goed was voor in de cut, en melk begrijp ik, maar is toch wel een belangrijke voedingsbron, en verbeterd de smaak vd shake.

---------- Post toegevoegd Thu 3 Jan 2013 om 23:02 ----------

Weten jullie trouwens zeker dat dit genoeg eten is? Ik ben namelijk erg bang dat mijn lichaam in de 'survival mode' gaat..

Maar dus wel geld voor shakes? :rolleyes:
 
Is 30min. cardio trouwens een must tijdens een cut? Volgens Burn the fat, feed the muscle is dat een must. Hij zegt dat alleen een genetisch gegift mens vet kan verliezen met 20min. cardio???

Nee, ik cut zonder cardio. Ik ga gewoon +- 400 kCal onder mijn onderhoud zitten, doet het goed genoeg voor mij.

kCal in < kCal out
 
Is 30min. cardio trouwens een must tijdens een cut? Volgens Burn the fat, feed the muscle is dat een must. Hij zegt dat alleen een genetisch gegift mens vet kan verliezen met 20min. cardio???

Ik meen dat een normaal persoon die aan een goed hartritme jogt, pas vet begint te verbranden na pakweg 20 min.
Wat je voeding betreft: lager zitten in KH, melk vervangen door water, bruin brood eruit, eieren en vis erin.
 
Maar dus wel geld voor shakes? :rolleyes:

Die betaal ik zelf

Nee, ik cut zonder cardio. Ik ga gewoon +- 400 kCal onder mijn onderhoud zitten, doet het goed genoeg voor mij.

kCal in < kCal out

Heb je daar al veel vet mee gedropt dan?

Ik meen dat een normaal persoon die aan een goed hartritme jogt, pas vet begint te verbranden na pakweg 20 min.
Wat je voeding betreft: lager zitten in KH, melk vervangen door water, bruin brood eruit, eieren en vis erin.

Maar dit snap ik dus niet. Want het gaat toch om een kcal tekort? Als je dan bijvoorbeeld korte HIIT doet, en daar kcals mee verbrand terwijl je al onder onderhoud eet.. Dan zou je toch al vet moeten verbranden?

En over die voeding.. Ik kan dus geen eieren en vis krijgen. Lees vorige posts daarvoor. En kun je ook uitleggen waarom ik lager moet in KH?
 
Volgens mij is het idee achter weinig KH dat je glycogeenspiegel sneller is uitgeput. Op die manier kun je wanneer je met cardio begint vrijwel meteen beginnen met vet verbranden i.p.v. eerst kh te verbranden. Tenminste zo heb ik ht geleerd weet niet of dat 100% klopt
 
Heb je daar al veel vet mee gedropt dan?

Ja, redelijk wat % gedropt. Alleen toen ging ik op vakantie en heb ik de cut laten zitten :o
Ben nu weer overnieuw begonnen en ga nu cutten tot +- 8%, iig dat is de doelstelling. Nu zit ik meestal 600 kCal onder mijn onderhoud.
 
Ja, redelijk wat % gedropt. Alleen toen ging ik op vakantie en heb ik de cut laten zitten :o
Ben nu weer overnieuw begonnen en ga nu cutten tot +- 8%, iig dat is de doelstelling. Nu zit ik meestal 600 kCal onder mijn onderhoud.

Houd me op de hoogte van hou het gaat. Ben wel benieuwd namelijk. Mijn ultieme doel voor juni is ook 8%. Zie jij ook iedere week verschil in de spiegel/weegschaal?
 
Maar het is dus verstandig om mijn KH lager te gaan doen? Hoe laag moeten die macro's ongeveer wezen?

Ik zou eventueel rijst in plaats van brood kunnen eten. Het is wel erg droog en moeilijk door te slikken, maar ik neem aan dat ik niet zoveel naar binnen hoef te werken in een keer dus dat zal dan wel lukken in de pauzes.

Als zilvervliesrijst een goed idee is, dan zou ik de plakjes kalkoenfilet erdoorheen kunnen doen. Alleen zit ik dan met de vetten.. Die haal ik normaal altijd uit pindakaas...?
 
Je kunt ook een eiwit of vetrijk voedingsmiddel in de plaats doen voor een van je kh rijke voedingsmiddelen.
 
Je kunt ook een eiwit of vetrijk voedingsmiddel in de plaats doen voor een van je kh rijke voedingsmiddelen.

Dat is erg duur. Rijst is erg goedkoop en gemakkelijk ook dacht ik zo. Dan neem ik gewoon precies goede porties. Rijst is veel cleaner voedsel dan brood dus het zou sowieso wel beter werken. Kip, ei of vis gaat er toch niet bij kunnen. Ik zou ook gewoon een broodje of twee met pindakaas evengoed kunnen doen?
 
Wie zegt dat dat duur hoeft te zijn? Je kan gewoon een handvol pinda's ervoor in de plaats doen. 2 a 3 euro voor een zak van 250 gram.
 
Wie zegt dat dat duur hoeft te zijn? Je kan gewoon een handvol pinda's ervoor in de plaats doen. 2 a 3 euro voor een zak van 250 gram.

Omdat wij pindakaas altijd in huis hebben, als je dan andere dingen er extra erbij moet kopen zijn dat extra kosten. Zorgt ook voor een hele hoop gezeik van m'n ouders dus ik probeer het altijd zo basic mogelijk te doen met wat we al hebben.
 
Omdat wij pindakaas altijd in huis hebben, als je dan andere dingen er extra erbij moet kopen zijn dat extra kosten. Zorgt ook voor een hele hoop gezeik van m'n ouders dus ik probeer het altijd zo basic mogelijk te doen met wat we al hebben.

In dat geval kun je dit schema eens aankijken om te zien hoe dat voor je werkt. Als dit voor je werkt prima! Echter indien je op een plateau komt, dan kun je overwegen om die paar extra dingen die je ouders zelf niet kopen, zelf in te kopen.
 
Pak het zo aan:
90 dagen cut-cyclus

-Eerste maand Op onderhoud eten minus 300-500 kcals. Nog geen cardio en 4x per week KT Of in jou geval 3x en 2x tae kwando.
-Tweede maand: Elke dag trainen dus die twee vrije dagen buik + cardio: 30-40 min 60% hartslag
-Laatste maand: Carb cycling dus low low low HIGH etc plus cardio elke dag en na elke krachttraining een 20 min HiiT sessie.
-Laatste twee weken: Het zelfde als laatste maand maar dan als extra toegevoegd: op nuchtere maag in de ochtend lekker hardlopen buiten voor 20-30 min. Voilá

Het is wel extreem natuurlijk en vereist een uiterste dedication, maar het resultaat mag er wezen na 3 maanden.
Hiermee ga je hoogstwaarschijnlijk mits je alles correct doet uitkomen rond de 6% of lager nog.

Voeding tips: Vermijd melk & kwark zo veel mogelijk geeft je een wat opgeblazen look ( vocht ), brood verminderen en vervangen door zilvervlies rijst of volkoren pasta. Geen yoghurt is voornamelijk suiker. Verder veel succes!

PS: Je avatar Zyzz?
 
Pak het zo aan:
90 dagen cut-cyclus

-Eerste maand Op onderhoud eten minus 300-500 kcals. Nog geen cardio en 4x per week KT Of in jou geval 3x en 2x tae kwando.
-Tweede maand: Elke dag trainen dus die twee vrije dagen buik + cardio: 30-40 min 60% hartslag
-Laatste maand: Carb cycling dus low low low HIGH etc plus cardio elke dag en na elke krachttraining een 20 min HiiT sessie.
-Laatste twee weken: Het zelfde als laatste maand maar dan als extra toegevoegd: op nuchtere maag in de ochtend lekker hardlopen buiten voor 20-30 min. Voilá

Het is wel extreem natuurlijk en vereist een uiterste dedication, maar het resultaat mag er wezen na 3 maanden.
Hiermee ga je hoogstwaarschijnlijk mits je alles correct doet uitkomen rond de 6% of lager nog.

Voeding tips: Vermijd melk & kwark zo veel mogelijk geeft je een wat opgeblazen look ( vocht ), brood verminderen en vervangen door zilvervlies rijst of volkoren pasta. Geen yoghurt is voornamelijk suiker. Verder veel succes!

PS: Je avatar Zyzz?

Bedankt man dit is een goeie post!
Ik zit nu halverwege de 1e maand en zit nu op 2800-3000kCal per dag dus zit precies goed. Qua training doe ik wel ff sprinten na de KT maar dat is max 100kcal volgens het schermpje (indicatie).

Over die 2e maand: Dan bedoel je dus 7 dagen in de week cardio 30-40 min 60% hartslag? Snap deze niet helemaal.

Laatste maand snap ik, alleen: Hoe hoog moeten die waardes van m'n carbs dan zijn bij carb cycling? En de andere waardes?

Jup avatar = Zyzz. :)
 
Back
Naar boven