MuscleMeat

Tips voor cutting

Bezoekers in dit topic

DaanDaan473

Cool Novice
Lid geworden
6 apr 2017
Berichten
105
Waardering
23
Lengte
1m77
Massa
112kg
Vetpercentage
15%
Hallo ik heb gebulkt en was drie maanden bezig daar mee.
Ik ben in totaal 20 kilogram aangekomen.
Nu ga ik weer cutten maar ik weet uit ervaring dat ik extreme craving krijg.
Of extreme trek.

Hebben jullie misschien tips voor als je extreme trek hebt?
En ik bedoel geen trek in vlees of eieren. Neen als ik begin met cutten krijg ik de eerste weken altijd heel veel zin in chocolade, koeken, appeltaart, mcdonalds, cola en doritos om de een of andere reden.
Dit lijkt mij geen goed plan. Vandaag heb ik heb al flink gezondigd door drie zakken chips te nuttigen.

Tips zijn allemaal welkom!
Dank jullie en groeten.
 
20 kg in 3 maanden


9H7xfUY.jpg



Mijn tips;
- Wilskracht
- Meals spreiden helpt bij mij goed, sommige mensen hebben juist meer baat bij langer vasten.
- Iets van drinken met koolzuur, cola zero ofzo
- Veel groenten eten
 
Maak een goed voedingsschema. Zorg dat je niet té ver onder je onderhoud gaat zitten. Zie link voor info (al zal je het meeste misschien al wel weten)
Geupdatet excel voedingsschema

Zorg gewoon dat je jezelf niet alles ontzegt. Je kan in je macro's prima een keer een stuk chocolade of een koek inplannen. Je kan ook een cheatmeal netjes in je schema laten passen. Je hoeft echt niet alleen maar op kip groente en rijst te leven.
Eten kan je ook in de cut lekker maken. Als jij je macro's aanhoudt en er zit gewoon wat lekkers in je schema dan kan je het ook prima volhouden.

en bij extra trek... veel groentes in je maaltijden stoppen. Weinig kcal en vult toch meer.
Komkommer/tomaatjes/bleekselderij/radijs/sla als aanvullingen kan je behoorlijk wat van wegeten om honger te stillen.
 
20 kg in 3 maanden?? What the hell. Je snapt toch wel dat veruit het grootste gedeelte daarvan vet is? Nu moet je die vet er weer af cutten, oftewel je bent gewoon aan het yoyo'en.
 
20 kg in 3 maanden?? What the hell. Je snapt toch wel dat veruit het grootste gedeelte daarvan vet is? Nu moet je die vet er weer af cutten, oftewel je bent gewoon aan het yoyo'en.
Beetje kort door de bocht. Wellicht had ts zwaar ondergewicht.

OT: bij mij helpt vasten enorm. En inderdaad koolzuurhoudende drank (liters cola zero).
 
20kg in 3maanden:eating::roflol:
 
Hebben jullie misschien tips voor als je extreme trek hebt?

Niet eten..
Ga iets doen, stukje lopen, gym of slapen wanneer de honger echt zwaar word(blijf dan vooral niet op de bank zitten wachten tot je toegeeft)

Denk ook dat je net als in je bulk misschien extreem snel wilt afvallen door een groot kcal tekort, begin eens op 300 kcal onder je onderhoud en verlaag het naar 500 mits je geen cravings hebt. Ik zelf bijvoorbeeld krijg pas echt cravings als ik 1000 kcal deficit heb en de 10% nader.
 
Beetje kort door de bocht. Wellicht had ts zwaar ondergewicht.

OT: bij mij helpt vasten enorm. En inderdaad koolzuurhoudende drank (liters cola zero).
Zelfs als je ondergewicht hebt is 20 kg in 3 maanden extreem veel. Aan zun foto te zien, kan ik me ook bijna niet voorstellen dat die ondergewicht had.

Daan hoeveel woog je je voor bulk en hoeveel weeg je nu? En wat waren je vetpercentages?
 
Zelfs als je ondergewicht hebt is 20 kg in 3 maanden extreem veel. Aan zun foto te zien, kan ik me ook bijna niet voorstellen dat die ondergewicht had.

Daan hoeveel woog je je voor bulk en hoeveel weeg je nu? En wat waren je vetpercentages?
Meuh compleet zn foto gemist inderdaad. Ik denk dat het behoorlijk veel vet is geweest, ja.
 
Meuh compleet zn foto gemist inderdaad. Ik denk dat het behoorlijk veel vet is geweest, ja.

Jup denk het, maar hij is behoorlijk stil.
Hoeveel-spiermassa-aankomen.jpg


Als we voor het gemak er vanuit gaan dat hij in zijn eerste jaar trainen zit, zou hij max 1 kg spieren per maand kunnen aankomen.
Daarom ben ik erg benieuwd naar zijn before and after stats.
 
Een groot glas water is prima als je enorm loopt te craven. Werkt bij mij goed. Of kippenbouillon of bouillon met een andere smaak.
 
ELke keer als je van je dieet wilt afstappen dit even checken :D:D:D

 
Ey rustig maar hoor, ik heb ook 50 kilo op deadlift, 20 op bankdrukken en 10 op squat gepakt met dat gewicht en ben inmiddels aan het cutten.
Ik had geen zwaar ondergewicht lol ik was 93 kg en 12% vet. Ik vrat gewoon een pak gehakt op en een doos eieren elke dag.
Inmiddels ben ik begonnen met Intermittent Fasting en eet ik in 1 maal al mijn behoeften.
Ik ben afgevallen en heb al mijn kracht gehouden (Tot nu toe)

Ik train al langer dan vier jaar, ik deed dit puur voor kracht.
Het was lang stil omdat ik niet veel tijd had voor internet de laatste tijd.

Ik heb water met prik gehaald, goede tip.
Veel groenten en selderij tussendoor gedaan, goede tip.
Koffie drink ik niet, preworkout wel. Dit verminderd de hongerslust ook.
De cravings waren intens, maar zijn gezakt nu.
De eerste week was wel zwaar, mentaal.
Maar ik heb naar jullie geluisterd en het is goed gekomen!

Dank!
 
Back
Naar boven