XXL Nutrition

tips voor droogtrainen

Bezoekers in dit topic

Stefanovitch

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2019
Berichten
59
Waardering
57
Lengte
1m89
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Beste,

Ik zit momenteel op zon 20% bf en wil dit graag naar beneden brengen, met een goed dieet en zonder of met zo weinig mogelijk cardio. Hoef niet super droog te worden maar wil wel richting de 12/13% bf. Even wat gegevens:

1m89
87kg

Train 3 a 4 keer per week waar ik 2 spiergroepen per training aanpak

Ben werkzaam als machinist dus beweeg vrij weinig dus het lijkt me het beste om de carbs zo laag mogelijk te houden aangezien ik amper kcal verbrand.

Dit is wat ik ongeveer eet op een dag;

06:00 - 2 gekookte of gebakken eieren of 250 gram hutenkwark
9:30 - 200 gram magere kwark
12:30 - 150 gram kipfilet, 100 gram gesneden tomaten en een avocado.
15:00 - handje noten (walnoten of cashew) of een proteine reep
18:00 - 200 a 300 gram rund of vis en 200 a 300 gram groente.
20:30/21:00 - Post workout protein shake

Hoe vinden jullie dit voedingspatroon en wat zouden jullie eventueel aanpassen?

Verdere tips en adviezen met onderbouwing laat maar horen

Mvg
 
Hoeveel calorieën zijn dat in totaal?
 
Eet je dat op dit moment al en wat doet dat tot nu toe met je gewicht?
Zou niet te laag beginnen met cals omdat aangezien je geen cardio wil doen je steeds minder moet gaan eten om progressie te blijven boeken.
Dan eet je op gegeven moment zo weinig dat het niet leuk meer is
 
Eet je dat op dit moment al en wat doet dat tot nu toe met je gewicht?
Zou niet te laag beginnen met cals omdat aangezien je geen cardio wil doen je steeds minder moet gaan eten om progressie te blijven boeken.
Dan eet je op gegeven moment zo weinig dat het niet leuk meer is

De lunch heb ik wat aangepast voorheen waren dat 4 boterhammen met kaas of vlees maar brood lijkt me niet nodig om in mijn dieet te houden. En varkensvlees vermijd ik ook sinds kort. Kan dus nog niet echt zeggen wat dit met mijn gewicht doet. Af en toe wel wat verleidingen met veel calorieën die ik beter kan laten staan (alcohol op zaterdagavond en late avond vreetkicks)
 
Als je brood wilt schrappen omdat het kh zijn dan kan je dat doen indd.
Brood schrappen omdat het brood is lijkt mij niet nodig
Eet zelf ook gewoon brood in de cut.

Als je optimaal resultaat wilt boeken zou ik me indd zoveel mogelijk aan je schema houden, kijken wat het met je gewicht doet en vanuit daar je schema aanpassen.
Persoonlijk zou ik hoger beginnen dan 2200, met jouw stats en 4 keer trainen zou je wel hoger kunnen beginnen.
 
Als je brood wilt schrappen omdat het kh zijn dan kan je dat doen indd.
Brood schrappen omdat het brood is lijkt mij niet nodig
Eet zelf ook gewoon brood in de cut.

Als je optimaal resultaat wilt boeken zou ik me indd zoveel mogelijk aan je schema houden, kijken wat het met je gewicht doet en vanuit daar je schema aanpassen.
Persoonlijk zou ik hoger beginnen dan 2200, met jouw stats en 4 keer trainen zou je wel hoger kunnen beginnen.

Welke maaltijd kan ik het beste aanpassen/wat aan toevoegen dan? (geen of laag in carbs)
 
Wat je zou kunnen doen om de cals iets op te schroeven zonder kh toe te voegen is meer eieren bij je ontbijt eten.
Andere manier is om bijvoorbeeld gehakt oid ipv kip te eten voor meer vetten en of extra noten.
Als je 3 extra eieren eet, kip vervangt door gehakt zit je toch alweer een 4-500 cals hoger zonder kh toe te voegen.

Als je progressie dan ophoudt kun je je cals weer iets terugschroeven
 
Wat je zou kunnen doen om de cals iets op te schroeven zonder kh toe te voegen is meer eieren bij je ontbijt eten.
Andere manier is om bijvoorbeeld gehakt oid ipv kip te eten voor meer vetten en of extra noten.
Als je 3 extra eieren eet, kip vervangt door gehakt zit je toch alweer een 4-500 cals hoger zonder kh toe te voegen.

Als je progressie dan ophoudt kun je je cals weer iets terugschroeven

Heb 10 kilo kip gehaald bij musclemeat die moet wel op natuurlijk.

Zal wel 3 eieren eten ipv 2 of wat bacon eraan toevoegen kijken hoe het dan gaat
 
Met een zittend beroep zou ik al zeker cardio adviseren, waarop wil je dat niet doen?
 
Met een zittend beroep zou ik al zeker cardio adviseren, waarop wil je dat niet doen?

Eerlijk antwoord is dat ik er gewoon een hekel aan heb een weinig motivatie voor heb on na een pittige training nog op een loopband of dergelijke te gaan staan.
 
Eerlijk antwoord is dat ik er gewoon een hekel aan heb een weinig motivatie voor heb on na een pittige training nog op een loopband of dergelijke te gaan staan.
Kan ook op rustdagen of als opwarming...
 
Back
Naar boven