XXL Nutrition

Tips voor een plateau?

Bezoekers in dit topic

BB Tom

Champion
Elite Member
10 jaar lid
Waardering
30
Lengte
1m82
Hallo,

Sinds begin januari ben ik weer beginnen droogtrainen. Ik ben gestart op 14.7%, 84kg. Ik zit inmiddels op 7.5%. Momenteel eet ik 25% onder onderhoud. Lager wil ik echt niet gaan. Macro's zijn 50/30/20.

Ik deed ook 4x per week cardio (30-40mins) 65% max HR na mijn krachttraining.

De bovengenoemde stats heb ik behaald begin maart, en nu zit ik nog steeds ongeveer op dezelfde. Ik heb mijn cardio al iets opgevoerd, maar nog steeds zelfde gewicht, zelfde VP.

Zijn er eventueel mensen (met ervaring) die tips hebben om hier mee om te gaan en nog tot 6% te kunnen geraken?

Zelf dacht ik al aan carb cycling. (2 dagen 50/20/30, 1 dag 60/35/5) zoiets in die aard.
Kan dit werken?

Zijn er nog andere goede manieren?

Voor alle duidelijkheid, het doel is vetverbranding, niet gewichtsverlies

alvast bedankt

BB_Tom

Wat zijn je macro's in gram?

On: Je zou kunnen proberen om een paar HIIT sessies ertussen te gooien. Met HIIT bedoel ik sessies die je niet langer dan maximaal 20 seconden kunt volhouden. Of beter: vervang je 30-40 min. sessies met HIIT.

Waar je ook eventueel naar zou kunnen kijken is een refeed als je die al niet doet op zo'n laag vetpercentage.

Als je in een plateau terecht bent;

1) Cal Cutten. Ik weet niet hoeveel je nu eet. Als je te weinig eet moet je weer meer eten.
2) Langer en vaker cardio
3) Andere eet tijdstippen en eet-momenten
4) Voedingschema omgooien
5) Macro's aanpassen
6) HIIT
7) Carb/Calorie cycling

Njah, cardio heb je al gedaan.
Heb me enkel verdiept in de mogelijkheden om uit een plateau te komen.
7.5% is ook al erg laag, hoezo wil je graag naar de 6%?

Als je te slecht hebt gegeten kan een 2 week diet break ook gigantisch helpen.
Maar betwijfel of dat in jou geval moet.

Mocht alles hierboven ook niet werken kun je ook een paar dagen (3-5) rust nemen, en vervolgens weer hard aan de bak gaan.
Hoop dat je hiermee wat verder komt!

Laatst bewerkt:
Je zou ultimate diet 2.0 kunnen proberen

Ik denk inderdaad dat je deze 2 kunt proberen:

- If you are a lean bodybuilder or athlete who needs to lean out while maintaining performance and you aren’t in a hurry, The Ultimate Diet 2.0 is probably your best choice.

- Lean dieters plagued by problems of stubborn abdominal/low-back or hip/thigh fat would be best served by The Stubborn Fat Solution.

http://www.bodyrecomposition.com/faq

Sta je niet al ****ing droog dan? Ben wel benieuwd naar pics.

• Topic Starter Topic Starter
Wat zijn je macro's in gram?

On: Je zou kunnen proberen om een paar HIIT sessies ertussen te gooien. Met HIIT bedoel ik sessies die je niet langer dan maximaal 20 seconden kunt volhouden. Of beter: vervang je 30-40 min. sessies met HIIT.

Waar je ook eventueel naar zou kunnen kijken is een refeed als je die al niet doet op zo'n laag vetpercentage.

Bedankt voor de reactie!

Heb nu een carb cycling schema gemaakt met bovenstaande macro's.
Op low carb days heb ik e/k/v : 275g/95g/70g
Op high carb days heb ik e/k/v : 279g/178g/18g

Is het aangeraden HIIT op nuchtere maag te doen?

Ik heb vandaag HIIT sessie na krachttraining gedaan : 30sec sprinten, 45sec wandelen. Dit 7x herhalen. Is dit degelijk?

Refeed heb ik nog niet echt ingepland. Maar kan je dit niet een beetje bekijken als de hoge dag van mijn carb cycle?

Grts

---------- Post toegevoegd Tue 19 Mar 2013 om 19:58 ----------

Als je in een plateau terecht bent;

1) Cal Cutten. Ik weet niet hoeveel je nu eet. Als je te weinig eet moet je weer meer eten.
2) Langer en vaker cardio
3) Andere eet tijdstippen en eet-momenten
4) Voedingschema omgooien
5) Macro's aanpassen
6) HIIT
7) Carb/Calorie cycling

Njah, cardio heb je al gedaan.
Heb me enkel verdiept in de mogelijkheden om uit een plateau te komen.
7.5% is ook al erg laag, hoezo wil je graag naar de 6%?

Als je te slecht hebt gegeten kan een 2 week diet break ook gigantisch helpen.
Maar betwijfel of dat in jou geval moet.

Mocht alles hierboven ook niet werken kun je ook een paar dagen (3-5) rust nemen, en vervolgens weer hard aan de bak gaan.
Hoop dat je hiermee wat verder komt!

Ik heb mijn eindwerk voor mijn laatste jaar (Hogeschool sportrichting) over bodybuilding, en wil voor de verplichte poses van een wedstrijd zelf poseren. Vandaar dat ik zo laag mogelijk in vet wil komen. Mijn onderhoud is rond de 2800. Ik eet nu 2050. Wil echt niet onder de 2000 gaan.

Ik eet elke dag zelfde tijdstippen: 7u - 10u - 12u - 15u -16.30 PWO + training - 19u30 - 22u

---------- Post toegevoegd Tue 19 Mar 2013 om 20:01 ----------

Sta je niet al ****ing droog dan? Ben wel benieuwd naar pics.

Ik zal binnenkort enkele pics proberen te oploaden.

Ik sta redelijk, maar wil graag nog net iets droger, met name in de streek van de onderbuik. Ik wil graag pieken voor fotoshoot voor mijn eindwerk.

If all else fails kun je ook je macro's omgooien, en wat anders doen.

Terug
Naar boven