MuscleMeat

Tips voor ENIGE toestel in home-gym ?

Bezoekers in dit topic

Trigun

Novice
Lid geworden
11 okt 2021
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m78
Vetpercentage
23%
Hoi hoi!

Blijkbaar zolang geleden dat ik hier nog eens geweest ben, dat mijn vroegere account verwijderd is :-p

Door de jaren heen ettelijke kilo's (20+) bijgekomen en sinds 1 januari 2020 eindelijk iets aan gedaan.
Gewoon door gezonder/minder te eten, veeeeeeeel minder alcohol te nuttingen en veel meer te bewegen (voornamelijk racefiets en veel wandelen) ben ik er in geslaagd om 20 kio te verliezen na ongeveer 9 maand)

Ik ben van 101 naar 80kilo gegaan. Mijn vetpercentage blijft sinds oktober vorig jaar op 23% steken (het meeste rond de buik/lovehandles)

Ik (en mijn vriendin) zijn nu van plan om thuis een kamer in te richten met het doel om wat ''strakker'' en sterker te staan.

Aangezien mijn vriendin geen ervaring heeft met gewichtheffen, zoek ik iets waar ook zij blessurevrij kan oefenen.

Ikzelf dacht eerst aan een powercage met smithmachine a la inspire FT2 (of iets soortgelijks, want da's een vrij zwaar toestel en het moet op een verdiep komen).
Zij wil liever een multi-gym: iets zoals de Inspire M3: snel en makkelijk trainen. In principe kan je daar ongeveer alles mee doen als in een power cage met smithmachine, behalve squats en deadlifts denk ik dan.

Alternatief ben ik ook naar een dual pulley multi functional trainer systeem aan het kijken zoals de Inspire FT1, BodySolid GDC210 of ATX FTX-9001.

Bedoeling is om maar 1 toestel in huis te halen. Uiteindelijk zou het dus tussen die M3 multi-gym gaan of een dual pulley multi-functional trainer.

Wat zou nu het beste zijn om als enige toestel in huis te hebben (ik denk persoonlijk de multi-functional, maar zou graag wat opinies horen vooraleer ik de knoop ga doorhakken)

Alvast bedankt!
 
Powerrack met low high pulley (plateloaded, bar en bench. Hiermee ben je relatief vrij goedkoop en compleet. Evt aanvullen met dumbells (pokerboeken bijv) op een later moment indien t budget t toelaat.
 
Laatst bewerkt:
Powerrack en maximaal uitgebreid wat je budget aan kan. High/low pulley, cable L/R, pull ups, dips etc etc

Bench flat/incline (decline)

Leg extension / leg curl bench

Dumbells
 
Geen Smithmachine.
 
Iemand bekend met fitness tech Smith machine q1001b evolution complete?
Zit zo rond de 2500euro
 

Bijlagen

  • 51QgpmGRyjL._AC_SY580_.jpg
    51QgpmGRyjL._AC_SY580_.jpg
    35,2 KB · Weergaven: 89
Iemand bekend met fitness tech Smith machine q1001b evolution complete?
Zit zo rond de 2500euro
Ik zou iedereen eentje zonder smith nemen, ziet er wel fucking uitgebreid uit.
 
Aan beide zijden 100kg aan platen!
 
Ik zoek iets van rond de 2500euro waar ik alles mee kan trainen en tegen een stootje kan, eventueel met gewichten het liefst
 
 
Back
Naar boven