Fitness Seller

Tips voor eten na lang cardio (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rob007

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 feb 2006
Berichten
7
Waardering
0
Ey,

Het laatse 3/4 jaar ben ik ongeveer van 21% BF naar 14% gegaan.

Dit heb ik bereikt door gezond te eten en om de dag smorgens 6 km te gaan rennen en in het weekend 45 km te gaan mountainbiken.

Mijn gewicht is van 85 naar 79 gegaan, waar ik opzich wel blij mee ben, omdat ik wel spiermassa heb verloren maar niet al te veel. Want ik ben tijdens het afvallen nog evengoed 4 keer in de week gaan fitnessen.

Maar wat mijn probleem was en nog steeds is, is dat ik na het cardioen enorm veel honger heb. Ook al heb ik voor het rennen bijvoorbeeld nog gegeten. Omdat ik smorgens ren, eet ik voor het rennen een flinke bak magere yoghurt met musli. Maar omdat ik erna zo'n erge honger heb, ga ik me vol eten met vaak ongezonde dingen (bv stokbrood met vette worst of kaas enz.)

Dus mijn vraag aan jullie: Wat kan ik het beste eten na het sporten als je erge honger hebt. Het moet dus goed vullen. Flinke kommen met sla, ei, feta en komkommer en liters water per dag drinken heb ik ook een aantal weken geprobeerd maar hier gaan mn honger totaal niet van weg!

Gr Rob
 
proteïne :) = eieren, kip, biefstuk enzo
 
Aangezien je 's morgens na lopen toch terug eet kun je misschien overwegen om op een lege maag te gaan lopen. Als je denkt dat je dit je niet zou lukken eet dan eerst wat proteïnen. Géén koolhydraten! Dus die yoghurt is goed maar de muesli niet. Een beetje proteïnen eten voor de ochtendcardio doet het cortisolgehalte in je lichaam trouwens dalen. Cortisol is een hormoon die als je er teveel van hebt je spiermassa zou kunnen aanvreten. Als je opstaat staat je cortisolgehalte vrij hoog en dit kun je dus verlagen door wat te eten.
Na de cardio kun je best even wachten alvorens te eten. Dit omdat je lichaam nog bezig is met de naverbranding van je vet. Hierna mag je een verdiend ontbijt consumeren :)

Wil je op een deftige en gecontroleerde manier aan je lichaam werken dan zul je toch een voedingsschema moeten opstellen. Dan weet je dat al dat lopen en mountainbiken tenminste voor iets is (lichamelijk dan).

Succes ;)

De bovenstaande lap tekst gaat er trouwens vanuit dat je primair doel vetverbranden is.
 
Laatst bewerkt:
roxxe zei:
proteïne :) = eieren, kip, biefstuk enzo

Inderdaad, Zoveel mogelijk KHD vermeiden en vel eiwitten eten! ( tonijn (of vis), ei, kip, whey etc....) Kijk maar op de A-Z lijst op dit forum waar allemaal eiwitten inzit ;) en vergeet de goeie vetten niet !!! je moet ook vetten krijgen ( enkel/meervoudig verzadigde vetten)
 
Je kan beter iets eten dat lichter verteerbaar is dan de combi yohurt+muesli. Kies voor wat whey in water of melk en laat het een half uurtje rusten voordat je gaat beginnen. Na het lopen kun je het beter alleen bij kh en eiwit houden. Vetten komen later op de dag wel.
 
Luister naar je lichaam!
Honger na inspanning = eten
Groenten en Feta noem ik geen maaltijd dude.

Succes!;)
 
Back
Naar boven