Fitness Seller

Tips voor krokante kip :D

Bezoekers in dit topic

HertogSandBox

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
22 sep 2017
Berichten
4.139
Waardering
8.297
Lengte
1m78
Massa
64kg
Vetpercentage
12%
Hello there,

Ik zie veel mensen hun vlees (kip of schnitzel etc) op verschillende manieren zelf paneren.

Zoals;
- Cornflakes
- Paneermeel

Ook las ik van iemand dat er van tex mex kant en klaar zakje is om je kip krokant te maken, maar wat is qua calorieen het meest verstandig? Ben benieuwd hoe jullie dit doen / hebben jullie nog tips of aanraders??? ;)

Hoor t wel! Thannksss
 
Je kan niet altijd weinig calorieën willen en iets dat net zo lekker smaakt als met. In dit geval komt de krokante laag van koolhydraten, paneren a a l'anglaise of cornflakes.
 
Als ik kip al paneer, dan het zelfde als een schnitzel.

Kip naar smaak kruiden (beetje extra Ivm korst)
Door het bloem
Door een bord met geklopt ei
Door het paneermeel
Bakken in roomboter voor superieure smaak (ander vet kan ook maar heeft niet het zelfde resultaat)
 
Kruidenmixen zit altijd veel verschillende dingen in. De combinaties maken het ook lekker... Dus het is een keuze maar soms zijn de kcal van een zakje niet eens meer dan als je het zelf doet.

Een aanrader:
Verkruimel tortilla chips en dan even je door geklpt ei halen en door de tortillakruim. Dan bakken.
Velen zweren bij frituren omdat dat wel wat knapperiger is. Maar je kan ze ook in de oven doen.

Je kan de kip ook gewoon in een ovenschaal leggen in stukkes en er kruiden overheen strooien en afdekken met ed tortilla kruim (of wat anders)

Als je van kaas houdt en meer de pittige varianten en je hebt de kcal niet in je schema. Strooi eens wat zwitserse kaas ergens over. Sterke smaak en niet echt een "kaas smaak" zoals je gewend bent maar wel meteen kruidig en lekker. Ook redelijk weinig aan kcal per 100 gram en door de sterke smaak heb je er niet veel van nodig.
 
Hello there,

Ik zie veel mensen hun vlees (kip of schnitzel etc) op verschillende manieren zelf paneren.

Zoals;
- Cornflakes
- Paneermeel

Ook las ik van iemand dat er van tex mex kant en klaar zakje is om je kip krokant te maken, maar wat is qua calorieen het meest verstandig? Ben benieuwd hoe jullie dit doen / hebben jullie nog tips of aanraders??? ;)

Hoor t wel! Thannksss

Chef deze manier maar ik krokante kip toevallig eergister nog gemaakt.

1bakje: Bloem met kruiden, chilli, paprika, peper, zout, uitenpoeder, knoflook poeder, 1ei, melk, hiervan maak je een mooi dik papje.

2de bak: bloem, zelfde kruiden maar dan gewoon zomder melk en ei dus gewoon alleen de poeder.

3de bakje de stukjes kip, deze marineren met kruiden zodat de kip zelf ook een lekker smaak heeft.

Vervolgens, eerst door de bloem met kruiden, dan door het papje en dan nog eens door het bloem daarna in de frituur todt ze mooi donker vn kleur zijn.

Als ik jou was sou ik boter bij de olie doen, olie heeft namelijk kan namelijk een hogere temperaruur aan dan boter, de olie zorgt voor de krokantheid en de boter voor de lekkere kleur en het malse. Anders worden ze te droog.


Succes
 
Hello there,

Ik zie veel mensen hun vlees (kip of schnitzel etc) op verschillende manieren zelf paneren.

Zoals;
- Cornflakes
- Paneermeel

Ook las ik van iemand dat er van tex mex kant en klaar zakje is om je kip krokant te maken, maar wat is qua calorieen het meest verstandig? Ben benieuwd hoe jullie dit doen / hebben jullie nog tips of aanraders??? ;)

Hoor t wel! Thannksss
Panko breadcrums!! ik doe de kipfilet in stukjes snijden, dippen in eiwit gemixt met sausje naar keuze en dan in een bak met Panko breadcrums + cajun kruiden en zout rollen en op een bakplaat leggen. Vervolgens even overheen spuiten met olijfoliespray.

2x10 minuten in de oven op 230 graden (10 minuten ene kant en 10 minuten andere kant)

Echt lekker!
 
Back
Naar boven