XXL Nutrition

Tips voor mijn macro inname?

Bezoekers in dit topic

Brutal01

Novice
Lid geworden
4 mrt 2015
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
12%
Alles goed? Mooi!

Ik train al haast 2 jaar, 3x per week (wel 2-3 maanden overgeslagen) dus je kan zeggen dat ik pas anderhalf jaar echt train met 3x per week. Cardio doe ik niet.

Woog eerst 66.4KG (10% vet, anderhalf jaar terug) en nu dus 70KG (12% vet). Ben 175cm lang. Had nooit echt voedsel serieus genomen, wist zeker wel dat het belangrijk was maar om het bij te houden hoeveel macros en hoeveel calorieën ik binnen krijg vond ik niks, tot zo'n 2 weken terug dan.

Inmiddels gebruik ik dagelijks MFP (my fitness pal).

Ik volg sinds 2 weken terug ook SL 5x5 schema, voor de rest volg ik een IT opleiding dus veel zitten en weinig bewegen.

Nu dus mijn inname, op NIET trainingsdagen:
2680 calorieën <> 402g koolhydraten, 168g eiwit, 45g vet. (60%/25%15%)

Op trainingsdagen:
3000 calorieën <> 412g koolhydraten, 225g eiwit, 50g vet. (55%/30%/15%)

Nu vraag ik me dus af of dit goed genoeg is om aan te komen, nou weten jullie mijn onderhoud (wat m'n lichaam verbruikt) niet maar dat weet ik dus ook niet, hoe kom ik hier achter? Is dit uberhaupt genoeg info voor jullie om te zeggen of ik wel of niet aankom hiermee? Volgens MFP zal ik zo'n 0.5KG per week aankomen maar die weet niet dat ik 3x per week krachttraining doe.

Ik lees ook vaak (hier op het forum en elders) dat men toch wel vaak boven 3500kcal zitten. Dan lijkt die van mij wel zielig..haha.

Overigens wil ik liefst richting 8 tot 10% vet gaan zitten maar ik vermoed dat ik dat niet kan behalen als ik ook wil aankomen? Nogmaals, ik heb 12% op dit moment.

Anyways ik hoop dat iemand mij de weg kan wijzen, wil dus aankomen en het liefst nog wat terug in vet. Maar dat laatste hoeft niet perse, maar wil niet straks 15% vet hebben als ik 75kg weeg.