Fitness Seller

Tips voor mijn voeding inname. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
12 jun 2019
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
100kg
Vetpercentage
24%
Beste allemaal,

om mee te beginnen; ik ben 1,96 cm lang en weeg 101 KG.

Ik plaats hier wat ik elke werkdag eet en hoop dat er tips zijn waardoor ik wat sneller afval, het vet rond mijn heupen is echt mijn speerpunt. Het wilt daar maar niet weg en ik heb het gevoel dat ik iets mis in mijn voeding inname.

Graag hoor ik tips of op en aanmerkingen wat ik kan veranderen, schrappen of aanpassen.

Sochtends:
  • 2 schepjes eiwitshake met een halve liter water.
  • 1 volkoren boterham met 2 plakjes kipfilet OF magere kwark met hazelnoten.
  • 1 stuk fruit (mango, perzik, appel, kiwi)
Tussendoor:
  • 2 crackers met kipfilet.
Smiddags:
  • Makreelfilet in het water met een lepeltje olijfolie.
  • (bij erge trek/cravings cracker kipfilet)
Savonds:
  • Wat de pot schaft (aardappelen, stuk vlees en groentes)
    OF
  • Rijst met kip en roerbakgroente.
    OF
  • Broodje met een groenteburger.
Ik drink sowieso 3 liter water per dag en sport minimaal 3 x per week anderhalf tot 2 uur.
 
Hoeveel calorieën zijn dit? Lijkt me erg weinig voor jouw lengte / gewicht
 
Ik hou dit niet nauwkeurig bij. Tellen jullie dit zelf of met een app?

Misschien eet ik te weinig.. maar dan zou mijn vet vooral rond mijn heupen moeten afnemen toch? Of mis ik bepaalse voeding?
 
Met een app: myfitnesspall

Ja denk dat je zeker te weinig eet.
Lees de stickys hier op t forum even door, daar staat veel informatie in over hoe je best kunt gaan eten etc.
 
Wat je doel ook is, het begint ALTIJD met het bijhouden van voeding. Je geeft al aan dit niet nauwkeurig bij te houden. Dan is daar in ieder geval winst te behalen. Laat ons zien wat je op een dag eet, inclusief macro's (eiwitten, koolhydraten en vetten) en pas dan kunnen we echt tips geven.

Ik kan al wel een spoiler geven: je eet veel te weinig. Ik weet niet hoelang je dit crashdieet al volgt maar je bent je metabolisme aardig aan het verpesten.
 
Wat je doel ook is, het begint ALTIJD met het bijhouden van voeding. Je geeft al aan dit niet nauwkeurig bij te houden. Dan is daar in ieder geval winst te behalen. Laat ons zien wat je op een dag eet, inclusief macro's (eiwitten, koolhydraten en vetten) en pas dan kunnen we echt tips geven.

Ik kan al wel een spoiler geven: je eet veel te weinig. Ik weet niet hoelang je dit crashdieet al volgt maar je bent je metabolisme aardig aan het verpesten.
Wat een onzin, metabolische schade is een dogma dat al jaren heerst maar in deze vorm echt niet bestaat.

OT:
Het lijkt inderdaad vrij weinig, maar ik gok dat een van de onderstaande redenen, of een combinatie daarvan, de oorzaak is van het gestalde gewichtsverlies:
- Je eet (onbewust) consequent meer dan dat je hier opschrijft;
- Je cheatdays zijn zodanig hoog in kcal dat het totale tekort wat je hebt gecreëerd wordt tenietgedaan;
- Je sport niet of nauwelijks;
- De training die je verricht zit geen logica in vanuit een krachtperspectief;
- De hoeveelheden die je als extraatje noteert (hazelnoten bij je ontbijt) zijn zo groot, dat het veel meer kcal opvult dan je denkt.

Overigens is lokaal vetverlies onmogelijk, tenzij je bereid bent een liposuctie te ondergaan.

Om je niet alleen op mogelijke fouten te wijzen maar je ook op weg te helpen, hieronder een kort stappenplan over hoe nu verder:
1. Installeer MFP, weeg alles wat je eet af (over het algemeen het gewicht van het product onbereid) en log dit in MFP. Wees eerlijk en log alles;
2. Weeg jezelf consequent onder dezelfde omstandigheden en neem het weekgemiddelde hiervan om je progressie te meten;
3. Neem je training onder de loep (kijk even in de sectie 'Trainingsschema's en -programma's') en verbeter dit waar mogelijk;
4. Last but not least: houd er lol in. Afvallen kan prima met lekker eten en plezier, bovendien houd je het anders niet vol. Dat dedicated gedrag is ook prima, maar alleen als dat je levensplezier vergroot.
 
Bijna 2 m lang , en als ik zo je lijstje van voeding bekijk krap 1400 a 1500 kcal per dag .. maw

Je eet VEEL ....... TE WEINIG

Maar zoals gezegd, zonder cijfers en de macros hoeveel je binnenkrijgt is het slechts een vermoeden
 
Jij hebt het wel bij het rechte eind.. nu je het zegt over porties etc. Maar sporten doe ik minimaal 3 x per week!

Ik ga MFP downloaden en alles bijhouden.

Trainen doe ik:

1 dag borst en bicep
1 dag rug en schouder
1 dag tricep en benen

en dan de eventueel aanvullende dag cardio en buik
 
Jij hebt het wel bij het rechte eind.. nu je het zegt over porties etc. Maar sporten doe ik minimaal 3 x per week!

Ik ga MFP downloaden en alles bijhouden.

Trainen doe ik:

1 dag borst en bicep
1 dag rug en schouder
1 dag tricep en benen

en dan de eventueel aanvullende dag cardio en buik
 
Al train je 7 dagen achter elkaar , 2 x per dag , als je voeding niet op orde is en meer eet dan je verbruikt val je niet af ..
 
Back
Naar boven