XXL Nutrition

tips voor mijn voedingschema?

Bezoekers in dit topic

JesseP

Novice
Lid geworden
24 feb 2013
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
84kg
Vetpercentage
9%
hey jongens.
Mijn voedingsschemazit in de bijlagen.

Aangezien ik nu op de 2573.5 kcal op 1 dag zit en ik dat wil verhogen naar 3500.
zonder dat ik over de max ga van het aantal eiwitten/koolhydraten dat je lichaam op neemt per 2,5 uur want dat kan schadelijk zijn voor de nieren etc.

Ik heb mijn kcal op 1 dag graag op de 3500/4000 omdat ik relatief zwaar werk doe 4 dagen in de week en savonds veel in de gym.
want voor sommige klinkt het waarschijnlijk een beetje hoog 4000 kcal op 1 dag.

Graag had ik wat tips van jullie guys.
(dit is trouwens mijn eerste voedingsschemadus meer verbeteringen/tips zijn altijd welkom)

Alvast bedankt.

voedingschema foto.png
 
"zonder dat ik over de max ga van het aantal eiwitten/koolhydraten dat je lichaam op neemt per 2,5 uur want dat kan schadelijk zijn voor de nieren etc."
Daar hoef je je geen zorgen over te maken, is namelijk alweer achterhaald ;)

Je ontbijt is zwak als je 4000 kcal wilt halen. Maak het eerder 3x zo groot (125 tot 150 gram brinta of havermout, met 500 tot 750 ml halfvolle melk). Laat de whey achterwege en doe er een banaan bij.
Maaltijd 2: 4 boterhammen
Maaltijd 3: 6 boterhammen (Kipfilet, tonijn, eieren, zalm, pindakaas of iets in die richting)
Maaltijd 4: 4 boterhammen
Maaltijd 5: Rijst naar 100 tot 125 gram, olijfolie naar 20.
Maaltijd 6: Kun je zo laten denk ik...
Maaltijd 7: Brinta en pinda's of noten toevoegen.

Een aantal tips, hoeveel je precies moet toevoegen en hoe je macro's eruit komen durf ik niet te zeggen.
Het zijn slechts wat tips, kijk maar wat je ermee doet:P
 
help!

Beste mensen,

Ik wil graag meer massa opbouwen! Heb een snelle verbranding waardoor ik eigenlijk amper aankom.
op het moment weeg ik 76kg en ben ik 1m87 lang. Leeftijd is btw 19jaar. Ben natuurlijk een ectomorf en weet niet wat een goed voedingsschema voor mij is en dat daadwerkelijk bij mij past.

alvast bedankt.
 
Prestigio, bedankt voor je tips. Zodra ik tijd heb ga ik mijn voedinschema verbeteren. Ik zal hier een update plaatsen.
Wat denk je om wat meer vetten te nemen? Zodat ik sneller aan de 4000 kom.
Aangezien je ook weet hoe je havermout pannenkoeken maakt heb je nog tips om het normale 'papje' wat lekkerder te maken?
 
Aangezien je ook weet hoe je havermout pannenkoeken maakt heb je nog tips om het normale 'papje' wat lekkerder te maken?

Als ontbijt: havermout wordt minder dik, en lijkt mij beter voor een flinke shake
banaanwhey en kaneel =:thumbup:
 
banaan, cacao, kaneel, speculaas kruiden, klein scheutje chocomel erdoor
 
Heb nu wel een lekkere havermout shake! Goede tip om er een shake van te maken!
 
hier dan eindelijk mijn nieuwe schema :
+ een weightgainer die ik meestal ergens in de ochtend neem.

voedingschema af foto.png
 
Probeer meer vetten te eten: Minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht
Voor de eiwitten ongeveer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht
De rest van je calorieën kun je opvullen met koolhydraten.
 
zit nu ongeveer op de 4000 kcal per dag, heb mijn voedingsschemaalleen niet uitgewerkt op de computer.
intussen 5 kilo aangekomen :)
 
Back
Naar boven