AndroidHealthClinic

Tips voor mijn voedingsschema? (beginner) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Meroon

Novice
Lid geworden
9 jan 2013
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
66kg
Vetpercentage
7%
Goedemiddag,

Ik ben 16 jaar oud, en ik ben laatst op het idee gekomen om te beginnen met fitness. Hierbij zag ik al meteen dat ik heel erg op mij voeding moest gaan letten. Aangezien ik tenger gebouwd ben speelt dit een grote rol ( 57 kilogram, 1 meter 80.
Nu heb ik een voedingsschema opgesteld en me ook laten inspireren door andere voedingsschema's.
Ik hoop eigenlijk dat jullie mij nog wat tips kunnen geven over wat ik wel moet doen en niet moet doen. Mijn idee was het om te beginnen met 2 keer in de week trainen. En de ene dag 1 spiergroep te trainen en de andere dag de andere spiergroep. Is dat goed? of moet ik toch full body doen?

Voedingsschema

Ochtend 7:30
Volle kom brinta (binnenkort met beetje whey erdoor)
3 boterhammen met pindakaas
250 ML melk
banaan

9:30
2 boterhammen met kipfilet

11:00
4 boterhammen met kipfilet

13:00
4 boterhammen met pindakaas

15:00
2 boterhammen met kipfilet en een appel

16:00
Bak rozijnen met walnoten en zonnebloempitten

18:00
Wat de pot schaft, zeer gevarieerd. Veel vlees/kip enzovoort en 500 gram groente

20:00
2 boterhammen met pindakaas

22:00
250/500 gram magere kwark

Geen zoetigheden alleen goede vetten als rozijnen avocado en noten
Over heel de dag door drink ik 2 liter water.

voor me work out is het mijn plan om gewoon whey te nemen en ook na de work out.
Magere kwark voor het slapen met een banaantje erbij.

1 van mijn doelen is om voor de zomervakantie minimaal 67 kilo te wegen, en ik ben erg gemotiveerd.

Ik hoop dat jullie me wat nuttige tips kunnen geven en ik ben zeer benieuwd.

Alvast bedankt!
 
iedere 2 uur eten is prima, maar voor veel mensen een beetje veel van het goede...
persoonlijk vind ik 5-6 maaltijden op een dag erg prettig, maar daar moet je zelf een beetje kijken wat voor jou werkt,
meerdere kleinere maaltijden, of minder maaltijden, maar dan grotere.

wat je moet leren is om precies te zijn in je hoeveelheden.

ik bedoel:
"een volle kom brinta" kan 250 ml melk en 40 gr brinta zijn.... maar net zo makkelijk het dubbele... afhankelijk van de grootte van de kom.
"een bak rozijnen" roept bij mij gelijk de reactie op van "mijn hemel... wat een hoop snelle suikers" maar ook dat is natuurlijk afhankelijk van de grootte van je bak.
wegen is weten wat je eet!

vervolgens wil ik bij wat je eet weten hoeveel eiwitten/ KH/ vetten/ cal dat allemaal is.
Er zijn namelijk maar heel weinig dingen die je beter niet kan eten, zolang de totalen kloppen.

2-2,5 gr eiwit/kg lich gewicht
1-1,5gr vet/kg
en de rest KH

handig is als je een een [Link niet meer beschikbaar] gebruikt om alles wat je eet in te zetten.


met betrekking tot je trainen.
2 keer per week is echt minimaal, en dan zou ik zeker voor full body trainingen gaan zodat je alle spieren in ieder geval 2 keer per week triggert.
3keer per week zou al een stuk beter zijn... ook dan zou ik voor full body gaan. Maar upper body-lower body split in een A-B-A/ B-A-B schema is zeker ook mogelijk
 
eeh bedankt man!
Dat moet ik dan inderdaad maar is gaan uitrekenen. En het is inderdaad beter om 3 keer te trainen.

Dankje voor de reactie!
 
Back
Naar boven