XXL Nutrition

Tips voor mooi ophangen gewichten thuis (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nienkita

Novice
Lid geworden
30 jan 2020
Berichten
2
Waardering
0
Hi! Ik zag dat Rogue mooie ijzers had voor aan de muur om de gewichten op te bergen, alleen is het vrij prijzig. Kent iemand een goed "do it yourself" oplossing met gewone materialen van de bouwmarkt of een goedkoper merk? Alvast heel erg bedankt!
home gym.jpg
home gym2.jpg
 
Met steigerbuis/materiaal misschien een idee?
 
Als alternatief op die wall plate trees van FS: stuur een aanvraag naar Henk van Powercage, maakt het op maat, kan je mooi zelf je ontwerp maken met ideale indeling :)
Heb ik zelf ook gedaan:

In 2016 heb ik hier €165 voor betaald. Maar een paar pinnen of losse muurdragers zal wel stuk goedkoper kunnen. Ben er nog altijd erg tevreden mee.
 
Ik heb zelf losse pinnen aan de wand gemonteerd, eerst gezocht op verschillende plekken, maar bij helisport verkopen ze 2 pinnen voor €12,50


Die werken perfect en er hangt bij mij bij één van de pinnen 180 kilo aan zonder probleem. Je kan dan zelf de afstand bepalen, maar je zou ook zoiets als bovenstaand kunnen maken.
 
Hi! Ik zag dat Rogue mooie ijzers had voor aan de muur om de gewichten op te bergen, alleen is het vrij prijzig. Kent iemand een goed "do it yourself" oplossing met gewone materialen van de bouwmarkt of een goedkoper merk? Alvast heel erg bedankt!

Ik heb daar ook enige tijd naar zitten zoeken en niks was zoals ik het wou. Die wall plate trees kwamen niet hoog genoeg, steigerbuizen, tegen dat je alles hebt zit je aan de zelfde prijs als een degelijke plate tree. Tot ik hier thuis een plankenrek met plankdragers weg deed ik het idee kreeg om daar pvc buizen over te doen van 50mm. Hangt ondertussen anderhalf jaar aan de muur met zo'n 100kg aan zonder enig probleem en heeft me zo goed als niks gekost.
f701.jpg

f702.jpg

f703.jpg
 
Ziet er ook goed uit. Die voetjes met een stuk steigerbuis erin zijn inderdaad erg prijzig. De houder voor barbells ziet er ook goed uit.
 
Back
Naar boven